Ob nastopu nove ministrice za izobraževanje, znanost in šport, dr. Stanislave Setnikar Cankar, smo jo povprašali, kaj študente čaka v prihodnje in o njenih pogledih na položaj študentov pri nas.
Kakšne so programske usmeritve za področje visokega šolstva v naslednjih letih?
„V programu, ki smo si ga zastavili, smo na vseh področjih predvideli spremembe. V zvezi s pripravo sprememb Zakona o visokem šolstvu smo že imeli prvi sestanek in veseli me, da so se odzvali tako predstavniki vseh javnih univerz kot tudi samostojnih visokošolskih zavodov, Študentske organizacije Slovenije, Nacionalne agencije Republike Slovenije za kakovost šolstva in sindikalni predstavniki. Trenutno intenzivno pripravljamo smernice, ki jim bomo sledili v okviru prenove zakona. Naknadno bomo prosili za stališča, predloge ter doprinos k predlaganim spremembam vse deležnike v visokem šolstvu ter tudi ostalo širšo strokovno javnost. Temeljni namen je, da bo prenovljeni zakonski okvir usklajen med vsemi deležniki ter da ga bomo sprejeli kot osnovo, ki bo v prihodnosti vodila do visokega šolstva, ki bo primerljivo z uspešnimi in s priznanimi tujimi visokošolskimi sistemi.
V okviru prenove zakona je naš osnovni cilj večja internacionalizacija študija, izboljšati njegovo kakovost, spodbuditi sodelovanje med različnimi študijskimi disciplinami z namenom interdisciplinarnosti znanja, dati poudarek na učne izide ter se zavedati pomena avtonomije. Trenutno obstajajo nekatere pomanjkljivosti, ki niso v prid rezultatom mednarodnih primerjav, kot na primer dolgotrajnost študija, vključevanje v raziskovalno delo itd. Ta vprašanja bomo odprli, soočili stališča in ugotovili, kaj bo tisto, kar bo omogočilo večjo kakovost visokega šolstva.“
Se bo položaj študentov v prihodnje izboljšal/poslabšal in kako?
„Zagotovo naš namen ni poslabšati tega položaja, pač pa narediti takšen zakon, ki bo omogočal večjo dostopnost ter kakovost v visokem šolstvu. Za to, verjamem, si prizadevajo tudi študentje.“
Kako bo s študijskimi programi v prihodnje, se obetajo nove ukinitve (katere), reogranizacija programov itd.?
„Odgovor na to vprašanje ni v pristojnosti našega ministrstva, saj ministrstvo ne presoja visokošolskih zavodov, niti ne potrjuje študijskih programov.“
Menite, da so študijski programi v Sloveniji dobri, zaposljivi in dajo študentom dovolj znanja za zaposlitve ali bi bilo potrebno kaj spremeniti?
„Kakovost študijskih programov se redno presoja prek Nacionalne agencije Republike Slovenije za kakovost visokega šolstva. Vendar pa zaposljivost diplomantov ni odvisna samo od kakovosti študijskih programov, ampak predvsem od potreb trga dela ter od učnih izidov, ki se z določenim študijskim programom pridobijo. Zato je v tem delu nujna in potrebna večja usklajenost med visokošolskimi zavodi in delodajalci, tudi že v času priprave študijskih programov.“
Kakšno je vaše mnenje o študentih v Sloveniji, kje vidite glavne probleme in prednosti slovenskih študentov, kaj jim svetujete pri nadaljnji študijski in poklicni poti?
„Menim, da imamo v Sloveniji veliko odličnih in nadarjenih študentov ter da je znanje, ki se pridobi z visokošolsko izobrazbo, na splošno med mladimi prepoznano kot vrednota. Čeprav se na trenutke zdi, da temu ni tako, je znanje tisto, ki ne samo odpira vrata do zaposlitve, ampak vodi do osebnega in strokovnega razvoja, kar pa je nekaj, česar nikomur ni mogoče vzeti.“