Velikokrat dobre rešitve niso realizirane

Intervju z Janezom Trontljem in Blažom Ritmaničem

V Portorožu se je s slovesno podelitvijo nagrad in razglasitvijo zmagovalcev zaključil 16. Slovenski oglaševalski festival, ki je potekal med 21. in 23. marcem. V tekmovanju za mlade kreativce sta z delom FUNkcije zmagala Janez Trontelj in Blaž Ritmanič, mlada kreativca iz agencije Formitas BBDO. Perspektivna mladeniča, ki ju motivirata humor in satira, sta brez dlake na jeziku odgovorila prav na vsako zastavljeno vprašanje.

Ali je bilo to vajino prvo skupno sodelovanje?
J: Ker sva sodelavca, sodelujeva kar naprej.
B: Mislim, da če se ne bi že prej poznala, skupaj sodelovala in skupaj delala, na SOF-u ne bi bila tako uspešna. Zahvaliti pa se morava tudi Ani, kreativni direktorici, in ostalim formitasovcem za podporo.

Kako in kje sta se spoznala?
J: Glej odgovor na prvo vprašanje …
B: … pri prvem skupnem projektu, ko sva ugotovila, da pri idejah en drugega nadgrajujeva in dopolnjujeva.

Tema za mlade kreativce je bila obvladovanje stresa in mladi. Kje sta dobila idejo za vajin projekt FUNkcije in koliko časa sta potrebovala za dokončen izdelek?
J: Iskanje ideje je trajalo tri tedne (bilo jih je “n”), zmagovalna ideja se je izkristalizirala v zadnjem dnevu pred rokom za oddajo prijave, dokončana pa je bila pol ure pred rokom.
B: … definitivno nama je iskanje “the” ideje vzelo največ časa. Dobila pa sva jo v … hmm … šolskih klopeh. (smeh)

Nam lahko povesta kratek povzetek vajinega projekta FUNkcije?
J: Lahko bi, pa ne bom! Ker če bi, bi bilo to tako, kot če se analizira povedani štos, ki ga sogovornik ni razumel.
B: Sporočilo ni dovolj jasno?

Kot mlada kreativca sta si prislužila potovanje v Cannes, kjer se bosta udeležila mednarodnega oglaševalskega festivala Cannes Lions 2007. Ali bosta kot predstavnika Slovenije lahko tekmovala za nagrado za mlade kreativce? Kakšna so pričakovanja?
J: Sam prav gotovo ne mislim tekmovati kot predstavnik Slovenije! Kaj hudiča ima država s tem? Pričakovanja? Vsekakor ne greva tja “zgolj” sodelovati po načelu važno je sodelovati, ne zmagati, saj takšen pogled razvrednoti samo naravo tekmovanj! Nobenega dvoma pa ni, da od tam ne bova odnesla vsaj dragocenih izkušenj in novega znanja … Kakšen levček pa tudi ne bi bil odveč …
B: … zastopala bova najino kreativnost, najine ideje, torej sama sebe in seveda Formitas, ki nama je omogočil, da sva zdaj tu, kjer sva.

Kaj vaju pri vajinem delu najbolj motivira in kaj najbolj zaustavlja?
J: Mene najbolj motivira, če lahko neka “kreativna” rešitev vključuje humor in/ali satiro. Zakaj? Ker je oboje zelo zdravo za človeško dušo in ker oboje slovenski prostor akutno potrebuje, se pa v oglaševanju zelo redko zares uporabljata. Slovenci se neradi šalijo. Sploh na lasten račun (in to ni skrivnost ali nekaj novega). Zelo se trudim, da me nič ne bi zaviralo.
B: Velikokrat dobre rešitve niso realizirane, ker je naročnika strah, da ga javnost ne bo razumela. Gre za nekakšen začaran krog, iz katerega vidim izhod v popolnoma obratnem pristopu. Če bi celotna oglaševalska industrija začela objavljati bolj nenavadne, inteligentne, inovativne rešitve, bi s tem naučila potrošnika gledati oglase iz drugega zornega kota, kar bi bila za našo kreativnost zmagovalna kombinacija.
Kot kreativec pustim, da me motivira prav vse, tako zanimiv brief kot tudi nepričakovan problem, oboje namreč na koncu pripelje do tega, da dam vse od sebe, dobim najboljšo možno idejo ali rešitev in stvar pripeljem do konca. Za oglaševanje moraš živeti, uživati v tem, kar delaš, in vse, kar delaš, moraš delati s strastjo.

Kaj je na vaju naredilo največji vtis na letošnjem SOF-u?
J: Oglaševalska letina, ki je odlično povzela “ljudski” odnos do oglasov in “ljudsko” razumevanje le-teh, nam pa pokazala, kako zelo drugače od oglaševalcev dojemajo oglase ljudje oziroma potrošniki, ki so jim oglasi namenjeni.
B: … res čestitke Urši in ostalim članom teama! Pa hvala Katarini Čas za objem. (smeh)

Kateri študij sta ali ga zaključujeta?
J: Meni manjka še ena seminarska naloga in tretjina diplome na študiju teoretsko-analitske smeri politologije na FDV.
B: Študij … hmm … lahko to vprašanje preskočim (smeh)?  Sem študent komunikologije na FDV. 

Vajina največja želja?
J: Da bi panda Lingling v hongkonškem živalskem vrtu končno rodila trojčke.
B: Da bi si vsak človek lahko skreiral življenje, kot si ga sam želi.

Kaj počneta v prostem času?
J: Skrbim za razvoj duha in telesa …
B: Moj delovnik se ne konča po osmih urah …

Maja Kranjc


 

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.