Marcel Hren študira International Business, mednarodni (angleški) program na Ekonomski fakulteti v Ljubljani. Zdi se mu, da danes odlične ocene pomenijo zelo malo (sam ima namreč povprečje 10,0) in ravno zato je vedno aktiven pri raznih projektih, tekmovanjih, startupih … saj mladi potrebujemo izkušnje. Še ne dolgo nazaj je pod njegovimi prsti nastal portal Opravilce.si. Ta deluje enostavno, namenjen pa je ponujanju in iskanju raznih opravil. »Kadar nimaš časa za opravilo, poišči nekoga, ki ga ima«, pravi Marcel.
Zakaj si se odločil ustvariti ta portal, kje si dobil navdih?
Navdih sem dobil iz čisto realnega problema, ki se mi je zgodil in zanj nisem imel učinkovite rešitve. Med poletjem veliko časa preživim v Izoli. Nekoč, ko sem se odpravil na Obalo, pa sem doma v Slovenskih Konjicah nekaj pozabil. Ni se mi izplačalo, da bi se domov peljal samo po to, ampak vseeno sem poskušal poiskati način, kako bi lahko ta moj problem rešil. Znašel sem se tako, da sem se dogovoril z nekom, ki je objavil prevoz na portal Prevozi.org, in mu plačal, da mi je pripeljal pozabljeno stvar.
Verjetnost, da bi nekdo objavil na Opravilce.si opravilo, ki bi zahtevalo 200 kilometrov prevoza, je zelo malo verjetna. Po tem pa sem opažal še druge stvari, ki bi jih posameznik lahko objavil na moj portal, saj za vsa opravila ni vedno časa. Danes, v času korone, pa so lahko nekatera enostavna opravila, kot je že na primer obisk trgovine, lahko za določene demografike zelo nevarna ali pa ljudje enostavno ne morejo / utegnejo opraviti opravil in lahko pomoč poiščejo preko portala.
Kdo vse stoji za portalom?
Za portalom sem trenutno samo jaz. Na začetku sem mislil, da bi poiskal še kakšne boljše programerje, ampak s tistimi, ki sem delal, niso bili dovolj zainteresirani in dostavili tega kar bi hotel, zato sem se odločil, da bom portal postavil kar sam.
Kako deluje portal?
Portal deluje popolnoma enostavno in sicer je dvosmeren; torej na eni strani so ljudje, ki potrebujejo pomoč pri določenih opravilih, na drugi strani so pa ljudje, ki jim lahko pomagajo pri teh opravilih. Posamezniki, ki potrebujejo pomoč pri opravilih, morajo izpolniti obrazec, kjer izpolnijo svoje kontaktne podatke in tudi koliko so za določeno opravilo pripravljeni posamezniku plačati. Na drugi strani so pa torej posamezniki, ki pomagajo drugim, ti pa lahko potem z opravljanjem opravil tudi nekaj dodatno zaslužijo ter seveda bolj učinkovito izkoristijo svoj prosti čas.
Lahko pričakujemo tudi aplikacijo?
Ja, aplikacija bi bila zagotovo edina prava smer, saj bi celotni proces iskanja opravil lahko naredila veliko lažji, hitrejši in učinkovitejši. Omogočala bi tudi učinkovito iskanje opravil v bližini. Za zdaj je spletna stran popolnoma super, MVP (minimal viable product), tako da aplikacija iskreno še ni v načrtu. Tudi sama spletna stran je še daleč od končne oblike in predstavlja samo neko idejno zasnovo, v katero smer bi se portal lahko razvijal. Današnja verzija je namenjena predvsem identificiranju vseh stvari, ki jih bo treba pripraviti in prilagoditi ter nasploh, da se ugotovi, ali je interes za idejo ali ne.
Kako poteka zasnova in kodiranje takšnega portala?
Portal je bil zasnovan z uporabnikom v mislih. Tukaj mislim, da sem hotel doseči čim bolj enostavno izkušnjo, kar je mogoče. To se vidi tudi danes na portalu, saj ti takoj predstavi dve opciji; poišči pomoč ali pa pomagaj drugim.
V samem kodiranju pa portal tudi ni kaj posebej zahteven. Vse programiranje, ki ga znam, sem se naučil sam in zagotovo nisem ekspert. Zato sem si pomagal tudi z veliko vmesniki, katerim v bistvu lahko outsorcam celotno bazo in celoten proces postane mnogo lažji in bolj učinkovit. Drugače pa je koda napisana tako kot tudi pri večini drugih spletnih strani, torej v HTML, CSS in Javi.
Kaj pričakuješ od portala v prihodnosti?
