Mobilne igre vodijo v hazarderstvo

Close up of male pro gamer's hands holding smartphone with online video shooter game. Cyber sportsman playing mobile games on his cellphone. Professional keyboard on background. Top view. Neon lights
Foto: Arsenii Palivoda iz iStock

Mobilne igre so izjemno priljubljene v mobilnih spletnih trgovinah. Najboljše pri njih pa je, da so najpopularnejše tudi brezplačne. Vendar so res? Naj ti že v uvodu povemo, da temu pravzaprav ni tako, saj te snovalci iger na vsakem koraku poskušajo prepričati, da v igri zapraviš čim več denarja.

Urejanje avatarja pri mobilnih igrah

V mobilnih igrah lahko svoj lik, ki ga igraš, oblečeš v raznovrstne kostume ali tako imenovane skine. Veliko teh skinov moraš kupiti oziroma najboljši in najlepši so vedno plačljivi. Igre pa imajo včasih tudi promocije skinov, ko lahko te dobiš brezplačno, vendar samo začasno. Snovalci iger manipulirajo z uporabniki na način, da igralcu ponudijo brezplačen skin, na katerega se ti tudi navežejo. Po preteku tega brezplačnega obdobja pa je potrebno skin kupiti, če ga hoče igralec še uporabljati, kar naposled tudi stori.

Ne kupuje pa se le skinov, ampak tudi like. V mobilnih igrah so brezplačni le neki osnovni liki, katerih pa nihče noče igrati. Čim boljši in popularnejši lik, kot boš hotel imeti, več denarja boš moral za njega zapraviti.

Original block styled game with avatar looking at her mobile phone. Online game addiction concept.
Snovalci iger manipulirajo tudi z uporabo likov in skinov.
Foto: Spencer_Whalen iz iStock

Če hočeš biti najboljši, plačaj

V mobilnih igrah napreduješ po levelih. Snovalci iger naredijo prvih nekaj levelov izjemno lahkih, da igralca potegnejo v igro in ta tako postane zasvoljiv od nje. Po tem pa se stvar zakomplicira. Igralec nikakor ne more narediti nadaljnega levela, ker njegov lik v igri ni dovolj močan. Igralcu tako ostaneta dve izbiri: ali počaka nekaj tednov in vsakodnevno nagradi lik, kar lahko stori le enkrat na dan, ali pa vzame bližnjico in lik nagradi na način, da opravi nakup. Zaradi že omenjene zasvoljivosti v igri, se jih večina odloči za drugo izbiro.

Veliko iger ponuja tudi življenja, kar pomeni, da imaš pet možnosti, da napreduješ. Če ti ne uspe v teh petih možnostih, lahko nadaljuješ s poskusi šele čez 24 ur. Seveda spet obstaja še ena možnost: nakupi si življenja.

Happy asia girl gamer wear headphone competition play video game online with smartphone colorful neon lights in living room at home. Esport streaming game online, Home quarantine activity concept.
Najboljši igralci ponavadi zapravljajo tudi največ denarja. Foto: Tirachard iz iStock

Nakupovanja

V mobilnih igrah ne plačuješ s pravim denarjem, ampak s cekini, dragulji, biseri … Najprej pa seveda moraš valuto igre kupiti. Ponavadi je tako, da večjo valuto kot kupiš, več popusta dobiš. Zato je boljše kupiti več, vendar s tem zapraviš tudi več denarja.

V mobilnih igrah pravzaprav ne veš, koliko pravega denarja je nekaj vredno. Igre ponujajo določeno količino cekinov za določeno ceno pravega denarja. Vendar nikoli ni določena vrednost cekinov enaka pravemu denarju, torej 100 cekinov ni vredno 100 evrov ali dolarjev, ampak le nekaj centov. Igralec se tako v igri izgubi in s tem, ko ne ve, kolikšna je pravzaprav vrednost cekinov, zapravlja več.

Obstajajo primeri, ko so igralci v igrah zapravili po več 10.000 evrov.

Set of glass gold coins on a white isolated background. 3d render illustration
Mobilne igre ne uporabljajo pravega denarja.
Foto: spfdigital iz iStock

Nagrade

Snovalci iger manipulirajo z igralci tudi z nagradami. Za vsako opravljeno misijo, dobiš nagrado. Nagrada je navadno v cekinih, kar ima enako zadovoljitev kot dobra ocena v šoli. Z drugimi besedami, z nagrado ti igra sporoča, da delaš dobro in si na pravi poti, zato moraš nadaljevati.

Nagrade dobiš tudi z vsakodnevnim vstopom v igro in tako se ti na ekranu prikaže skrivnosten mistery box. V njem nikoli ne veš, kaj boš dobil. Ponavadi čakaš nekaj, česar ni nikoli v njem in si naposled vedno razočaran. Obstaja pa tudi rešitev za to nesrečo: kupi, kar si želiš, na marketu, tržnici. Mobilne igre namreč nimajo trgovin, saj beseda trgovina našim možganom sporoča, da bomo za nekaj zapravili. Zato se snovalci iger poslužujejo drugih besed.

Happy asia man gamer wear headphone competition play video game online with smartphone colorful neon light in living room at night modern house. Esport streaming game online, Home quarantine activity.
Vesel uporabnik bo navadno tudi več zapravil.
Foto: Tirachard iz iStock

Moto mobilnih iger je: bolj odvisen, kot bo igralec od igre, več denarja bo dobilo podjetje. Ta moto pa si zagotovo že slišal v nekoliko drugačni panogi …

VIRMrwhosetheboss
Prejšnji članekDanes je Svetovni dan živali!
Naslednji članekVaje s kettlebelli: Najboljše vaje s kettlebelli

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.