Woody Allen je zadnja leta postal zelo kontroverzna figura v svetu filma. Z vzponom gibanja #MeToo pa se je odprlo vprašanje, ali lahko ločimo umetnika od umetnine in ali bi to morali storiti v tem primeru?
Woody Allen je eden najbolj priznanih ameriških režiserjev moderne dobe in avtor mnogih filmskih uspešnic, med drugim tudi Annie Hall, Polnoč v Parizu, Manhattan … A večina ljudi ga obsoja zaradi spolnega napada na njegovo posvojeno hčer Dylan Farrow, ko je ta imela le 7 let. Allen je sicer obtožbe vedno zavrnil, čeprav veliko dokazov kaže v prid pričanju Dylan Farrow.
Aprila letos bi morala iziti njegova težko pričakovana avtobiografija, ki pa je zaradi #MeToo gibanja doživela kar nekaj vzponov in padcev. Allen se trudi knjigo izdati že od leta 2018, a mu tega do sedaj še ni uspelo. Knjiga bi morala iziti pri priznani založbi Hachette, ki pa je zaradi protesta zaposlenih morala izid avtobiografije preklicati.
— Hachette Book Group (@HachetteUS) March 6, 2020
Odločitev založbe o izidu knjige pa je kritično pospremil tudi Ronan Farrow, sin Woodyja Allena in Mie Farrow, ki je pri isti založbi izdal knjigo Catch and Kill. Farrow je založbo obsodil izdajalstva ter dodal, da svoboda avtorjevega izražanja še ne odrešuje založbe moralnih in etičnih zavez ter da se mu zdi nedopustno biti priča temu, kako spolni nasilneži opravičujejo svoja dejanja.
Avtobiografija z naslovom Apropos of Nothing bi morala biti izdana 7. aprila, v spominih pa naj bi Allen pisal tako o svojem profesionalnem življenju kot o osebnem in družinskem življenju.
Novinar