Tadej Glavač je soustanovitelj podjetja GO4GOAL, ki je prejelo že kar nekaj nagrad in priznanj. Temelj uspeha so inovativne športne nogavice, ki so plod sodelovanja športnikov in strokovnjakov. Zgodbe uspeha, ki se rodijo iz osebnih izkušenj, so vedno navdihujoče. Med njimi je tudi Tadejeva in zgodba podjetja GO4GOAL. Z nami je spregovoril o začetkih podjetja, športnih nogavicah, širitvi podjetja ter skrivnostih za prihodnost.
Bi nas lahko popeljal na čisti začetek podjetja. Kaj je bila tista ideja, ob kateri si si zamislil športne artikle, predvsem nogavice?
Avgusta leta 2016 se je pojavila ideja o novi generaciji športnih nogavic. Ideja se je rodila iz mojih osebnih izkušenj, saj na tržišču nisem našel primernih športnih nogavic, ki bi odpravile težave, ki sem jih imel sam: drsenje v copatu, žulji, neprilagojenost stopalu in tako dalje. Tako sem v januarju 2017 začel razvijati idejo o inteligentno zasnovanih športnih nogavicah. K sodelovanju sem povabil različne strokovnjake (ortopede, fizioterapevte, strokovnjake na področju tkanin) in športnike.
Ker smo najprej želeli preveriti kakovost in funkcionalnost nogavic GO4GOAL, smo izdelali več kot 200 prototipov, ki smo jih nato poslali v testiranje profesionalnim in rekreativnim športnikom iz različnih športnih panog. Športniki so bili nad našimi nogavicami navdušeni. Izpostavili so predvsem: udobje, varnost, stabilnost, nedrsljivost, suha stopala ter preprečevanje nastanka žuljev. Takrat sem vedel, da smo razvili nekaj posebnega. Avgusta leta 2018 smo ustanovili podjetje in aktivno začeli delati na vstopu na tržišče s svojim novim produktom. To se je zgodilo maja 2019, ko smo nogavice lansirali na tržišče.
Življenje je prekratko za slabo kavo in slabe nogavice, je zapisano na spletni strani GO4GOAL. Kakšen je pomen športnih nogavic za vse tiste, ki se tega ne zavedajo in morda o tem niso izobraženi oziroma na to ne dajejo veliko pomena?
Danes vem, da se vse začne in konča v stopalih. Ona so tista, ki prenašajo težo in obremenitve celotnega telesa, zato jih ne smemo zanemarjati! Pri večini športov je obutev bistvenega pomena pri izvajanju športnih aktivnosti. Pomembno namreč vpliva na naše zmogljivosti, sposobnosti in dosežke.
Ko nekdo omeni obutev, najprej pomislimo na čevlje. Pozabljamo pa, da so pravzaprav nogavice prve v stiku s stopalom, zato so te ključnega pomena!
Koliko časa je preteklo od prve ideje o tem in do prve športne nogavice, ki je odšla v svet?
Začetna ideja se je pojavila avgusta 2016, nogavice pa smo lansirali na tržišče maja 2019. Tako so od ideje do trenutka, ko so bile nogavice končno na tržišču, pretekla skoraj tri leta.
Omenil si sodelovanje z ortopedi, fizioterapevti in drugimi strokovnjaki ter športniki. Kakšen vpogled dajo tako različne skupine ljudi, ki se posredno in neposredno ukvarjajo s športom?
Ker sem vedel, da ne bom sam kos nalogi oblikovati inteligentno zasnovane športne nogavice, sem k sodelovanju povabil razne strokovnjake, ki so prispevali vsak svoj delček k razvoju športnih nogavic GO4GOAL. Za ta korak sem se odločil, ker sem želel, da so moje nogavice nekaj posebnega in ne le še ene nogavice na tržišču, želel sem jih oblikovati na inteligenten način. Pomembno je namreč, na kakšen način in iz kakšnih materialov so oblikovane nogavice, da lahko stopalu nudijo maksimalno udobje in zaščito ter posledično boljši performans.
