Predstavniški dom ameriškega kongresa je v torek z 215 glasovi za in 205 proti odločil ukiniti pravila Zvezne komisije za komunikacije (FCC), v skladu s katerimi ponudniki internetnih storitev ne bi smeli prodajati podatkov o uporabnikih tretjim stranem brez pridobitve dovoljenja, poroča francoska tiskovna agencija AFP.
Glasovanje v predstavniškem domu je sledilo enaki odločitvi v senatu, ki je prejšnji teden odpravo podprl s 50 glasovi za, medtem ko je bilo 48 senatorjev proti. Kritiki te poteze trdijo, da bodo sedaj ponudniki interneta, kot sta Comcast in Verizon, lahko prodajali občutljive zasebne podatke oglaševalcem. Zagovorniki pa vztrajajo, da bodo ta podjetja sedaj v spletnem trženju lahko enakovredno tekmovala z giganti, kot sta Google in Facebook.
Dallas Harris iz organizacije za zaščito potrošnikov Public Knowledge je ocenil, da so poslanci z glasovanjem “Američanom odvzeli najmočnejšo zaščito na spletu doslej”. Vodja demokratov v predstavniškem domu Nancy Pelosi je podobno menila, da Američanov ne bi smeli siliti, da se odrečejo vsaki trohici zasebnosti, ko se povežejo s svetovnim spletom. Trumpova administracija medtem trdi, da so pravila predstavljala nepotrebno regulacijo, saj morajo ponudniki že tako spoštovati zakonodajo o zaščiti potrošnikov. Predstavnik republikancev Greg Walden je tako poudaril, da z zakonodajo ukinjajo “kratkovidna pravila, ki se nanašajo le na en del interneta” in ki ne vključujejo velikih podjetij, kot sta Google in Facebook.
V Beli hiši so prepričani, da so pravila o zasebnosti odstopala od “tehnološko nevtralnega okvira za zasebnost na spletu”, saj so ustvarila “zelo različne regulatorne režime glede na identiteto spletnega akterja”. Tako je pričakovati, da bo Trump tudi brez zadržkov podpisal odpravo pravil, kar je po glasovanju v obeh domovih kongresa še zadnja stopnja v procesu. Predsednik FCC, imenovan pod Trumpom, Ajit Pai je sicer zagotovil, da bo komisija še naprej varovala zasebnost posameznikov na spletu. Pravila o zasebnosti na internetu, ki jih je pripravila FCC, so bila tesno potrjena oktobra lani po mesecih razprave in niso nikoli zaživela. Šlo je za vrsto smernic za ponudnike interneta glede ravnanja s podatki o uporabnikih. Najpomembnejši del je od njih terjal, da pridobijo aktivno dovoljenje uporabnikov, preden lahko prodajo “občutljive” informacije. Med slednjimi so lokacija, finančne in zdravstvene informacije. FCC je presodila tudi, da so “občutljivi” podatki o brskanju po spletu in uporabi aplikacij.