V tokratni že peti izdaji IZIS vztraja po začrtani poti. Iz obupa nad stanjem podpore sodobni umetnosti v regiji jo je zagnala iniciativa umetnikov in kulturnih producentov, delujočih v slovenski Istri. Letošnji, v en večer strnjen program tokrat z osredotočenostjo na avdiovizualna dela, prevprašuje zmožnosti avdiovizualne forme kot avtonomne umetniške stvaritve in se pri tem zazira tudi v prihodnost.
IZIS je v želji po predstavljanju sodobnih umetniških praks nastal in ime dobil po Izidi, grško Izis, boginji materi, boginji žensk in rojstva. In seveda v želji, da bi prostor kulturnega in umetniškega izražanja v slovenskem kulturnem prostoru ne ostal omejeno centraliziran, ampak odprt za občinstvo tudi v periferni Izoli, kjer je Izis zahvaljujoč posameznikom in ustanovam, ki ga ženejo, dobil svoje domovanje, in kjer povabljenim avtoricam in avtorjem nudi gostoljubje. Ali če parafraziramo pesem Miklavža Komelja, ki reinterpretira Izisin misterij; da ne bi razkosanost na center in periferijo še naprej ostajala naravno stanje stvari. »Izis je našla vse / dele. »Prvotno Bivajoče / je onkraj Celotnosti,« kliče / Proklos po posvetitvi / v vse misterije. / Kako razkosanje vzvratno / evocira iluzijo celote, / ki je bila razkosana!« (Miklavž Komelj, Noč je abstraktnejša kot n, str. 42, Hyperion, 2014). Še več. Da ne bi obstajala iluzija celote, ki jo moramo braniti in v njenem imenu izključevati.
IZIS omogočajo Kulturno izobraževalno društvo PiNA, Center za kulturo šport in prireditve Izola (CKŠP), s podporo Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti (JSKD). Vabljeni.
Tadej Droljc AV performans
Tadej Droljc, ki je bil letos s svojo nehierarhično avdiovizualno kompozicijo Capillarie Capillaries nagrajen z Lumen Prize Student Award in nagrado za najobetavnejšega video umetnika na Madatac Festivalu v Madridu, jo predstavil na več mednarodnih (Ars Electronica – Linz, LPM Festival – Amsterdam, Madatac Festival – Madrid) in domačih festivalih (KamFest – Kamnik, Sajeta – Tolmin), za nastop na Izisu pripravlja premierno izvedbo novega dela.
Jedro njegovega raziskovanja, ki ga kot doktorski študent opravlja v Centru za raziskave v novih glasbah (CeReNeM) Univerze v Huddersfieldu v Veliki Britaniji, izhaja iz želje po odmiku od prevladujočih avdiovizualnih trendov, ki temeljijo na vizualizaciji glasbe ali obratno. V ta namen je sprogramiral in dve leti razvijal orodje, ki omogoča vzajemno manipulacijo med zvokom in sliko v realnem času. Celoten avdiovizualni material deluje po principu instrumenta, na katerega Tadej v živo igra. Nastop na Izisu predstavlja enkratno priložnost videti, kam vse se potenciali avdiovizualnega izraza še lahko podajo.
http://www.tadej-droljc.org/
VSTOPNINA: 5,00 eur