Na Netflix se je prikobacal četrti film o gobezdavem policaju Axelu Foleyju. Govora je seveda o filmu Policaj z Beverly Hillsa, ki po dvajsetih letih vrača franšizni naslov in jo oživlja od mrtvih. Eddie Murphy je nazaj, glavno vprašanje pa je, če še zna?
Policaj z Beverly Hillsa se vrača!
Ko je leta 1984 prvi film Policaj z Beverly Hillsa postal neverjeten finančni in kritiški uspeh, si nihče ni mislil, da bo četrti film v seriji gledal čez natanko štiri desetletja. Z dvema nadaljevanjema, ki sta sledila v letih 1987 in 1994, je prvotna ideja sicer utrpela nekaj udarcev v malho kakovosti in lice finančnega uspeha, ampak jasno je bilo, da je Axel Foley prešel v legendo. Da bi bil film o gobezdavem policaju spet nominiran za oskarja, so le še izpuhtele sanje.
Začetni ‘tudum’ na Netflixu nas z legendarno melodijo vrne v nostalgičen občutek, četudi smo bili ob izidu zadnjega filma še v plenicah. Filmi o detroitskem policaju, ki se vseskozi vrača v Kalifornijo in teče za petami lopovom, so poznani vsem. Tu držijo podobno raven prepoznavnosti kot Policijska akademija. In ja, Eddie Murphy je bil v prvem filmu star zgolj 23 let, in nismo prepričani, če je bolj noro to ali dejstvo, da jih v novem filmu šteje 63. Še bolj noro je dejstvo, da po tolikšnem času v peklu odlašanja in premikov na klopi ustvarjalcev, ta film ni katastrofa.
Ali je Policaj z Beverly Hillsa 4, ki v izvirniku nosi naslov Beverly Hills Cop: Axel F, enako dober kot prvi del? Nikakor ne, saj je nemogoče zajeti tisti home-run, ki se je zgodil ekipi pred štirimi desetletji. Ali pride blizu in spomni na najboljše čase? Brez dvoma.
Eddie Murphy je gobezdavi policaj, ki se ne pusti motiti
Če je Eddie Murphy z nadaljevanjem Princ odkriva Ameriko zaplul v brezno gnoja, je tukaj odkril zlato jamo. Največji strah med oboževalci je bil vedno, če bo še znal zajeti esenco Axela. In na našo srečo, tudi srečo ljubiteljev Osla iz Shreka, se brez težav prelevi v vlogo, ki ga je izstrelila v mega zvezde. Nostalgičen občutek ne daje le občutka, da se z liki Axela in njegovih policijskih prijateljev – ja, vračata se John Ashton kot John Taggart in Judge Reinhold kot Billy Rosewood, občutek osemdesetih, temveč daje celoten film občutek osemdesetih. Humor je na želenem nivoju, na višjem pa je akcija, ki je v veliki večini posneta praktično in brez nepotrebnih in predvsem vidnih posebnih učinkov.
Slednje je sicer mogoče s 150-milijonskim proračunom, ki pa se ob uspehu zadnjih dveh delov Podli fantje (Bad Boys), ne zdi tako visok. Zaradi tega lahko obstane grenak priokus, da vrnitve franšize na taki ravni kakovosti ne bo moč videti na velikem platnu. Policaj z Beverly Hillsa 4 je vrnitev v osemdeseta v najboljšem pomenu.
Nekaj težav ne odvrne od presenetljivo dobrega ogleda
To žal ne pomeni, da dvourni film ni brez težav, saj jih ima ogromno predvsem v pogledu raztegnjene prve polovice.
Ponovno nam mora predstaviti like, ki jih sicer poznamo, a jih nismo videli že trideset let. Istočasno pa moramo spoznati nove like, med katere spadajo Axelova hči Jane (Taylour Paige), podkupljeni policaj Cade Grant (Kevin Bacon) in detektiv Bobby Abbott (Joseph Gordon-Levitt). Slednji se odlično prileže kaosu, ki ga prinaša Axel Foley. Med veterane franšize spadata še Paul Reiser kot Axelov nekdanji partner Jeffrey Friedman in nekdanji prodajalec umetnik Serge (Bronson Pinchot). In če smo se v zadnjih letih česa naučili, nas Axel F ne pusti na cedilu. Liki ohranijo svojo esenco, novi liki pa so postavljeni zase in ne odvzemajo ali celo kvarijo originalov.
Urednik portala Student.si