Poletje je čas, ko se gotovo veliko večkrat kot čez leto ustaviš na raznih bencinskih servisih: na poti na morje, izlet ali preprosto na malici. Ali pa, no, ker ti pač sveti lučka. Pumpe pa so tudi množične zaposlovalke nas – mladih, ki tam delamo preko študentskih napotnic. Črpalke nas, poceni kader, zaradi povečanega prometa poleti najbolj potrebujejo ravno takrat, ko je gneča na cestah največja. Čas največje gužve pa pomeni tudi soočenje z vsemi tipi strank, kar je za študenta (idealna?) priložnost za urjenje v komunikaciji z bolj ali manj potrpežljivimi ljudmi – veščina, ki ti definitivno pride prav za življenje. 3 leta študentskega dela na bencinskem servisu so tudi mene opremila z »orožji« za stike z ljudmi različnih značajev. Marsikomu od njih bi si želela zrecitirati spodnji seznam nasvetov o tem, kako ne biti kretenska stranka na bencinskem servisu. Relatable?
Zapomni si številko točilnega mesta
Če tankaš, mimogrede še ošvrkni cifro točilnega mesta in si jo zapomni za tistih nekaj minut, dokler ne plačaš. Če prideš do blagajne s »sivega Mercedesa sem tankal« namesto z »dober dan, štirko bi plačal« ne olajšaš dela prodajalcu za blagajno, ki mora še iskati tvojega sivega Mercedesa na kameri, da vidi, da si tankal na štirki. In šele potem ti lahko računa.
Lepa beseda lepo mesto najde
Prodajalci smo vedno veseli prijaznih in pozornih strank, ki lepo pozdravijo in malce poklepetajo z nami. Že samo mala pozornost popravi aftertaste tiste prejšnje stranke, ki se je pred 5 minutami drla nate, ker je morala plačati 50 centov za WC.
Marketinške ideje firme niso ideje prodajalcev
Da je treba za WC plačati 50 centov si ni izmislil prodajalec za blagajno, na katerega ravnokar stresaš kletvice. Vsi zaposleni smo zgolj in samo primorani slediti navodilom nadrejenih in delamo, kot nam naročijo, sicer smo kaznovani. Pomisli na to naslednjič, ko žališ prvega zaposlenega, s katerim imaš stik, z goljufom, in mu pokvariš dan.
Ne boj se vprašati
Nikoli, ampak res NIKOLI ni nobenemu zaposlenemu na bencinskem servisu odveč pomagati stranki, ki ne ve, na kateri polici imamo vlažilne robčke ali stranki, ki potrebuje pomoč pri točenju goriva ali uporabi kavomata. Zato smo tukaj, pocukaj nas za rokav.
Ura je ura
Če je ura 21.01 in če lepo piše, da nehamo prodajati alkohol ob 21. uri, si lahko predsednik države ali direktor firme, pa ne boš dobil piksne Laškega, ki jo zahtevaš.
Napake so človeške
In tudi prodajalcem na bencinskem servisu se zgodijo. Če se prodajalec zmoti pri vračanju denarja ali pa ni slišal kakšne izmed vaših prošenj, je za njim gotovo naporna izmena, denar je štel že za ogromno strank in vaš tihi »pa še 2x Lucky Strike modre« je verjetno nehote preslišal.
Joj, pa glih zdej mora bit smena?
Ja, pa glih zdej. Če vidiš, da prodajalec za blagajno mrzlično šteje denar in ima pred sabo znak »stopi na naslednjo blagajno«, potem stopi na naslednjo blagajno ali počakaj, da se izmeni v miru zamenjata. Menjava izmen je del delovnega dne, ki ga je treba izvesti ob uri, tudi če je vrsta za blagajno dolga do izvoza na avtocesti.
Imaš tudi ti podoben seznam nasvetov za stranke na tvojem summer jobu?
Novinar