To se ne zgodi vedno, včasih pač. Internetni člani se na vsake toliko združijo v oboževanju ali kritiziranju (slednje pogosteje) nekega izdelka. Podobno se je zgodilo v primeru ježka Sonica, ki je bil v napovedniku aboten, nato pa je pritisk oboževalcev in interneta prisilil ustvarjalce v spremembo lika in posledični hit. Ampak to ni taka zgodba. Igrica Gospodar prstanov: Gollum, ki so jo ustvarili pri Deadalic Entertainment je grozna, pri čemur se strinja večina.
Videoigra Gollum naletela na neodobravanje javnosti
Na začetku marca 2019 je bilo objavljeno, da je v nastanku igra o Gollumu, priljubljenemu »zlikovcu« iz knjig in filmov Hobit in Gospodar prstanov. Lik, ki je v filmski industriji obveljal za mojstrovino, skozi način zajema gibov in s pomočjo izjemnega Andyja Serkisa. No, ta Gollum je navadna pokveka, ki se lahko samo smili. Videoigra naj bi izšla že septembra 2021, a se je njen izid zamaknil za leto in pol. In zdaj je tukaj za PS 4, PS 5, Windows, Xbox One in Xbox X/S.
Zgodba videoigre prikazuje časovno obdobje med Hobitom in Bratovščino prstana. Temeljila naj bi na pripovedi o Gollumovem ujetju iz Nedokončanih zgodb J. R. R. Tolkiena.
Prvi napovednik za igro je bil na voljo konec avgusta 2020, igra pa je bila do svojega izida konec maja 2023, prestavljena kar štirikrat. Le nekaj dni pred 23. majem, dnem izida videoigre, so v javnost oz. na YouTube pricurljali posnetki iz igre. In takrat se je začelo težko obdobje za igro, katere cena se prične pri 50 €.
Najslabša igra leta 2023: Gollum
»Če je bil glavni cilj razvijalcev, da igralca res postavijo v kožo tako bednega, neljubega lika, ki se na vsakem koraku sooča z nenehno bolečino in trpljenjem, jim je uspelo vsaj pri tem,« je za GameSpot zapisal Sam Pape v svoji recenziji The Lord Of The Rings: Gollum Review – We Don’t Wants It, We Don’t Needs It. Izjemno posrečen naslov, če smemo dodati. Enako posrečen naslov je uporabila Rachel Watts pri portalu RockPaperShotgun, ko je v recenziji The Lord Of The Rings: Gollum review: I hates it, zapisala: »Nekaj se resda lesketa, toda tako kot sam prstan, je tudi igro najbolje vreči v Goro Pogube in pozabiti za vedno.« Še pri IGN so se spraševali, zakaj bi kdo želel igrati kot Gollum, ko je na voljo toliko bolj zanimivih likov v svetu Srednjega sveta.
- Metacritic: 40/100 za PC in 35/100 za PS5
- IGN: 4/10
- The Guardian: 1/5
- GameSpot: 2/10
- Push Square: 2/10
- Game Informer: 3,5/10
- Eurogamer: 1/5
Gollum je postala najslabše ocenjena igra leta 2023. Na YouTube najdemo malo morje posnetkov, ki govorijo o tem in pravijo, da gre za nekaj najslabšega, kar so igrali. Ljubitelji Tolkiena so verjetno seznanjeni s profilom Nerd of the Rings. Ta je igri podal oceno 5/10, predvsem zaradi zgodbe in trenutkov, ki prikazujejo zgodovino Srednjega sveta. Poleg tega so pohvalili tudi glasbeno podlago igre. To pa je tudi vse, saj je istočasno nastalo nič koliko objav in memov, ki prikazujejo neuspeh videoigre in najverjetneje največji neuspeh leta 2023, da se zadeva ne bo rešila. Lepa primerjava napovedi in končnega izdelka sta prvi in zadnji napovednik igre. Medtem ko je v teaser napovedniku igra še uspela pretentati marsikoga, je bilo vse bolj jasno, da ni uspelo. Žal.
Izjemna igra, če bi bilo leto 2005
Zahteve za igro so prav tako zmotile, glede na videno. Če bi želeli igro kupiti in igrati preko Steama, se priporoča 64-bitni procesor in operacijski sistem, Windows 10/11, Intel Core i7-8700K / AMD Ryzen 5 3600X, 16 GB RAM spomina, grafika NVIDIA GeForce RTX 3070, 8GB (with DLSS Quality Setting) / AMD Radeon RX 6750 XT, 12GB in 45 GB prostora.
Videoigra Gollum bi bila veliko bolj priljubljena, če bi bila izdana okoli leta 2005. Razlog za to je predvsem videz igre, saj je videti, kot bi igrali Tomb Raider: Legend, a v načinu »stealth«. Čeprav je primerjava težka zaradi statusa ustvarjalcev, je bil Gollum leta 2014 v igri Shadow of Mordor videti mnogo, mnogo bolje.
Opravičilo ustvarjalcev za Golluma
»Radi bi se iskreno opravičili za neprijetno izkušnjo, ki ste jo imeli mnogi od vas z Gospodarjem prstanov: Gollum ob njenem izidu. Priznavamo in globoko obžalujemo, da igra ni izpolnila pričakovanj, ki smo si jih zadali zase ali za našo predano skupnost. Sprejmite naše iskreno opravičilo za kakršno koli razočaranje, ki ga je to morda povzročilo,« so v izjavi za javnost zapisali ustvarjalci. Za razliko od Amazona in Prstanov moči, so ustvarjalci Golluma zmogli vsaj to.
Urednik portala Student.si