Amsterdam slovi kot eno najbolj liberalnih mest v Evropi, predvsem zaradi bolj ohlapnih zakonov okoli marihuane in bordelov. Poleg tega je mesto relativno blizu Veliki Britaniji, letalske karte pa se pogosto dobi pod 100 evri. To pomeni, da je mesto izjemno popularna destinacija za mlade britanske fante, ki si zaželijo kratkega izleta, namenjenega zabavi, ali pa celo za fantovščine.
Vendar domačini niso najbolj navdušeni nad razgrajači. Ravno nasprotno, imajo jih že čez vrh glave. Z namenom izboljšanja tega problema so začeli iskati razne strategije in pristali na digitalno kampanjo odvračanja turistov.
Amsterdamska »Stay Away« kampanja
Ideja za kampanjo se je porajala že konec lanskega leta, v zadnjih tednih pa so jo končno realizirali. Domačini se namreč že leta pritožujejo nad pijanimi Britanci (ki so zloglasni zaradi pretiravanja z alkoholom), ki urinirajo in bruhajo na ulicah, se slačijo in razgrajajo.
Dodatna komponenta problema je še dejstvo, da so ulice v Amsterdamu precej ožje kot pa npr. v Londonu ali Parizu, kar pomeni, da so tudi večino časa prenatrpane.
Namen je opozoriti turiste, ki pridejo v Amsterdam izključno v iskanju zabave, na negativne posledice, ki jih imajo njihova dejanja, kot so aretacija, hospitalizacija, kazni in zdravstvena škoda. S tem si želijo odvrniti ljudi od asocialnega vedenja in spodbuditi bolj odgovorno obliko turizma.
Ko (britanski) turisti v iskalnik vnesejo fraze, kot so »cheap hotel Amsterdam«, »pub crawl Amsterdam« ipd., jih bo pozdravil kratek oglasni video, ki izpostavlja negativne posledice pitja alkohola in uporabe drog v velikih količinah ter zoprnega vedenja.
Ne samo to – vlada je sprejela še dodatne ukrepe, ki naj bi zavarovale integriteto mesta.
Načrtovano je, da se bodo okna za prostitucijo premaknila iz središča na obrobje mesta, v erotičen center. Poleg tega si želijo tudi zmanjšati število Airbnbjev na voljo za najem, hotelov in potovanj po reki za ladjico.
Že zdaj pa je onemogočen nakup alkoholnih pijač po 4. uri popoldne med četrtkom in nedeljo; ob teh urah je alkohol tudi skrit pred pogledi ali popolnoma umaknjen iz poliv v trgovini.
Kako upravičena je kampanja?
Kampanja je vzbudila vprašanja glede upravičenosti tovrstnega targetiranja. Po eni strani so kritiki izpostavili, da že krepko meji na diskriminacijo, ki temelji na nepravičnih stereotipih.
Vendar – ali so stereotipi res neutemeljeni? Konec koncev je z raziskavami potrjeno, da Britanci spijejo več alkohola kot kdorkoli drug na svetu, kot poroča Independent.
Ne samo, da pijejo pogosto, tudi po zmernosti ne najbolj slovijo. Če ljudi skrbi, da takšna kampanja spodbuja negativno reputacijo britanskih turistov, se je potrebno vprašati, ali ni takšna reputacija že kar trdno uveljavljena v kolektivni zavesti.
Po drugi strani pa se moramo vzdržati pred takšnim posploševanjem, saj se ravno tako gradijo in utrjujejo predsodki. Niso vsi razgrajaški turisti Britanci, in niso vsi Britanci razgrajaški turisti. Če naj bo res dosežen cilj bolj mirnega mesta, ki si ga domačini tako želijo, se je zadeve potrebno lotiti bolj celostno in zaobjeti širšo populacijo (mladih) obiskovalcev Amsterdama.
Junior novinar