Kmalu se začenja že 33. Liffe (Ljubljanski mednarodni filmski festival), ki bo potekal med 9. in 20. novembrom na več lokacijah v Ljubljani, nekateri filmi pa bodo gostovali tudi v Mariboru, Novem mestu in Celju. Festival, ki vsako leto v prestolnico privabi na množice filmoljubov in cinefilov, se po dveh letih, zaznamovanih z epidemijo, letos v celoti vrača pred občinstvo v kinodvoranah.
Liffe 2022 se otvori 9. novembra
Programski direktor Simon Popek je v program tokrat uvrstil 90 celovečernih in približno 30 kratkih filmov, ki bodo predstavljeni v 11 različnih programskih sklopih. Poleg ustaljenih: Perpektive, Predpremiere, Kralji in kraljice, Panorama, Ekstravaganca ter Kinobalon (otroški in mladinski program); bo Retrospektiva posvečena madžarskemu novovalovcu Miklósu Jancsó; Posvečeno Rajku Grliću in Praški šoli; Fokus pa bo namenjen kosovski kinematografiji.
Zmagovalci festivalov, kot so Cannes, Rotterdam, Berlin in Benetke
Ponujamo nekaj predlogov, ki so vsekakor vredni ogleda.
Blizu (Close, 2022)
Režija: Lukas Dhont
Sekcija: PREDPREMIERE
Film o odraščanju, ki seže v srce. Belgijski režiser Lukas Dhont je znova dokazal neprekosljiv dar za delo z naturščiki in s svojim drugim celovečercem prepričal žirijo filmskega festivala v Cannesu.
Trinajstletna Léo in Rémi sta neločljiva prijatelja. Fanta na idiličnem podeželju cele dneve preživljata skupaj in si ne predstavljata, da bi lahko karkoli prekinilo njuno brezskrbno skupno otroštvo. Ko se jeseni začne novo šolsko leto, sošolci opazijo njun tesni odnos in ju začnejo zafrkavati, da sta par. Léo si v jezi in sramu poišče nove prijatelje ter se posveti igranju hokeja. Tišina med nekdanjima sorodnima dušama postaja vse bolj mučna in najstnika se morata kmalu soočiti z vprašanjem, kaj je šlo narobe v njunem odnosu.
Ia (Eo, 2022)
Režija: Jerzy Skolimowski
Sekcija: KRALJI IN KRALJICE
Sodobna Evropa skozi oči nič hudega slutečega oslička. Poljski veteran Jerzy Skolimowski je z nagrado žirije v Cannesu osvojil eno svojih najpomembnejših priznanj na več kot šest desetletij trajajoči uspešni poti.
Svet je povsem drugačen, ko nanj pogledamo z očmi živali. Ia je siv osliček z melanholičnimi očmi, ki v svojem življenju izkusi tako dobre kot slabe plati sobivanja z ljudmi. Njegova usoda se z vsakim dnem spreminja, on pa je le nemočen opazovalec turbulentnih dogodkov okoli sebe. Na svoji poti je priča neizmerni ljubezni in predanosti, a tudi brezbrižnosti, izkoriščanju in nasilju. Le da se v nečem pomembno razlikuje od nas: Ia nikoli ne izgubi svoje nedolžnosti.
Kit (The Whale, 2022)
Režija: Darren Aronofsky
Sekcija: PREDPREMIERE
Film Darrena Aronofskyja, posnet po gledališki igri Samuela D. Hunterja, prinaša zmagovito vrnitev nekdanjega hollywoodskega idola Brendana Fraserja na velika platna.
Charlie je učitelj angleščine, a se zaradi ekstremne debelosti med predavanji po spletu ne želi pokazati svojim študentom. Možakar se komajda premika po hiši in niti ne pomisli, da bi šel med ljudi. Njegova edina redna obiskovalka je negovalka Liz, ki je vajena njegovih zdravstvenih kriz. Ob zadnjem obisku mu pove, da njegovo srce ne bo zdržalo visokega krvnega pritiska ter da bo do konca tedna umrl, če ne bo poiskal zdravniške pomoči. Tovrsten vsakdan nenadoma prekine obisk Charliejeve hčerke iz prejšnjega zakona. Ellie je zdaj naporna najstnica z vedenjskimi težavami, a Charlieju se čas z njo zdi nadvse dragocen.
Neskončnost (L’immensita, 2022)
Na spominih režiserja, ki je bil rojen kot deklica, usidrana družinska drama o skrhanih družinskih odnosih ter hrepenenju, ki prežema srca odraslih in otrok.
Rim, sedemdeseta leta: svet, razpet med rastjo novih sosesk in črno-belimi tv-oddajami ter družbenimi dosežki in zastarelimi družinskimi normativi. Clara in Felice sta se pravkar vselila v novo stanovanje. Njun zakon je v krizi: ne ljubita se več, a se ne zmoreta ločiti. Skupaj ju držijo le še njuni otroci, v katere Clara kanalizira vse svoje hrepenenje po svobodi. Najbolj se na Clarino nihanje razpoloženja in naraščajočo napetost med staršema odziva dvanajstletna Adriana, ki zavrača svoje ime in identiteto ter trdi, da je deček, kar že tako krhko družino privede na rob zloma. Medtem ko otroci čakajo, da jim nekaj pokaže pot – morda glas od zgoraj ali pa pesem na televiziji – se spremeni vse; tako v njih kot okrog njih.
Potniki noči (Les passagers de la nuit, 2022)
Režija: Mikhaël Hers
Sekcija: PREDPREMIERE
Senzibilen portret ženske in matere srednjih let, ki mora po grenki življenjski izkušnji začeti na novo, prežet s pomirjujočim nočnim utripom francoske prestolnice z začetka osemdesetih let.
