Simbiatu »Simbi« Ajikawo pod psevdonimom Little Simz že več kot desetletje soustvarja londonsko rap sceno. Za 28-letno neodvisno izvajalko nigerijskega porekla ne moremo reči, da je kdaj obtičala v ozadju – leta 2015 jo je Kendrick Lamar imenoval za svojo najljubšo raperko z Otoka in tretji album Grey Area ji je prinesel nominacijo za najprestižnejšo britansko glasbeno nagrado Mercury (prvič jo je prejela leta 2022 za album SIMBI). Glas in stas, s katerima se je kitila pred svetovno slavo albuma Sometimes I Might Be Introvert leta 2021, naše zvočnike zdaj blagoslavljata v nekoliko epiloškem NO THANK YOU.
Little Simz je naklonjena konceptualnosti
Albumov ne postavlja v okvir kateregakoli žanra in svojo glasbo opisuje kot eksperimentalno, kar kot mešanica reggae, raperskih, grime in R&B vplivov vsekakor je. Kot sama priznava, so njeni albumi zaokrožene celote. Na večplastnost njene umetnosti nas opozarjajo že naslovi. Če Sometimes I Might Be Introvert strnemo v akronim, dobimo njeno ime. Podobno čudovito dvoumen je v novem albumu komad No Merci z aluzijo na neusmiljeno zavračanje vseh, ki parazitirajo na njenem uspehu. Izkustvene poante pesmi so podkrepljene s tehnično dovršeno dikcijo, njene podobe pa so še kako žive:
»Everybody here gettin’ money off my name
Irony is I’m the only one not gettin’ paid
You’ve been tannin’ in the sun, so now I’ma throw shade
I probably paid for your Balmain.«
Tako opozori na zaslužkarje, ki obdajajo uspešnega glasbenika, nadaljuje pa s svarilom za neizkušene:
»Don’t get lost in the sauce when he talk
Take your time, be sure
They want you rushin’ life decisions over a three-course meal
Next thing you know, you’re doin’ free tours.«
Simz za tiste, ki bi jo zmotno obdolžili naivnosti, navrže povzetek lastne grenke izkušnje:
»If the contract more than two page, it’s a bad sign
I was convinced it was fine, it’s my damn time
Sixteen, callin’ America on the landline
Thank God that my brother kept the flashlight
Needed guidance through the dark, I know sad times
I know good hearts, you is bad mind.«
Kreativna kohezija
Little Simz sodeluje z ustvarjalci, ki so z njeno vizijo že dobro seznanjeni. Ponovno združi moči s Cleo Sol na backup vokalih, za produkcijo pa je poskrbel Inflo. Da ne verjame v izolacijo čutov, ampak je tudi njena podoba del zaokrožene celote, dokaže z vsako novo ljubko naslovnico (čeprav najnovejša ne dosega posrečenosti rumene naslovnice SIMBI) ali nastopom. Izid albuma je pospremila s performansom v videospotu, ki si ga lahko ogledaš spodaj.
Neplašna introvertka brez lažne skromnosti
Ajikawo kot umetnico odlikuje doslednost. Vsa novoizdana glasba je skrbno dodelana in temu primerno sprejeta. Ko navrže kaj nečimrnega, se lahko v postavljanju kosa s katerimkoli raperjem:
»Be very specific when you talk on who the best is
How can I address this?
Basically, the rest is almost like to me what a stain to a vest is
You ain’t drop nothin’ in my eyes I’m impressed with.«
Skladba Gorilla nas spomni na Speed s prejšnjega albuma. Tam je prav tako opozorila, da ji materiala ne bo zmanjkalo kmalu.
»I got bangers out in the world soarin’
And I got bangers in the vault I’ve been hoardin’«
//
»Got a hard drive full of classics
I keep that shit locked up in the attic
If I bring ’em out, it’s a wrap though
I’m not sure if these niggas can hack it.«
Njeni avtorski projekti so skrajno osebni, saj navdih črpa skozi introspekcijo. Kar pri tem navdušuje je neponovljivost vsake nove izdaje. Rasa, otroštvo in družina so res pomembne točke njenega ustvarjanja: smrt prijatelja Harryja Uzoka je zaznamovala več skladb (med njimi je nova uvodna Angel), odhod očeta pa je v nezanemarljivi meri sooblikoval prejšnji album. Prav tako je zvesti poslušalec zdaj že seznanjen z njeno poduhovljenostjo.
Željo po več bi lahko potešila že turneja
Odlika Little Simz kot vsestranske umetnice je, da lahko vsaki LP izdaji določimo težiščno točko. V NO THANK YOU je to grob retrospektivni povzetek neodvisnega ustvarjanja. A zaradi podobnih gospelskih in instrumentalnih intermezzov, nekaterih ritmov in tem s prejšnjega albuma, nov morda deluje za spoznanje prehodno. Kot neodvisna izvajalka nam ne more nuditi komercialne turneje in standardno ločenih ustvarjalnih obdobij, zato ta prehodnost niti ni nujno kaj slabega.
Novinar