Mobilne naprave in konzole so res nekoliko spremenile svet videoiger. A računalniške igre ne grejo nikamor, čeprav so s porastom mikrotransakcij in podobnih kapitalističnih nečednosti za marsikaterega gejmerja opazno slabše, kot so bile pred par desetletji. Koliko spodnjih PC iger, ki so izšle na pragu 21. stoletja, poznaš?
RollerCoaster Tycoon (1999)
Kaj poteši skomine po vlakcih smrti, ne da bi šel ven? Konstruiranje lastnega zabaviščnega parka, seveda. RollerCoaster Tycoon je simulacija, v kateri igralec skrbi za gradnjo in menedžment parka. Za vse tiste, ki so že kot otroci radi imeli vse pod nadzorom.
Dungeon Keeper 2 (1999)
Ta predmilenijski biser najbolje opiše že slogan: »It’s good to be bad.« Bullfrogova kreacija igralca postavi v vlogo zlobneža, ki širi svojo ječo in polagoma osvaja podzemlje.
S poti je treba spraviti junake, ki bi zlu radi preprečili prodor na površje, in druge ječarje. Skozi portale se pridružujejo specializirana bitja: trolski kovači, sadistične mučiteljice, modri čarovniki in druge žlehtnobe. Igra je ikonična, od vražjega pomagača z imenom Horny do krempljaste dlani, ki nadomešča kliker in na tvoj ukaz disciplinira neposlušne.
SimCity 2000 (1993)
Igra, ki je postavila temelj za milenijsko franšizo The Sims, kot jo poznamo danes. A še preden so leta 2000 izšli prvi Simsi, so pri Maxisu dobro desetletje razvijali simulacijo SimCity. Prva SimCity igra je izšla že leta 1989! Če jo postaviš ob bok nadaljevanju, SimCity 2000, najprej opaziš, da so se ustvarjalci znebili ptičje perspektive. Boljša je tudi grafika, glasba in razporeditev nastavitev. Bistvo pa ostaja isto. Kot igralec gradiš in upravljaš mesto, s posebnim ozirom na proračun in življenjski standard prebivalstva.
The Settlers (1996)
The Settlers II je nadgradnja prve igre franšize The Settlers. Kot igralec vodiš populacijo Rimljanov, ki potuje od portala do portala, da bi našla izgubljeno žensko prebivalstvo. Pri tem se srečuješ s sovražno nastrojenimi Nubijci, Vikingi in Japonci. Izbereš lahko, ali boš sledil kampanji ali igral prosto igro. Settlerse odlikuje premišljen spoj strategije in ekonomske plati vodenja civilizacije.
Worms 3D (2003)
Kdor ni nikoli igral črvkov, resno zamuja. Z ekipo poskočnih in do zob oboroženih črvov se igralec zoperstavlja nasprotni ekipi. Do danes se je v igralski skupnosti vzpostavil nekakšen konsenz, da je Worms Reloaded (2010) najboljši del franšize, koncipirane leta 1995. Ko pa je govora o prelomu tisočletja, z Worms 3D nikakor ne moreš zgrešiti. Krmiljenje je z nepotrebnimi inverzijami nekoliko nadležno, a so črvi le preljubki in prehecni, da bi ti bilo res mar.
Diablo II (2000)
Drugi del Diabla še danes slovi kot ena najboljših iger, ne le dobrih starih časov, marveč nasploh. Igralec ustvari junaka, ki pripada enemu od petih razredov magičnih bitij, kar pogojuje njegov stil bojevanja in sposobnosti.
Z njim se je treba prebiti skozi štiri dejanja, izbereš pa lahko tudi težavnost: normalno, nočno moro ali peklensko. Cilj je premagati Diabla, čigar duh je obsedel heroja iz prve igre.
Hugo: The Bewitched Rollercoaster (1999)
Hugov Uročeni vlakec smrti je pravzaprav poučna igra za otroke, a prinaša obilo zabave in nostalgije kateremukoli igralcu. Hugovi trije otroci, Rit, Rat in Rut, se sprehajajo skozi čudno tih zabaviščni park. Ugotovijo, da v njem nič ne dela, ker je hudobna čarovnica Scylla uničila električno napeljavo. Tako se morajo sprehoditi skozi razna zgodovinska obdobja v tematskem parku in postopoma povrniti elektriko.
The Elder Scrolls III: Morrowind (2002)
Tretja igra, ki se odvija na celini Tamriel, med oboževalci franšize Elder Scrolls pogosto tekmuje za prvo mesto z Oblivionom (ta je izšel štiri leta pozneje). Odvija se v naslovnem Morrowindu, domovini temnih vilincev. Igralec sam ustvari junaka, ki mu lahko določi ime, spol, fantazijsko raso, razredno pripadnost in rojstno znamenje. Soočiti se mora z Dagothom Urom, bivšim zavezniikom vladajočega Tribunala, ki je ukradel mogočni artefakt, Lorkhanovo srce.
Novinar