Režiser Sam Esmail, ustvarjalec serije Mr. Robot, nam prinaša film Pusti svet za sabo (Leave the World Behind). Film temelji na istoimenski knjigi Rumaana Alama, ki je izšla v prvem letu epidemije koronavirusa. Zgodba sledi dvema družinama, ki skušata pojasniti postopno okvaro telefonov, televizije in druge tehnologije, kar kaže na potencialno kataklizmo. Kar je bil leta 2021 Ne glej gor (Don’t Look Up), je letos Pusti svet za sabo, a z boljšim konceptom in predvsem izpeljavo.
Pusti svet za sabo, simbolov polna apokalipsa
Pusti svet za sabo je apokaliptični triler, ki da gledalcu veliko prostora in »mesa« za razmislek. Ko se Amanda (Julia Roberts) s svojim možem Clayem (Ethan Hawke) in otrokoma Rose in Archiejem odloči za oddih iz mesta, odidejo na Long Island v vilo na samem. Kmalu se začnejo pojavljati čudne stvari, kot nakupovanje velikih količin v trgovini, pomanjkanje interneta in signala.
Ko se med njihovim poležavanjem na plaži, v plažo »zaleti« velikanski tanker, se situacija stopnjuje. Isti večer na vrata potrkata George H. Scott (Mahershala Ali) in njegova hči Ruth (Myha’la), ki pravita, da je to njuna hiša in sta prišla domov. Signala ni, televizija ne dela, interneta ni, pojavijo se le majhna sporočila na telefonu, ki omenjajo hekerski napad, krizo in državno opozorilo. Kaj se dogaja v svetu, ko se sredi noči na ekranu pojavi opozorilo o napadau na Združene države Amerike?
Počasno stopnjevanje napetosti, Prijatelji, tehnologija in razkrivajoči dialogi
141 minut trajajoči film se začne počasi, a predstavi ravno dovolj zanimivosti in nejasnosti, da gledalca drži v stanju pozornosti. Kaj se dogaja in kaj se bo zgodilo? Če se v nekem trenutku gledalcu zazdi, da bi šlo lahko za Shyamalanov Dogodek (The Happening, 2008) si lahko oddahnemo, ko je več podobnosti z Darabontovo Skrivnostjo megle (The Mist, 2007) – vsaj v slogu pripovedovanja.
Na našo srečo film pospeši svoj tempo kakovosti in do konca prinese tisto, kar bi od takega koncepta pričakovali. Morda res ne dobimo vseh želenih odgovorov, a so že namigi dovolj, da lahko v pogovoru o samem filmu uživamo, kot že dolgo nismo. Verjetno ni treba dodatno omeniti, da bo nastalo malo morje esejev, takih in drugačnih, o resničnem pomenu tega filma. In to je vedno zabavno.
Kar bi moral biti sproščen oddih se hitro spremeni v simboliziranje človeškega uničevanja narave, naše obsedenosti s tehnologijo in abnormalno stisko mladenke, ki ne ve, kaj se zgodi v zadnjem delu Prijateljev. Slednje se sicer zdi minuskulno, a igra ključno vlogo pri dokončnem udarcu žebljice na glavico.
Drugi, tretji ali celo četrti ogled – ali pa preprosto tisti klasični easter-egg video na YouTubu – nam lahko razkrije malo morje namigov, simbolov in skritih pomenov vsega. Brez dvoma, nekateri so popolnoma skriti, spet drugi precej jasni. Vloga srn in drugih živali, pomen nekaterih knjig in filmskih naslovov, in ceste napolnjene z električnimi Teslami, ki so izgubile nadzor.
Pusti svet za sabo je film, ki kakovost pridobi po ogledu
Nekoliko oslabljen potek filma rešijo napeti trenutki intrige, igralske predstave izvrstne igralske zasedbe in tista želja po tem, da ugotovimo, kaj se v resnici dogaja. To prevlečemo s plastjo dialogov Alija, Robertsove, Bacona in Hawka ter imamo film, ki si ga bodo gledalci zapomnili za kar nekaj časa. Je bolj pomembno vprašanje, kaj se bo zgodilo z našim svetom ali kako se bo razpletlo razmerje Rossa in Rachel?
Urednik portala Student.si