Na podlagi posvetov z ortopedi in fizioterapevti smo nogavice oblazinili na predelih, na katerih je stopalo najbolj obremenjeno. Materiale smo izbrali na podlagi raziskav in posvetov s strokovnjaki, ki delujejo na področju tkanin. Pri razvoju so sodelovali nekateri športniki, ki so nam med testiranjem prototipov podali ključne povratne informacije, na podlagi katerih smo nogavice še nadgradili. Kot vidite, je vsak prispeval svoj delček k naši zgodbi.
Ali pri nošenju športnih nogavic GO4GOAL določeno vlogo igra tudi teža, starost ali šport? Bi lahko to vplivalo na njihovo končno funkcijo?
Na funkcijo nogavic načeloma ne vplivata teža ali starost, je pa to bolj vprašanje za druge strokovnjake. Sam lahko delim edino izkušnje, ki jih pridobim od naših uporabnikov. Ljudje imamo različno oblikovana stopala in zato na primer, če imamo dva uporabnika, ki imata oba velikost stopala 40, bo enemu odgovarjala velikost nogavic 39-41, drugemu pa 35-38.
Kar se tiče različnih športih disciplin in uporabe športnih nogavic GO4GOAL, pa je bila na začetku ideja, da bi nogavice oblikovali posebej za vsako posamezno športno disciplino, npr. nogomet, rokomet, košarka, odbojka …
Ko smo razvili prve prototipe, smo slednje poslali v testiranje športnikom različnih disciplin. Presenečen sem bil, da so bili vsi športniki (različnih disciplin) zadovoljni z našimi prototipi, zato sem opustil začetno idejo in podali smo se v razvoj športnih nogavic, ki so primerne za vse športne discipline.
Na kateri trenutek v dosedanji časovnici podjetja si oziroma ste kot celota najbolj ponosni?
Teh je več. Najprej seveda, ko sem dobil potrditev športnikov, da so nogavice res nekaj posebnega in da jim dejansko pomagajo pri njihovih aktivnostih. Potem je tu še priznanje Pomurske gospodarske zbornice, kjer smo za naše športne nogavice GO4GOAL prejeli zlato priznanje za inovacije v pomurski regiji in prej omenjeno posebno nacionalno priznanje za mlado podjetje na področju inovativnosti, ki nam ga je podelila Gospodarska zbornica Slovenije.
Nekaj o priznanju si sicer že povedal, a ker gre za velik mejnik, bi rad nekaj več pomena dal temu priznanju. Kaj vam je pomenilo priznanje Gospodarske zbornice Slovenije za mlado podjetje na področju inovativnosti, ki ste ga prejeli?
Za nas je to zelo pomemben mejnik, saj to priznanje sprejemamo kot dokaz, da je tudi strokovna javnost v našem produktu prepoznala pravo vrednost. Več kot dve leti smo delali na razvoju nogavic in to priznanje je nagrada za ves naš trud, odrekanja in vztrajanje na tej poti.
Športne nogavice GO4GOAL niso samo »navadne nogavice«, ampak inovacija, ki pomaga športnikom do boljših rezultatov. Ob prejemu zlatega priznanja na regionalni ravni s strani Pomurske gospodarske zbornice smo bili več kot navdušeni, nato pa so sledile priprave še na nacionalni izbor. Poseben občutek je, ko predstavljaš svojo inovacijo pred strokovno žirijo in veseli me, da smo lahko bili del tega vrhunskega projekta.
Pri širjenju »imena« znamke se lotevate tudi ambasadorstva. Kaj pomeni biti ambasador znamke GO4GOAL in kako poteka izbiranje le teh?
