Minilo je pet mesecev, odkar so ameriški scenaristi, kmalu za njimi pa še igralci in drugi ustvarjalci, s stavko zaustavili filmsko in televizijsko produkcijo čez lužo. Scenaristom WGA (Writers Guild of America), ki zdaj s studii zaključujejo pogajanja, so se julija na barikadah pridružili igralski kolegi iz sindikata SAG-AFTRA (Screen Actors Guild-American Federation of Television and Radio Artists). Ustvarjalci se s studii pogajali za prenovo plačnega sistema, ki naj bo v skladu z nedavno uveljavljenim modelom pretočnega predvajanja, in za zaščito dela pisateljev ter avtorskih pravic v luči širjenja uporabe umetne inteligence. Stavko igralcev je z udarnim govorom naznanila predsednica SAG-AFTRA Fran Drescher, najslavnejša varuška iz devetdesetih.
Glas, stas in lasje do neba
»Je dama v rdečem, ko ostali nosijo bež,« se glasi verz iz uvodne pesmice. Serijo Varuška je Fran Drescher ustvarila s takratnim možem Petrom Marcom Jacobsonom. V njej sveže brezposelna Fran Fine, modna navdušenka iz Flushinga (predel newyorške četrti Queens), po naključju postane varuška treh otrok bogatega vdovca in broadwayjskega producenta Maxwella Sheffielda (Charles Shaughnessy). S kričečim videzom in nosljavim glasom ter nič manj vpadljivo osebnostjo sprva deluje kot kičast dodatek v domu zadržanih bogatašev. A Franin odprt in nekonvencionalen pristop je takoj všeč otrokom in butlerju. Všeč je bil tudi gledalcem, ki so šest sezon serije sprva spremljali med leti 1993 in 1999.
Dedinja židovske krivde in kraljica razprodaj
Franini dve veliki strasti sta nakupovanje in njen delodajalec, gospod Sheffield. Njuno koketiranje se stopnjuje skozi vseh šest sezon. Franin glavni življenjski cilj je namreč poroka, motivacija zanjo pa starost – kljub praznovanju 30. rojstnega dneva, ki smo mu priča v prvi sezoni, vztraja pri številki 29, če kdo vpraša. Od kje obsedenost z možitvijo, je jasno, čim spoznamo Sylvio Fine (Renée Taylor). Franina mati je utelešenje židovskega stereotipa matere, ki mojstrsko upravlja s krivdo. Podobno kot Fran čustvene krize (v prvi vrsti to, da je njena hči še samska) prebrodi s praznenjem shrambe. Obe častita Barbaro Streisand.
Butler Niles je Franin glavni zaveznik v boju za srce gospoda Sheffielda
V Nilesu (Daniel Davis) hitro prepoznamo parodijo Jeevesa, pronicljivega britanskega butlerja, ki pride na dan z rešitvijo, ko se gospodarju kje zalomi. A bolj kot na gospodarjevi je ta butler na varuškini strani. Ko zazna kemijo med gospodom Sheffieldom in Fran, se ju odloči spraviti skupaj.
Pazi, C. C.!
Niles je na bojni nogi s Sheffieldovo poslovno partnerko C. C. Babcock (Lauren Lane). Razen tega, da bi postala gospa Sheffield, preden to uspe Fran, je njeno življenjsko poslanstvo, da Nilesu zagreni življenje, bolj kot ga on njej. Njune izmenjave so prav toliko srčika serije, kot Franino spogledovanje s šefom. Ena od nepremostljivih razlik med CC [sisi] in Fran je ta, da si CC nikakor ne more zapomniti imen otrok.
Fran je Lorelai Gilmore svojega časa
Kjerkoli se Fran pojavi, izstopa, najsi je to z duhovito pripombo ali opravo, ki kriči glasneje kot ona. Ima poseben pristop do vzgoje: bolj kot avtoriteta je zaupnica. Da ne omenjamo najboljše prijateljice Val, ki s svojo butastostjo parira komično štorasti Sookie, neodobravajoče mame, neustavljivega prehranjevanja in vrsto nesrečnih zvez, čeprav ima junakinja gospoda Pravega tik pred nosom.
Privlačnost Gilmork naraste, čim bolj se bliža jesen. Prav nič ti ne bo žal, če si tokrat namesto ponovnega izleta v Stars Hollow ogledaš Varuško. S tem mimogrede zadostiš tudi trendu nostalgije po devetdesetih. Vse epizode so brezplačno dostopne tudi na Youtubu.
Novinar