Podiplomski študij v tujini je oblika formalnega izobraževanja, kadar gre za javno veljaven študijski program, sicer je to obštudijsko oz. neformalno izobraževanje.
Večina podiplomskih študijev v tujini poteka po bolonjskem sistemu, zato so mednarodno primerljivi in ciljno usmerjeni v razvoj znanja.
Informacije
Institucije nudijo informacije glede veljavnosti podiplomskega študija na svojih spletnih straneh, kjer so na voljo tudi informacije o študijskih programih z opisom predmetov. Na prošnjo institucije velikokrat pošljejo tovrstno gradivo in prijavno dokumentacijo tudi po pošti. Veliko institucij omogoča osebni obisk, ob katerem lahko študent pridobi dodatne informacije, reference predavateljev in vtise, ki so lahko v pomoč pri končni izbiri. Koristne informacije so tudi študenti, ki so že študirali v tujini, ali pa spletni forumi posamezne univerze. Lahko pa se pred odločitvijo za podiplomski študij v tujini obrnete na službo za mednarodno sodelovanje (Mednarodna pisarna ŠOU, Kibla, Pina), kjer vam bodo znali svetovati, kakšne so vaše možnosti. Običajno tudi fakultete na svojih spletnih straneh objavijo razpise za podiplomski študij v tujini, kjer si lahko poiščete vse informacije v zvezi s študijem ter možnostmi financiranja.
Znanje tujega jezika
Veliko podiplomskih smeri poteka v angleškem jeziku tudi v državah, ki niso angleško govoreče. Univerze v Evropi zahtevajo, da znanje jezika dokažete s testi FCE in CAE oz. IELTS (za znanje angleškega jezika, ki ga zahtevajo Velika Britanija, Avstralija, Nova Zelandija in Kanada) ali TOEFL (ZDA), zato se glede na svoje jezikovno znanje odločite, kam boste šli. Ker se izobraževalni sistemi med državami razlikujejo, se je pred odločitvijo potrebno pozanimati, kakšen izobraževalni sistem ima ciljna država (koliko let traja študij, prenosljivost nazivov, kreditne točke, …).
Vpisni postopek
Pri vpisu na študij v tujini pa je potrebno poznati postopek vpisa: kakšni so pogoji za vpis, katera dokazila so potrebna, ali morate opravljati še sprejemne izpite, kateri certifikati o znanju tujih jezikov so potrebni, kdo vam lahko napiše priporočilo, kako mora biti sestavljeno pismo o nameri, pa tudi kako se pravilno izpolni prijavo. Postopek prijave poteka v različnih državah drugače, zato je potrebno najprej izbrati državo in konkretno univerzo, kjer želite študirati. Večinoma pa velja, da se lahko prijavite prek spletne strani posamezne fakultete, priložiti pa morate še dokumentacijo, ki ponavadi zajema prepis ocen in opise opravljenih predmetov, oceno diplomskega dela in podobno. O sprejemu na posamezno fakulteto pa dobite obvestilo neposredno z izbrane univerze.
Pred odhodom v tujino
Pred odhodom v tujino je potrebno urediti še vse formalnosti: vizum, zdravstveno zavarovanje, bivanje, finančni načrt – nekatere univerze zahtevajo dokazilo, da ste sposobni kriti svoje stroške, saj finančna pomoč v obliki štipendije ne pokrije vseh stroškov, zato boste morali k temu prispevati tudi sami.
Financiranje
Za finančno pomoč se lahko obrnete tudi na veleposlaništvo države, kjer se nahaja univerza, izobraževalne institucije lahko tudi same štipendirajo nekaj svojih študentov, lahko si pridobite štipendijo glede na področje, kamor greste študirat – EU, ZDA, MBA -, študentom lahko priskoči na pomoč podjetje, v katerem so zaposleni, s tem, da se zavežejo, da bodo po zaključku študija v podjetju zaposleni še nekaj časa. Vlade podeljujejo štipendije mednarodnim študentom, ki prihajajo v državo, da bi študirali njen uradni jezik, štipendije pa so na voljo tudi na raznih znanstvenih institucijah in fundacijah. Na voljo pa so tudi štipendije javnega sklada za razvoj Ad futura, prek katerega lahko pridobite štipendijo oz. plačilo šolnine.
Ksenija Gider