Končni cilj portala bi bil seveda, da bi postal nekako standardna praksa v našem življenju. S tem mislim, da takoj, ko bi ljudje na primer pomislili, da potrebujejo še nekaj stvari za pripravo kosila, ampak da ne skočijo v trgovino, bi pomoč enostavno poiskali preko portala. Seveda je do takšne stopnje še daleč. Nekaj, kar se mi pa definitivno zdi zelo verjetno, je, da bi se ta portal mogoče veliko bolj fokusiral na določeno nišo oziroma da bi si ljudje reševali probleme za samo določen trg; na primer, da bi ljudje portal obiskovali, ko bi potrebovali pomoč pri digitalnih storitvah, kot je na primer izdelava kakšnega enostavnega videoposnetka, obdelava kakšne fotografije pred objavo … Mogoče bi se fokusiral samo za pomoč starostnikom, ki so, kot že prej rečeno, danes še posebej ranljiva skupina. Vse to bo najverjetneje povedal čas.
Imaš namen ustvariti še kaj podobnega v prihodnosti?
Ja, zagotovo. Vedno sem poskušal reševati svoje probleme in tudi poskušal ugotoviti, kje imajo probleme drugi, da lahko tako sebi kot njim le-te rešim z nekim produktom; tako da definitivno. Trenutno poleg portala Opravilce.si sodelujem še v dveh drugih startupih, ki imata ogromno potenciala in tudi zelo hitro napredujeta, tako da projekti že nastajajo, ampak ne morem še kaj veliko razkriti.
Kaj je najtežji del pri takem projektu?
Specifično pri Opravilce.si sta dva glavna problema; in sicer prvotni, da je dvostranski portal, drugo pa, da je v osnovi namenjen kot neprofiten portal, ki bi pomagal ljudem.
Problem dvostranskega marketplacea je v tem, da ti hkrati potrebuješ dva tipa ljudi, torej te, ki potrebujejo pomoč in tiste, ki jo lahko nudijo. Tukaj se velikokrat pojavi težava, kako pritegniti posamezno skupino ljudi, saj se lahko zgodi, da so eni na eni strani, ampak jih ni na drugi. To predstavlja predvsem največji problem v začetnih fazah portala, ko ljudje še ne vedo točno, kakšne imajo lahko od njega koristi.
Problem drugega je pa v tem, da ker ti ne prodajaš neke določene storitve ali pa jemlješ provizije od transakcije, je v bistvu vse, kar vložiš v portal, izguba. Tukaj potem nastane tudi problem pri iskanju partnerjev, ki bi pomagali pri oglaševanju samega portala, kar je seveda najbolj nujno, saj sam od sebe ne bo začel delovati. Seveda, nekoč v prihodnosti, bi portal lahko bil profitabilen z zakupom oglaševalskega prostora na njem, ampak da bi se kaj takšnega obrestovalo, bi moral imeti precej velik obisk.
Si aktiven še pri čem?
Ja, iskreno sem zelo aktiven pri ogromno še drugih stvareh poleg faksa in Opravilce.si. V preteklosti sem se veliko ukvarjal z videoposnetki in snemal ogromno festivalov ter koncertov, kot so koncerti Jelene Rozge, Severine, Parnega Valjaka …, ampak zdaj med korono to seveda ni mogoče.
Kot sem že prej omenil, sem še v dveh drugih startupih, kjer sem zadolžen predvsem za digitalno marketinško strategijo ter postavitev spletnih trgovin in strani. Tu ustvarjam vse od analize konkurence in ciljnega občinstva pa do video in foto grafik ter seveda tudi same oglase na Facebooku, Instagramu, Google Adwords … Poleg tega pa imam tudi svoje spletne trgovine, kjer se prodajajo posamezni nišni izdelki po dropshipping poslovnemu modelu, kar pomeni, da jaz poiščem proizvajalca ter ga povežem s strankami preko svoje platforme, on pa uredi vse kar se tiče pakiranja in pošiljanja.
Vodim tudi več svojih socialnih profilov, ki imajo danes skupaj skoraj 30 000 sledilcev. Veliko se udeležujem tudi raznih poslovnih tekmovanj. Trenutno z dvema kolegoma tekmujemo na Creativeshock iz Litve, poleg tega sem pa bil tudi zmagovalec EIT Health Innovation Day Hackathona, kjer smo z ekipo predstavili rešitev za velik problem čakalnih vrst v slovenskem zdravstvu.
Kaj bi svetoval mladim, ki delajo prve korake pri kodiranju in ustvarjanju takšnih in drugačnih portalov / spletnih strani?
Predvsem bi rekel, da naj naredijo dobro raziskavo trga in se nasploh prepričajo, da ta portal, storitev oziroma karkoli bodo že naredili, ima smisel in rešuje nek realen problem, ker drugače bodo izgubili ogromno časa in pa potencialno tudi denarja. Iskreno, tukaj tudi sam ne morem preveč pametovati, saj še sam portal Opravilce.si mora prehoditi zelo dolgo pot, da bi mogoče kdaj lahko uspel, ampak bomo videli.
Novinar