Ja res je, na začetku naše poti smo delali na »brandingu« naše blagovne znamke, in sicer preko profesionalnih športnikov. Kot prvi ambasador se je k naši zgodbi priključil Marcos Tavares, ki je v naših nogavicah prepoznal visok potencial. Slednji je tudi aktivno sodeloval pri samem razvoju nogavic. V nadaljevanju so se nam priključili še Borut Mačkovšek, Dominika Čonč, Rok Zaponšek, Rok Možič in Nika Ude.
Potem se je začelo ogromno mladih športnikov na nas obračati z željo, da bi postali naši ambasadorji. Ker tega enostavno ne moremo ponuditi vsem, organiziramo vsako leto kakšen natečaj in izberemo mladega ambasadorja ter mu tako omogočimo, da je del naše blagovne znamke, ki se zavzema za izboljšanje športnih dosežkov in promocijo športa. Ambasador predstavlja našo blagovno znamko in naše vrednote.
Sodelovanje z Zvezo prijateljev mladine je pravi primer vračanja v družbo, ko si sam uspel. Ti to pomeni več kot sam uspeh podjetja?
Sodelovanje z ZPM poteka v okviru našega podcasta. V GO4GOAL snemamo posebne pogovorne oddaje, kjer predstavljamo poti svojih sogovornikov, običajno športnikov in športnih delavcev. Vsi navedeni se na svoji poti, podobno kot mi v podjetju GO4GOAL, soočajo z različnimi težavami, preprekami in izzivi. Ampak pomembno je, da vsi vztrajamo na svojih začrtanih poteh in tako skušamo uresničiti svoje sanje. Da pa bi lahko tudi čim več mladih uresničilo svoje sanje o športnem udejstvovanju, smo se povezali z ZPM Ljubljana Moste – Polje in tako v podcastih ljudi povabimo, da donirajo v sklad za razvoj (mladih) športnikov.
Kako je na podjetje in razvijanje vplivala epidemija, saj poznamo kar nekaj zgodb, ki so se žal zaključile v tem času?
V času, ko je bil šport zaradi razmer zaustavljen, se je posledično nekoliko zmanjšalo povpraševanje po naših nogavicah. Lahko bi se tega ustrašili, ampak smo le še bolj delali na povezovanju stikov, iskanju prodajnih kanalov in širjenju na tuja tržišča. Veseli me, da nismo podlegli strahu in raznim izzivom, s katerimi smo se soočili, ampak smo zbrali moči in naredili veliko korakov naprej.
Uspeli smo pridobiti tuje distributerje, tako da se v začetku februarja širimo na Slovaško, Češko, Albanijo in Kosovo. Iščemo še distributerje v drugih državah. Cilj je, da naš produkt razširimo v čim več držav. Prav tako se dogovarjamo z nekaterimi večjimi športnimi trgovinami, ki bi naš produkt vključile v svoj prodajni program. Tudi sodelovanje s klubi, organizacijami in drugimi. Z vsem tem dosegamo nove uporabnike in nove trge, kar nam daje še dodatno zadovoljstvo in potrditev, da smo na pravi poti.
Vaši cilji za leto 2022 in prihodnja leta? Morda kakšna skrivnost, na katero bi malce namignili?
Najbolj ponosen sem na to, da se zadovoljstvo z našimi nogavicami hitro širi. S tem dosegamo nove uporabnike in nove trge. Skrivnost, na katero lahko namignem, je ta, da bomo v prihajajočih mesecih izdali nove športne produkte, ki so trenutno v fazi razvoja.
Osnovni cilj je ta, da bomo skušali uporabnikom še naprej zagotavljati naše nogavice in druge športne produkte, ki jim bodo omogočali lažje doseganje njihovih ciljev. Zavedamo se, da je zadovoljen uporabnik naša največja nagrada, ki nam obenem omogoča, da razmišljamo tudi o širitvi ponudbe.
GO4GOAL vabi tudi na svojo spletno stran, kjer se lahko pozanimaš o artiklih in izveš več o njihovi zgodbi.
Urednik portala Student.si