Prvi dan v novi službi je že sam po sebi stresen. Poleg novih zadolžitev in nepoznanega okolja se boš že na začetku moral predstaviti novim sodelavcem. Pripravi se, da boš pri spoznavanju ljudi na delovnem mestu bolj sproščen, hkrati pa boš ustvaril dober prvi vtis. S tem si na dobri poti, da počasi zgradiš pozitivne, prijateljske odnose s sodelavci – to je na dolgi rok lahko zelo pomembno.
Postavljaj vprašanja
Ko se novim sodelavcem predstaviš, lahko z vprašanji vzpostaviš dvosmerno komunikacijo. Tako se z njimi lažje povežeš, kar lahko vodi do pozitivnih odnosov v prihodnosti. Začel boš verjetno predvsem z vprašanji, vezanimi na delo. Vprašaš lahko, s čim v podjetju se oni ukvarjajo, kako dolgo že delajo tu in morda ugotoviš, da bosta v prihodnosti veliko delala skupaj.
Bodi pozitiven
To ne pomeni, da moraš biti ves čas nasmejan in umetno optimističen. Pazi pa na izbor besed, ko se predstaviš drugim. Pri tem ne omenjaj česarkoli negativnega. Ker si želiš pozitivnega prvega vtisa, moraš ostati pozitiven.
Svoj pristop prilagodi delovnemu okolju
Nekatera delovna okolja so bolj formalna, druga bolj sproščena. Ko se predstaviš vedno povej svoje ime in delovni naziv. Vse ostalo je odvisno od situacije, delovnega okolja, tvoje vloge in ciljne publike. V nekaterih primerih je tako predstavitev lahko tudi nekoliko daljša.
Česa raje ne omenjaj
Čeprav je vsebina zelo odvisna od delovnega okolja, obstajajo teme, ki se jim je običajno bolje izogniti. Vsaj prvikrat zato ne omenjaj:
- ničesar preveč osebnega,
- negativnih dejstev o bivših sodelavcih ali delodajalcu,
- kontroverznih tem in stališč,
- česarkoli, kar bi lahko bilo neprimerno ali žaljivo.
Novinar