Izmenjava v Avstraliji

Kot študent 4. letnika univerzitetnega programa Varstvoslovje, Fakultete za varnostne vede sem bil na študentski izmenjavi v Avstraliji v Melbournu. Izmenjava je trajala od 11. februarja do 3. julija 2008. Letos bom na Fakulteti za varnostne vede vpisal absolventski staž.

NAMEN IZMENJAVE
Izmenjava v Avstraliji je bila zagotovo najbolj razburljivo obdobje v mojem življenju. Opravil sem en študijski semester na Univerzi Monash v Melbournu. Izmenjava je del večjega programa sodelovanja med Evropo in Avstralijo. Program se imenuje “Upravljanje in varnost: izzivi za policijo v 21. Stoletju” (Governance & Security: Challenges to
Policing in the 21. Century). Program sponzorira Evropska Komisija iz Sklada za Znanost in Izobraževanje. Glavni pobudnik izmenjave v Sloveniji je izredni profesor doktor Gorazd Meško, dekan Fakultete za varnostne vede. V programu sodelujejo še Keele Univerza iz Velike Britanije in štiri univerze iz Avstralije (Flinders, Monash, West Sydney in Griffith). Prvi korak tega programa je izmenjava študentov. V drugem delu sledi tudi izmenjava profesorjev.

Letos smo bili na izmenjavi štirje slovenski študenti. Dva sva študirala v Melbournu in dva v Brisbaneu, kar pomeni, da je bilo med nami 1370 km raznolike avstralske pokrajine. Dejansko pa sem v pol leta v Avstraliji spoznal le še enega Slovenca, popolnoma naključno na avtobusu v okolici štirimilijonskega Melbourna.

S študijem na Univerzi Monash sem opravil štiri predmete, enako kot bi jih v tem času na domači fakulteti. Dobra stvar te izmenjave je, da se nam opravljeni izpiti priznajo doma, saj smo si izbrali predmete, ki so relevantni za naše področje študija.

ŠTUDIJ V ANGLEŠKEM JEZIKU
Študij na Monashu je dokaj drugačen kot na domači fakulteti. Manj je predavanj (le ena ura na teden za posamezen predmet), več pa se pričakuje od študentov. Tako je poudarek na vajah, kjer večinoma razpravljajo in predavajo študenti, profesor ima zgolj vlogo povezovalca, mediatorja. Poleg tega je celotna študijska materija za semester že vnaprej
pripravljena z vsemi temami in literaturo; zelo strukturirano. Dejansko se takšen pristop, ki je že dolgo standard v Avstraliji, pri nas uvaja šele preko Bolonjske reforme visokega šolstva. Morda najbolj konkretno razliko predstavljajo ocenjevanje, izpiti. Študent ima praviloma le en izpitni rok na predmet, dodatni roki so odobreni izjemoma v izrednih individualnih
okoliščinah. To pomeni zelo malo prostora za površnost. Res pa je, da izpit ponavadi predstavlja le okoli 30-40% ocene, saj že med semestrom opraviš večino obveznosti preko predstavitev in debat na vajah, esejev, skupinskih nalog itd.

Nemogoče je izmeriti ali opisati vrednost takšne izkušnje. Že samo Monash Univerza ima vsak semester pribl. 300 tujih študentov na izmenjavi, kar pomeni nova poznanstva iz celega sveta. Sedaj imam stike z ljudmi iz vseh kontinentov (razen Antarktike). Moje mnenje je, da je izkušnja popolnoma tuje dežele, izredno bogate multikulturnosti in neomejene samostojnosti vredna mnogo več kot samo znanje, ki sem ga osvojil.

NOV DOM “DOWN UNDER”
Tekom študija sem stanoval v študentskem domu Richardson v kampusu univerze. Kampus je lahko popolnoma samozadostna enota z bari, trgovinami, restavracijami, bankami, pošto, fakultetami, študentskim naseljem itd. Že po velikosti predstavlja manjše mesto (kot center
Ljubljane), saj traja 20 minut hoje iz ene strani kampusa na drugo. V kampusu živi pribl. 1000 študentov v petih domovih. Tako da se vedno dogaja kaj zanimivega.

V prostem času smo veselo raziskovali kontinent; predvsem tuji študenti, saj je potovanje v Avstralijo morda enkratna življenjska izkušnja. A o naravnih lepotah Avstralije in njenih odprtih, sproščenih ljudeh morda kdaj drugič.

OB VRNITVI DOMOV
Zaključek programa izmenjave je predstavljala » poletna šola «, tokrat organizirana v Sloveniji v Piranu. Tam smo si od 6. do 25 . julija izmenjevali svoje izkušnje in vtise vsi študenti, udeleženi v tej izmenjavi: 15 študentov iz Avstralije, 5 iz Velike Britanije in 4 iz Slovenije. Po koncu poletne šole smo se naposled odpravili domov, ostala pa so nova prijateljstva in poznanstva, kar je bil morda glavni namen poletne šole.

Ker smo se udeleženi študenti in profesorji tako dobro odrezali, je bilo Fakulteti za varnostne vede ponujeno partnerstvo pri kandidaturi za Atlantis izmenjavo med EU in ZDA za magistrski študij kriminologije, pri čemer bi študenti prvo četrtino opravili doma, drugo v VB, tretjo v ZDA in zadnjo doma.

Kot absolvent imam najprej v planu napisati diplomsko nalogo. Med tem nameravam v okviru fakultete pomagati naslednji generaciji študentov, ki odhaja na izmenjavo. V prihodnosti pa morda odidem na novo izmenjavo v okviru podiplomskega študija. Sedaj vidim, da mi gredo tovrstni izzivi dobro od rok.

Luka Petač

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.