Poslušalci so se pri izbiri predvajanih albumov ozirali v preteklost, saj je bilo več letošnjih najboljših albumov izdanih pred letom 2023. To so najbolj poslušani glasbeni albumi v letu 2023, kateri te je najbolj pritegnil?
10. Harry’s House: Harry Styles
V Harryjevi hiši je užitek estetska ponudba. Album izžareva lahkotno karizmo, ki je Stylesa povzdignila nad njegove nekdanje kolege iz skupine One Direction in ga uvršča med najbolj prepričljive pop izvajalce. Njegova glasba – ki se giblje med funkom, folkom in Tumblr-popom iz leta 2010 – je dovolj prijazna in znana, da zadošča pasivnemu poslušanju. Vendar pa je album spretno prepleten s presežkom sloga in muhavosti, ki nagrajuje bolj aktivno poslušanje.
9. GÉNESIS: Peso Pluma
Tretji studijski album skupine Peso Pluma je bil pričakovan s strani poslušalcev in ni razočaral. 23-letnik je napisal in produciral večino pesmi na seznamu skladb, na katerem je tudi omembe vreden duet med njim in Eladiom Carrionom z naslovom »77«. Peso Pluma je za to ploščo angažiral več sodelavcev, a eden najbolj dinamičnih vokalnih nastopov je bil v duetu z Natanaelom Cano »PRC«. Na splošno je Génesis regionalni mehiško-trap corridos album, ki prikazuje kulturne korenine, vokalno vsestranskost, raskav ton in večplastne avtorske sposobnosti Peso Plume – vse to je bilo očitno v zadnji skladbi albuma, »Bye«.
8. HEROES & VILLAINS: Metro Boomin
Heroes & Villains pa je več kot ognjemet in nastopi z velikimi imeni. To je ambiciozna, s podrobnostmi bogata plošča, ki razmejuje med ohranjanjem in ustvarjanjem sveta. Raperji, ki so tu predstavljeni, se bodisi poslavljajo iz žarometov (Future), prehajajo v korporativne avatarje (Travis Scott) ali pa na žalost sedijo za rešetkami (Young Thug, Gunna). Album Heroes & Villains se zdi skoraj kot zadnji zmagoslavni vzdih najvidnejših raperjev preteklega desetletja in njihovega najljubšega producenta hitov.
7. Lover: Taylor Swift
Tema albuma Lover Taylor Swift je zapisana že v naslovu. Teh 18 pesmi je oda stvarem, ki jih ima Taylor Swift najraje in jih najbolje pozna: svojemu fantu in mami, West Villageu in West Endu ter, vedno in za vedno na albumu Taylor Swift, zaljubljenosti. Pesmi kažejo na razkošno praznovanje izzivov, ki jih prinaša ohranjanje razmerja v različnih letnih časih in na različnih celinah, govorjenje resnice in opravičevanje. Swiftova že od nekdaj črpa iz svojega osebnega življenja nepregledne pravljice o ljubezni in maščevanju; spominja se bežnih podrobnosti romantike, jih ovija v pentlje in jih predstavlja občinstvu, ki je željno prejeti njena darila. Piše o življenju, ki ga zlomljeno srce ne zlomi, temveč okrepi. Ljubimec je predlog, da lahko prava oseba, prava pesem iz vsakega življenja odstrani zlomljeno srce. Koncept je, kot pravi že na začetku, »preveč dramatičen in resničen«.
6. One Thing At A Time: Morgan Wallen
Na novem albumu »One Thing at a Time«, je mogoče slišati veliko različnih žanrov in sposobnosti pevca, da raziskuje različne glasbene sloge. Besedne igre iz stare šole country glasbe so jedro pesmi, kot sta »Days That End in Why« in »You Proof«, ki govorita o tem, kako se znebiti obžalovanja, ter balada »Wine Into Water«, v kateri pripovedovalec po prepiru ponudi cabernet Napa in upa, da bo »to vino spremenil v vodo pod mostom«. Zanimiva je pesem »Keith Whitley«, ki nosi ime country pevca, ki je umrl leta 1989, v njej opeva ljubezen do viskija in poje o izgubljeni ljubezni. V pesmi »Everything I Love« (Vse, kar ljubim), ki se odvija v ritmu clip-clop in spominja na Johnnyja Casha in Waylona Jenningsa, pa Wallen spretno predstavi vse svoje country adute in hkrati obsoja bivšo; bila je iz »mesta z visokimi stolpnicami« in zdaj »ne morem voziti svojega Silverada po tistih cestah, po katerih sva se včasih vozila«.
