Rdeča češnja je v Novem mestu poznano ime, še posebej, če si kdaj bil v nakupovalnem centru Supernova Qlandia. Maša Kastelic je prijazna lastnica Smoothie & Juice Bar Rdeča Češnja, ki zdaj dobiva tudi svojo trgovino. Vizijo, ki jo je Maša zastavila v svojem baru, je zdaj preselila v center Novega mesta. Zaživel je Rdeča češnja Shop, ki je svoj dom našel na Glavnem trgu. Ob otvoritvi nam je zaupala zgodbo Rdeče češnje, svojo vizijo in pomen ljubezni do svojega dela.
Mnogi te poznajo iz novomeškega nakupovalnega centra Supernova Qlandia, kjer stoji Smoothie & Juice Bar Rdeča Češnja. Koliko idejnih zasnov si iz smoothie bara preselila v trgovino na Glavnem trgu?
Ja, res je. Smoothie & Juice Bar Rdeča Češnja je v Supernovi Qlandia Novo mesto že več kot osem let. V teh letih smo se ogromno naučili in pridobili širok krog stalnih in lojalnih strank. Idejne zasnove so zame večplasten pojem. Po eni strani sem prenesla vse – dušo, življenjsko filozofijo, moralna načela, način dela, spoštovanje med sodelavci in naš timski duh, stalne stranke, strast do kulinarike in drugo. Po drugi strani pa odprla čisto nov koncept in način dela. V trgovini na nek način nadaljujem zgodbo s produkti, ki je v baru bolj kot ne »dodatna« ponudba. Kmetije in kulinarika me zanimajo že več let. S prvo kmetijo sem začela sodelovati štiri leta nazaj in tako počasi dopolnjevala in širila ponudbo na tem področju. Vse skupaj je preraslo do te mere, da je bilo odprtje še enega prostora edina pravilna in logična odločitev.
Skratka, Bar in Shop se ne izključujeta, temveč se dopolnjujeta in skupaj tvorita Rdečo Češnjo kot celoto. Poleg tega pa sta tudi prostorsko umeščena točno tako, kot morata biti. Če želiš imeti dobro, kvalitetno in raznoliko ponudbo smutijev in sadnih sokov, potrebuješ množico ljudi, hiter tempo, tranzitnost; saj sta sveže sadje in zelenjava hitro pokvarljiva. Po drugi strani pa kulinarika iz slovenskih kmetij v sebi nosi poglobljen stik narave s človekom, zgodbe, počasnejši tempo; butično prodajo. Tega nakupovalna središča ne morejo ponuditi v takšni meri, kot lahko stara mestna jedra, ki imajo tudi zaradi svoje zgodovine in arhitekturne specifike svoj nenadomestljiv značaj in čar.
Kako to, da si si za lokacijo ponovno izbrala Novo mesto in ne Ljubljano ali drugo večje mesto, ki bi morda lahko ponudila več možnosti?
To vprašanje je zelo dobro, hvala. Za vse, kar sem jaz vsa ta leta ustvarila in naredila, so zaslužne moje stranke in moja ekipa. Brez podpore ljudi, ki te začutijo in tvoje delo podprejo, ne bi bila tukaj, kjer sem. Jaz ne prihajam iz družine z gostinsko tradicijo, ali kaj podobnega. Po izobrazbi sem sociologinja. Vse, kar sem se naučila o gostinstvu in kulinariki, sem se praktično sama. Čez »nezorano« polje sem se spotikala, padala in znova vstajala. Vedno pa sem imela ob sebi moje stranke, ki so mi verjele in zaupale v vizijo, ki jo imam. Jaz verjamem, da je edino pravilno, da vrneš tja, kjer si največ dobil. To je Novo mesto.
Kako bi opisala zgodbo Rdeče češnje in njene ponudbe?
