ZDA vs. Slovenija

“Kako čim bolj učinkovito komunicirati s svojimi ciljnimi javnostmi” je vprašanje, ki si ga danes po vsem svetu zastavlja mnogo podjetij. Kot študentka na Univerzi v Miamiju sem v zadnjih treh mesecih videla veliko različnih načinov komuniciranja podjetij in različnih študentskih ter ostalih organizacij s študenti na kampusu, ki so s časom postala vse bolj inovativna in zato tudi veliko bolj opazna.

Že prvi teden študija so s svojimi oglasi in posebnimi “promocijskimi ponudbami” za študente preplavila kampus podjetja kot so na primer banke, ponudniki mobilnih storitev in celo vojska Združenih držav Amerike. Vsako podjetje želi čimbolj izstopati v poplavi različnih ponudb in akcij.
Glede na to, da je moja smer študija oglaševanje in odnosi z javnostmi, vsakokrat poskušam ugotoviti, kako uspešni so vsi ti načini komuniciranja s študenti in se iz tega čim več naučiti, dobiti kakšno novo idejo … Nenehno opazujem, na kakšne načine skušajo podjetja pritegniti pozornost in kako na njihove oglase ter promocijske aktivnosti reagira njihovo ciljno občinstvo – študenti.


Ni bilo težko ugotoviti, da ameriški študentje obožujejo vse, kar je oziroma se na zunaj kaže, da je brezplačno. Najbolj izstopajoča podjetja so predvsem tista, ki v zameno za nekaj osebnih podatkov podarijo različne svinčnike, nahrbtnike in majice ali pa so sponzorirala različna kosila in družabna srečanja. Tako študentje še nekaj tednov za izvedeno promocijsko akcijo nosijo majice in uporabljajo ostale promocijske predmete, podjetja pa v zameno – poleg dragocenih osebnih podatkov in kontaktov mladih – dobijo skoraj brezplačno in zelo učinkovito promocijo med več tisoč študenti.

Čeprav je tudi v Sloveniji to že ustaljen način nagovora mladih, je v Ameriki vse to še veliko bolj potencirano. Kljub temu, da jih oglasi oblegajo na vsakem koraku in bi zato pričakovali, da so postali nanje že imuni, je očitno, da so ameriški študentje veliko bolj dojemljivi za vse tovrstne oblike komuniciranja in je nanje ter na njihove odločitve o nakupu veliko lažje vplivati. 

Drugi – zelo pomemben in tudi pogosto uporabljen – način komuniciranja podjetij in predvsem različnih organizacij s študenti pa je socialna e-mreža Facebook, ki je v Sloveniji sicer že znana, vendar v Ameriki velja za veliko bolj pomembno in uporabno orodje komunikacije. Ne mine ura, da ne bi tukajšnji študenti vsaj enkrat pregledali na svoj profil in preko spleta komunicirali s svojimi prijatelji ali pa naključnimi posamezniki.
Facebook zaradi svoje interaktivnosti in odprtosti omogoča tudi številne in cenovno ugodne možnosti za podjetja, ki želijo na nekonvencionalen način vplivati na oz. obveščati mlade uporabnike te storitve. S tem, ko ustvarijo dogodek, na katerega povabijo čim večje število ljudi ali pa sponzorirajo študentski dogodek, dosežejo, da se njihovo ime pojavi v okviru imenu dogodka, ki so v Ameriki prav tako zelo priljubljeni načini za druženje mladih.
Tako je nekaj tednov nazaj na novo odprta mehiška restavracija blizu fakultete vabila ljudi preko Facebooka na dan odprtih vrat z brezplačno hrano. Ker je bilo vabilo poslano preko kanala, ki je po godu študentski generaciji, je restavraciji uspelo na dan odprtih vrat privabiti množico mladih in dokazati, da mora komunikacija različnih podjetij in organizacij potekati preko kanalov, ki jih študentje poznajo in uporabljajo (ter se jim posledično ne zdijo tako vsiljivi).

Po treh mesecih lahko sklenem, da poteka komunikacija s študenti v Združenih državah Amerike podobno kot v Sloveniji, vendar podjetja in organizacije veliko bolj spretno in pogosto uporabljajo neklasične promocijske prijeme kot je na primer komuniciranje preko različnih socialnih mrež, sponzoriranje formalnih in neformalnih dogodkov, ki potekajo v sklopu univerze ali študentskih društev idr. V Sloveniji pa se podjetja še vedno preredko odločijo za bolj nekonvencionalne kanale komuniciranja s študenti (in drugimi) in žal ostajajo pri ‘klasičnem’ oglaševanju.


Maša Šolinc
Članica študentske sekcije
Slovenskega društva za odnose z javnostmi,
ki je trenutno na enoletnem študiju v Miamiju, ZDA.
www.mojPiaR.net

PRidruži se nam!
Prav vsak [tudi če pavziraš ali ponavljaš letnik], ki ga zanima komuniciranje in se želi na tem področju izpopolniti, je dobrodošel, saj nove člane vpisujemo tekom celega leta. Predhodno znanje ni potrebno, ker boš najbolj pomembne stvari kmalu izvedel na PRedigrah in drugih srečanjih.
Več informacij najdeš na www.mojPiaR.net.

V decembru so PRedigre – brezplačna predavanja – že v polnem zagonu-vsake dva tedna! PRidi tudi ti!

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.