Intervju: študentski startup Mr Fibre’s

Ustanovitelja Mr. Fibre's
Ustanovitelja Mr. Fibre's

Pogovarjali smo se z mladima podjetnikoma in bodočima magistroma živilstva in prehrane Anžetom in Sašem. Predstavila sta nam svoj izdelek: krekerje Mr. Fibre’s.

Kaj je Mr. Fibre’s?

Anže: Mr. Fibre’s je projekt dveh (bivših) študentov magistrskega študija živilstva na Biotehniški fakulteti, ki sta hotela spremeniti in malce popestriti sektor prigrizkov v Sloveniji. Iz zanimivega izdelka je postopoma zraslo mlado podjetje. Mr. Fibre’s proizvaja kvalitetne funkcionalne krekerje iz treh mok, med katerimi izstopa ječmenova moka, zaradi svojih zanimivih lastnosti. Ima veliko vsebnost topnih vlaknin in beta-glukanov, za katere je pri EFSA (European Food Safety Authority) dokazano, da regulirajo holesterol v krvi.

Iz česa so krekerji narejeni?

Sašo: Krekerji Mr. Fibre’s so izdelani iz ječmenove, čičerikine in pšenične moke, rezistentnih dekstrinov, ekstra deviškega oljčnega olja in vode. Vse surovine so rastlinskega izvora, tako da so krekerji primerni za vegane.

Kako poteka izdelava?

Sašo: Izdelava je v trenutnem obsegu še vedno ročna, saj se vse razen mešanja dela ročno. Testo se razreže na posamezne krekerje, ki se jih ročno preluknja in posuje s soljo in začimbami. Tako izdelane krekerje se potem prenese na pladnje, ki gredo v parno peč. Po peki jih ohladimo na sobni temperaturi in pakiramo.

Krekerji Mr. Fibre's
Krekerje lahko dobiš v naslednjih okusih: chia in drobnjak, rožmarin in sol ter sezam.

Zakaj in za koga so krekerji primerni?

Anže: Pravzaprav za vse (haha)! Vendar so tovrstni izdelki bolj iskani pri ljudeh, ki se želijo zdravo prehranjevati in iščejo živila, ki niso samo »prazne kalorije«, ampak imajo jasne učinke in rezultate. Izpostavljamo torej potrošnike, kot so: pisarniški delavci, športniki, starejši in vsi, ki želijo več od hrane!

Kako sta dobila idejo za izdelavo krekerjev?

Anže: Ideja se nama je prvič porodila v okviru natečaja Ecotrophelia za razvoj inovativnih živil. Tam sva osvojila 2. mesto, vendar je izdelek kljub neugodni uvrstitvi užival takšno podporo iz strani stroke, mentorjev in gospodarstvenikov, da sva se jih odločila naprej razvijati. Razvoj je trajal še 2 leti (in še vedno traja) in dobila sva prve prototipe, primerne za trg. Ko je nastala osnovna verzija, pa je bilo to potrebno še dodatno prilagoditi tehnologiji, opremi in zahtevam kupcev. Zmeraj se je potrebno ozirati na kupčeve želje in temu ustrezno prilagoditi izdelek.

Kaj vama je bilo v največjo pomoč pri ustanovitvi startupa?

Sašo: Preprek je nemalo, mnoge med njimi se včasih zdijo nepremagljive. Vendar pa pravijo, da se slona poje po grižljajih in tako smo tudi pristopili k razvoju startupa. Konkretno pa morem kot največjo pomoč izpostaviti predvsem poslovno mentorico Sabrino Povšič Štimec, ki verjame v najino zgodbo in produkt, brez nje bi verjetno že obupala. Vsekakor gre izpostaviti tudi Ljubljanski univerzitetni inkubator, kjer nama pomagajo že od začetka.

Po komu sta se zgledovala?

Anže: Iz živilskega stališča so bili zgled prehranski trendi in nova živila iz tujine. V tem času je tudi veliko zgodb o razvoju živilskih izdelkov in znamk, naj bo to Štartaj Slovenija ali pa mali proizvajalci hipsterskih in trendy živil. Po njih sva se zgledovala po poslovni in marketinški plati, vendar pa ta živila globalno gledano niso realni konkurenti, tako da sva morala ubrati male drugačno pot.

Mr Fibre's krekerji

Kakšni so vajini načrti za prihodnost, kar se podjetja tiče?

Anže: Z razvojem in rastjo se zmeraj pokažejo novi problemi, ki jih je treba aktualno in dosledno reševati. V tem trenutku se ukvarjamo s scale-upom proizvodnje in novimi tehnološkimi zmožnostmi. Želiva se uveljaviti na Slovenskem trgu in tako dobiti zalet za prodor v tujino.

Sašo: Vsekakor iščeva poti za prodor iz Slovenije. Že od začetka nama je bilo jasno, da je izdelek koncipiran za tuje trge, tako tudi iščeva umestitev na evropskem trgu in potencialno tudi v Severni Ameriki. Trenutno razvijava še dva nova produkta pod znamko Mr. Fibre’s.

S čim sta imela/imata največ težav na vajini podjetniški poti?

Sašo: Žal s premalo denarja in časa, podjetništvo je izredno drag šport. Trenutno oba zaključujeva magisterij, honorarno delava in vodiva startup, tako da včasih zmanjka kakšna ura v dnevu.

Kaj je najlepši del tega, da imaš svoj startup?

Anže: Če bi kaj izpostavil, bi rekel, da nova poznanstva in ljudje. V tem času sva spoznala veliko ljudi, tako iz živilske stroke kot tudi druge mlade in zagnane podjetnike, ki se soočajo s podobnimi izzivi kot midva.

Kaj bi svetovala ostalim nadobudnim bodočim podjetnikom?

Anže: Vztrajajte do konca! Na podjetniški poti se boste srečali z mnogimi izzivi in včasih se vam bo zdelo, da jim niste kos. A nič zato, zategnite rokave in lotite se vsega postopoma!

Sašo: Ne zaljubite se v svoj produkt! Je kul, ampak vedno je možnost za takšno ali drugačno izboljšanje. Nujno pojdite v okolja, ki spodbujajo podjetništvo – inkubator.

Kje lahko naši bralci dobijo krekerje Mr. Fibre?

Sašo: Vsekakor na najini spletni strani (www.mrfibres.com), v trgovini Zrno do zrna (Trubarjeva 8, LJ), v kratkem se obeta še nekaj lokacij po Sloveniji. Za tiste, ki naju poznajo, pa lahko tudi direktno (dokler smo še majhne ribe, haha).

Prejšnji članekZnanstveniki odkrili morske pse, ki hodijo
Naslednji članekUps, pozabili smo na Avstralijo in Koale

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.