V moji trgovini lahko najdete predvsem kulinariko iz slovenskih kmetij in butičnih proizvajalcev ter domače pekovske izdelke. Zgodba Rdeče Češnje je zgodba o ljubezni. Ljubezni do kulinarike na tisoč in en način. Hrana se dotika pravzaprav vsega. Naš svet se vrti okoli hrane in prehranjevanja. V 21. stoletju je njena simbolna vrednost pomembna skoraj toliko kot njena hranilna vrednost. Skozi hrano se zrcalijo socialne razlike, moralna načela, meje, vezi, nasprotja, kreativnost, inovativnost in nenazadnje tempo življenja. Vse, v kar verjamem jaz in moja ekipa v Rdeči Češnji, smo združili in bomo predstavljali v Rdeča Češnja Shopu. Vsak dan se naučimo nekaj novega, sprejemamo, dajemo, rastemo, padamo. Predvsem pa med sabo delimo. Če ne delimo, ali sploh res živimo? 😊
Kaj bi si želela v prihodnosti še dodati v svojo ponudbo?
Kot sem že omenila, bo naša rdeča nit kulinarika iz slovenskih kmetij. V trenutnih časih, ko na vseh straneh kar puhti od preobilja, prenasičenosti in dokazovanju, kdo je boljši, mene zanima pristnost. Na krožnikih, v ljudeh, odnosih. Vračam se tja, kjer smo začeli. K zemlji in pridnim delavskim rokam, ki jo obdelujejo in pridelujejo tisto, kar bomo (če sploh še bomo lahko kaj) zapustili našim potomcem. Vračamo se k tradiciji, spoštovanju nekdanjih znanj, iskanju sožitja med okoljem in človekom, poznavanju izvora sestavin jedi, ki jih pripravljamo, iskreni hvaležnosti zanje ter nenazadnje krepitvi občutka za družbeno solidarnost. Na tem mestu bi se zahvalila vsem, ki z nami zrejo v boljši in lepši jutri, ter nam vsak dan znova pokažete, da smo skupaj močnejši.
Pri Študentu se osredotočamo tudi na poslovne poti študentov. Kako je potekala tvoja, vse od študija, zaposlitev do danes?
Moja poslovna pot je potekala precej turbulentno. Rock’nRollovsko (smeh). Že od nekdaj sem vedela, da bom korakala po samostojni poti. To sem čutila in se zavedala, da je moje poslanstvo. Nikoli si nisem predstavljala, da bi kreiranje svoje poslovne kariere položila v roke nekoga drugega. V tem je veliko prednosti, hkrati pa tudi odgovornosti in pretresljivih situacij in dogodkov, ki jih moraš znati prenašati in se z njimi soočati. Ampak če bi se morala še enkrat odločati, bi naredila isto.
Študirala sem sociologijo na Fakulteti za družbene vede. Sam študij mi je dal ogromno znanja in kar je še pomembneje – poznanstev in prijateljev, ki so še vedno del mojega življenja. Še preden sem študij zaključila, sem že odprla svoj s.p., zato se je samo pisanje diplomskega dela preložilo za nekaj let, ko sem končno poplačala stare grehe. Obdobje študija mi je dalo obilico spominov, izkušenj in me na nek način izoblikovalo v osebo, v katero bi se brez te poti verjetno veliko težje zgradila.
Se ti zdi, da so se med pandemijo zahteve potrošnikov in kupcev spremenile, da bolj prisegajo na domače in lokalne izdelke?
Definitivno se mi zdi, da se stvari premikajo v to smer. Domači izdelki so vedno bolj cenjeni, ter sploh v zadnjih letih pridobivajo na vrednosti med ljudmi. Je pa res, da je potrebno do prave veljave prehoditi še kar nekaj poti. Če pogledamo že kmečke tržnice, ugotovimo, da je še vedno populacija, ki kupuje te proizvode, starejša. Tudi k meni v trgovino prihaja več starejših, kot mlajših strank. Želim si, da bi to ponudbo približala tudi mlajšim osebam in najstnikom. V planu imam sodelovanja z influencerji na področju družbenih medijev (Facebook in Instagram) z območja Dolenjske, prav z namenom, da se kmetijstvo približa tudi mlajšim, ker so kakovost bivanja, varnost, dostopnost in kakovost hrane, ki jo bodo uživale mlajše generacije, v rokah vseh nas.
Zgodbi Rdeče češnje in Maši lahko slediš preko njenih profilov na Instagramu in Facebooku. Smoothie & Juice Bar Rdeča češnja lahko obiščeš v nakupovalnem centru Supernova Qlandia Novo mesto, Rdeča češnja Shop pa na Glavnem trgu v Novem mestu.
Rdeča češnja je na voljo tudi preko Wolta!
Urednik portala Student.si