Pariz, 1981. Na pariške ulice se spušča noč, v zraku je čutiti pričakovanje sprememb, ki jih naznanjajo prihajajoče volitve. A Élisabeth razmišlja o drugih stvareh. Za njo je grenak konec zakonske zveze, pred njo skrb, kako bo preživela sebe in odraščajoča otroka. Preplavljena z otožnostjo sprejme službo moderatorke svojega najljubšega nočnega radijskega programa. Oddaja deli usode z neznanci, ki pomagajo reflektirati njeno lastno življenje ter najti nov zagon. Ko k sebi domov povabi mlado brezdomko, v svojem sinu nevede vzbudi prvi ljubezenski nemir. A nadaljnji razvoj dogodkov prinese novo upanje in nova spoznanja povežejo preostanek razpadle družine.
Kapa (Kapa, 2022)
Režija: Slobodan Maksimović
Sekcija: KINOBALON
Za božič se izpolnijo tudi najbolj skrite želje – to v prvem slovenskem božičnem celovečercu spoznata deček, ki nima ničesar, in deklica, ki ima vse.
Erik ima devet let in živi v mladinskem domu. Na glavi ves čas nosi kapo. Ko mu je še posebej hudo, si jo povezne kar čez nos. Kapo mu je namreč spletla mama. Ker je Erik tih in zadržan fant, mu v domu ni lahko – nanj se še posebej rada spravlja skupina starejših varovancev. Ko je za božič izžreban, da praznik preživi pri premožni dobrodelni družini, ga to prav nič ne razveseli. Najraje bi šel domov, k staršem. Nad Erikovim božičnim obiskom pa ni prav nič navdušena niti sedemletna Lučka. Ona bi raje deklico, za božič pa kužka. A kljub začetnemu nesoglasju je njun božični večer poseben: ko pri smrečici zalotita Božička, mu brez oklevanja sledita v avto. Erik in Lučka se namesto v posteljo odpravita na pustolovščino po praznično okrašenem mestu.
Tinitus (Tinnitus, 2022)
Režija: Gregorio Graziosi
Sekcija: PANORAMA
V prepletu športne drame in telesne srhljivke se glavna protagonistka, sinhrona plavalka Marina, spopada s strahom pred sovražnikom, ki nanjo preži iz notranjosti njenega telesa.
Skakalka v vodo Marina je na vrhuncu svoje uspešne poti zaradi šumenja v ušesu utrpela hudo poškodbo. Štiri leta pozneje dela v akvariju, našemljena v morsko deklico. Nekega dni ji njena goreča oboževalka in naslednica v reprezentanci Teresa ponudi pomoč pri pripravah na olimpijske igre v Tokiu. Nepričakovano povabilo v Marini znova prebudi željo po skakanju, vendar to pomeni, da se bo morala znova soočiti s svojim najhujšim sovražnikom: šumenjem v ušesu.
Vegani so okusnejši (Barbaque, 2022)
Sekcija: EKSTRAVAGANCA
Režija: Fabrice Eboue
Nenavadna, politično nekorektna črna komedija o podeželskem mesarju in njegovi ženi, ki odkrijeta novo tržno nišo za rešitev svojega posla.
Vincent in njegova žena Sophie že približno dvajset let vodita majhno mesnico. Sophie se vsak dan z veliko ljubezni posveča strankam, Pascal pa z enako mero ljubezni reže skrbno izbrano meso. A z leti se marsikaj spremeni. Usahnejo ne le njune zakonske dejavnosti v spalnici, temveč tudi prodaja mesa, zaradi česar sta tik pred bankrotom. Ko Pascal nekega dne po nesreči ustreli agresivnega veganskega aktivista, ki se je namenil razdejati njegovo mesnico, se odločita za drastično potezo, ki jima prinese presenetljive poslovne uspehe.
Zbornica (Zbornica, 2021)
Režija: Sonja Tarokić
Sekcija: PANORAMA
Idealistična osnovnošolska pedagoginja ugotovi, kako težko je ohraniti integriteto v svetu klik in malenkostnih sporov med učitelji in starši. Napet portret hrvaške družbe na prelomu tradicije in sodobnosti.
Mlada, zagnana pedagoginja Anamarija dobi novo službo na osnovni šoli, ki se kmalu izkaže za prostor, prepleten s kočljivimi odnosi, igrami moči in občutljivimi egi. Sprva se v ravnateljičine igre poskuša ne vpletati in se osredotoča le na otroke. A bolj ko spoznava sistem, bolj začenja razumeti, da bo morala za golo preživetje opustiti svoja načela in začeti v zbornici tudi sama igrati svojo igro. Večplastna študija institucije, ki izobražuje prihodnje generacije odraslih.
Trikotnik žalosti (Triangle of Sadness, 2022)
Režija: Ruben Östlund
Sekcija: PREDPREMIERE
Brezkompromisna satira, v kateri Ruben Östlund razgali plehkost modnega sveta ter odpre prostor obračunu med kapitalizmom in komunizmom. Zlata palma filmskega festivala v Cannesu.
Carl in Yaya sta manekena, ki poskušata uspeti v svetu mode, obenem pa raziskujeta meje partnerskega razmerja. Mladi par povabijo na luksuzno križarjenje z obilico superbogatih gostov, med katerimi so ruski oligarh, britanska trgovca z orožjem in kapitan ladje s socialističnimi idejami. Na začetku je vse vredno objave na Instagramu. A ladjo kmalu ujame nevihta, potniki pa dobijo morsko bolezen, in to prav med kapitanovo večerjo s sedmimi hodi. Klavrn konec križarjenja na glavo obrne tudi nekdaj neomajno razredno hierarhijo.
Novinar