5. MAÑANA SERÁ BONITO: KAROL G
Karol G s svojim četrtim albumom ostaja najboljša ustvarjalka melodij na plodni pop sceni v državi. Na tem albumu sodelujeta v eterični reggaetonski skladbi TQG, ki pa je, odkrito povedano, malce prikrojena in Karol se s tem ritmom veliko bolje znajde drugje, na primer v žalostni uspešnici X Si Volvemos ali v prodorni skladbi Dañamos la Amistad. Najboljša od vseh je Gatúbela, vstop v reggaetonski podžanr perreo. Besedila običajno govorijo o pijanem poželenju in onemogočenem hrepenenju, vendar je Karol spretena v sugestivnih melodijah, ki presegajo vse jezikovne ovire. Čeprav se album začne s pesmijo Don’t Worry Be Happy, kjer v naslovu gleda na boljši jutri, se melanholija čuti v njenem celotnem albumu.
4. Starboy: The Weeknd
Sprva je kazalo, da bo Starboy predstavljal velik preobrat v delovanju pevca The Weeknd. V glavnem videospotu albuma Tesfaye umori svojo preteklo različico, nato pa se s palico v obliki križa spravi na stanovanje, polno nagrad in plaket. Vendar pa Starboy nikakor ni dramatična preobrazba – če že, se zdi, da gre za oslabljeno ponovitev. Beauty Behind the Madness je izpopolnil Tesfayejeve pop pesmi, čeprav je podvojil temačnost. Starboy reciklira melodije, ideje in celo celotne pesmi.
3. SOS: SZA
SZA je objavila naslovnico svojega drugega albuma SOS. Fotografija, na kateri sedi na dolgi skakalni deski sredi oceana, je postala svetovna novica, o kateri so poročali povsod, od spletne strani nacionalne hokejske lige, ki je odobrila dres St. Louis Blues, ki ga je nosila, do časopisa Daily Mail. Umetnica se je pojavila na fotografiji, očitno posneti po vzoru paparacovega posnetka Diane, princese Walesa, ki je bil posnet nekaj dni pred njeno smrtjo.
SZA-jev drugi album bi že od nekdaj moral pritegnil pozornost ne glede na svoj ovitek, sledi namreč albumu Ctrl, enemu najbolj odmevnih prvencev leta 2010. Ta album je naznanil prihod umetnice, ki je pripravljena premikati meje R&B: izzivalno eksperimentalen album je bil samo v ZDA prodan v treh milijonih izvodov. SOS je tako že zelo dolgo na poti. Glavni singel Good Days je bil izdan pred dvema letoma. Drugi, I Hate U, se je na SoundCloudu pojavil poleti 2021, pravijo da po naročilu SZA-jinega astrologa.
2. Midnights: Taylor Swift
Taylor Swift je bila vedno najboljša, ko je pisala o Taylor Swift – je dnevniško natančna in neusmiljeno izkopava svoje notranje vojne. Vendar ji uspeva tudi, ko piše o »Taylor Swift« – ideji, metanarativi, liku. Swift vidi, da svet vidi njo, in namesto da bi ga odrinila, ga vsrkava in ta stališča naredi tudi za svoja. Prav te pesmi izstopajo na »Midnights«, njenem preveč znano zvenečem in pomanjkljivem desetem studijskem albumu, ki je ponekod previdna recitacija surove ljubezni, drugje spomin na pretekla romantična ponižanja, morda pa najbolj ostro in učinkovito komentira, kako je živeti kot znana oseba, o kateri drugi nenehno pripovedujejo.
1. Un Verano Sin Ti: Bad Bunny
Album »Un Verano Sin Ti« ima največ svežih reggaetonskih uspešnic, vključno z rahlo melanholičnim vodilnim singlom »Moscow Mule«. Hkrati pa Bad Bunny pokaže svoj razpon, saj ponudi vse od ambientalne bossa nove in rosnega dancehalla do vrtoglavega plesnega popa in sončnega reggaeja. Njegovo mešanje zvokov je drzno in vznemirljivo. Pesem El Apagón se začne kot acappella spev, nato pa se prelevi v techno banger. Pesem »Después de la Playa«, ki se začne z Bad Bunnyjevim vokalom, ki drsi po hladnih sintesajzerjih, eksplodira v noro mambo: je briljantna in rahlo nenavadna.
Novinar