Vizionarski režiser Christopher Nolan nam je ponudil svojo novo idejo s filmom Tenet. Dolgo časa se je boril za to, da bo njegov film predvajan v kinu in ne preko pretočnih kanalov. Poznavalci vemo, da je za popolno užitje njegove filme nujno gledati na velikem platnu. In tako je Tenet prvi novi film v Sloveniji po dolgem času. Kako dober je Tenet? Ali nas je Nolan pretental? Je film res težko dojemljiv?
Kot v večino Nolanovih filmov sem se podal z bistrim umom, da bi skušal razumeti, kolikor se bo le dalo. Kljub napovedi lika v prvih minutah filma, da naj ne skušamo razumeti, mi je dobro uspevalo do dobre polovice tega 150-minutnega spektakla. Po tem pa moji možgani niso bili več možni opazovati vsega, kar se je dogajalo. Sledenje zgodbi, sledenje odličnim igralskim predstavam, sledenje malenkostim, sledenje fantastični glasbeni podlagi in sledenje akciji. Postalo je preveč in iz kinodvorane sem odšel, kot se za Nolana spodobi, z ogromno vprašanji. Tenet bo vsekakor treba videti vsaj še dvakrat, da bom opazil vse drobtinice in namige skozi film ter ga v popolnosti užil. Pred tem pa pogledal še veliko zakulisja, snemanja in razlag o njem.
Oborožen z zgolj eno besedo – TENET – ter z borbo za preživetje celega sveta, se glavni junak zgodbe prebija skozi mračen svet mednarodnega vohunjenja na misiji, ki se dogaja v nečem izven realnega časa in prostora. To ni potovanje skozi čas. To je inverzija. Igrajo: John David Washington, Elizabeth Debicky, Robert Pattinson, Kenneth Branagh, Michael Caine in Aaron Taylor-Johnson.
Christopher Nolan vpisuje svoje ime v zgodovino
V času, ko mnogi filmsko industrijo krivijo zaradi neoriginalnosti, rutine in ponavljanja ene in iste stvari, je tu Nolan. Če Izvor, Memento, Medzvezdje in Dunkirk niso bili dovolj originalni, jih zmešaj skupaj in dobil boš Tenet. Čeprav želi Nolan skozi film ponuditi nekaj odgovorov, ki jih sam zastavi, mu to uspeva le delno. Osnovna ideja je »preprosta«, če se malo zlažem, a jo odpelje tako daleč, da bi jo v popolnosti razumeli le redki. Prva polovica filma je dovolj mirna in nam ponuja vpogled v dogajanje. Druga polovica pa je preprosto Tenet in Nolan hkrati.
Liki niso pretirano poglobljeni, saj sta v ospredju zgodba in dogajanje. To pa ne pomeni, da zasedba ne pokaže vsega, kar zna. Robert Pattinson še enkrat pokaže, da je vrhunski igralec, ki ni bil le v Somraku (za tiste, ki gledajo le mainstream). John David Washington je tak kot njegov oče Denzel, fantastičen in vsekakor zmožen, da nosi svoj film. Preseneti Elizabeth Debicky, ki je najbolj poglobljen lik in obenem tudi tisti, na katerega se lahko vsaj malo navežemo. Kot pa se spodobi, so tudi ostali na ravni Nolanovih želja.
Glasba, scenografija, scenarij, akcija …
Film je eden najdražjih vseh časov in to se vidi v vsaki sekundi. Vsaj 230 milijonski proračun je bil dovolj, da je Nolan film posnel skoraj brez posebnih učinkov. Vse je pristno in to se v današnjih filmih zelo ceni, saj nam da občutek realnosti. Direktor fotografije je dolgoletni sodelavec Nolana, Hoyte van Hoytema (Medzvezdje, Dunkirk, Ad Astra in Skyfall). Skupaj sta posnela čudovit film, ki vse posname točno tako, kot si želimo. Akcijski prizori so posneti široko in vidljivo. Edina manjša pripomba pa je skakanje zgodbe v prvi polovici filma, a se za to odkupi druga.
Po dolgem času glasba v Nolanovem filmu ni narejena s strani skladatelja Hansa Zimerja, ki ga tokrat nadomesti Ludwig Göransson (Creed I in II, Črni panter). Ta opravi izjemno delo, saj nas prav glasba drži na robu sedeža in pri koncu nohtov. Čeprav je že poznan v filmskem svetu, ga čaka še svetlejša in še bolj uspešna prihodnost.
Urednik portala Student.si