Januar–februar 2018
1.–7., 9. in 10. 1. 2018
Mlada ženska Jeune femme
11.–17. 1. in 19.–22. 1.
Projekt Florida The Florida Project
26. 1.–1. 2.
Manifest Manifesto
16.–25. 2.
O telesu in duši Of Body and Soul
————————————————————
Mlada ženska Jeune femme
Francija, 2017, 97′
Režija: Leonor Seraille
Scenarij: Léonor Serraille
Igrajo: Laetitia Dosch, Souleymane Seye Ndiaye, Grégoire Monsaingeon
Festivali, nagrade: Cannes 2017 (zlata kamera), Karlovi Vari 2017
Izvrstni debitantski film je mladi francoski režiserki Léonor Serraille prinesel nagrado za najboljši prvenec na letošnjem festivalu v Cannesu.
Paula se po dolgem bivanju v tujini vrne v Pariz. Brez denarja, načrtov in z ničimer drugim kot z mačko v naročju mora znova začeti z nič. Začasno domovanje poskuša poiskati pri Joachimu, nekdanjem ljubimcu in fotografu, ki je zaslovel prav s fotografiranjem Paule pred veliko leti. Joachim ne čuti, da ji zdaj karkoli dolguje, to pa je za Paulo le eno v vrsti srečanj z ljudmi, ki različno vidijo to, kaj je prav in kaj ni. Paula ne ve, kam jo vodi pot, a nekaj je gotovo: novega začetka se bo lotila s stilom.
»Zelo sem introvertirana in želela sem se posvetiti ljudem, ki se odprejo, kot npr. tistim, ki te nenadoma ogovorijo na podzemni železnici, kar se mi je vedno zdelo čudno. Želela sem upodobiti popolnoma čudaški lik, vendar katerega odzivi bi bili trezni, popolnoma normalni v okoliščinah, kot je npr. prihod v mesto s peščico denarja. Poleg tega so me zaznamovali filmi, ki portretirajo samske in dostojanstvene ženske, npr. Claire DolanLodgea Kerrigana ali Sue Amosa Kollka.« (Léonor Serraille)
————————————————————
Projekt Florida The Florida Project
ZDA, 2017, 110′
Režija: Sean Baker
Scenarij: Sean Baker, Chris Bergoch
Igrajo: Willem Dafoe, Brooklynn Kimberley Prince, Bria Vinaite
Festivali, nagrade: Cannes 2017 – Štirinajst dni režiserjev, Toronto 2017, New York 2017, Hamburg 2017
Distribucija: Fivia
Režiser neodvisnega hita Tangerine tokrat prinaša zgodbo o ljudeh s socialnega roba, ki prebivajo v zanikrnem motelu sredi s soncem obsijane Floride. Pisane barve, otroška igrivost in družinske zdrahe prekrivajo manj barvito stvarnost.
Moonee je neizmerno živahna šestletnica z bujno domišljijo. Z druščino prijateljev izkoristi vsako priložnost za novo potegavščino, ki ob živce spravljajo sostanovalce. Njeno vedenje začuda ne moti njene mlade mame Halley, s katero prebivata v pisanem motelu v bližini floridskega Disneylanda. Moonee lahko s prijatelji zgolj sanja o pravljičnem svetu obilja, medtem ko skuša Halley s preprodajo ukradene robe, malimi prevarami in občasno prostitucijo zaslužiti za najemnino.
»Še vedno uporabljamo nekatere od gverilskih tehnik filmskega ustvarjanja kot pri Tangerine, vendar sem imel tokrat na voljo več možnosti – eden od razlogov za odločitev za bolj nadzorovani, klasični vtis 35mm filma je bil, da smo zgodbo poskušali povedati skozi oči šestletnice. Njen svet je vedno malce rožnato obarvan, zato sem mu hotel dodati lesk, ga obogatiti. Digitalni format je čudovit, v obeh formatih vidim prednosti in lepoto. Vendar ti ne omogoča tiste organske kakovosti, ki jo prinese celuloid.« (Sean Baker)
————————————————————
Manifest Manifesto
Nemčija, 2016, 95′
Režija: Julian Rosefeldt
Scenarij: Julian Rosefeldt
Igra: Cate Blanchett
Festivali, nagrade: Rotterdam 2017, Istanbul 2017, Sundance 2017, Tribeca 2017
Distribucija: Fivia
Avtorsko posvetilo različnim umetniškim manifestom 19. in 20. stoletja, od komunizma, dadaizma in nadrealizma do dogme, v katerem v trinajstih različnih vlogah blesti Cate Blanchett.
Nenavadno avdiovizualno doživetje ponuja dvanajst zgodb oziroma umetniških manifestov iz različnih obdobij. Avstralska igralka Cate Blanchett se je kameleonsko prelevila v različne osebe: brezdomca, tovarniško delavko, izvršno direktorico, lutkarico, koreografinjo, televizijsko napovedovalko, režiserko, pankerico, učiteljico, znanstvenico, vdovo … Duhovit filmski eksperiment, ki dokazuje, da so vizionarske ideje brezčasne, je nastal po Rosefeldtovi istoimenski večmedijski instalaciji iz leta 2015.
»Film mi resnično predstavlja sam manifest. Zato sem tako srečen, da je sedaj zunaj v različnih oblikah. Gre za kompilacijo manifestov, prežema pa ga energija pravega manifesta. To občutim tudi v odzivih. Seveda gre za kontekstualizacijo, kot pri večini filmov. Nenadoma postanejo opisi našega časa in dogajanja v svetu – spodbujajo ljudi, da se zoperstavijo populizmu in poneumljanju. Čeprav je Manifest intelektualen in tudi zame zelo težko branje, in sedaj vse zgodbe poznam že na pamet, menim, da ponuja poduk v številnih stvareh.« (Julian Rosefeldt)
————————————————————
O telesu in duši Teströl és lélekröl Of Body and Soul
Madžarska, 2017, 116′
Režija: Ildiko Enyedi
Scenarij: Ildikó Enyedi
Igrajo: Alexandra Borbély, Géza Morcsányi, Réka Tenki
Festivali, nagrade: Berlinale 2017 (zlati medved, nagrada FIPRESCI), Sydney 2017 (najboljši film)
Distribucija: Fivia
V klavnico govedi postavljena ljubezenska zgodba z izrazitim vizualnim pečatom raziskuje povezavo med telesno in čustveno odtujenostjo. Zmagovalec Berlinala 2017.
Ko se mlada Maria zaposli v klavnici kot nadzornica kakovosti, jo ljudje takoj razglasijo za čudakinjo. V jedilnici vedno sedi sama in se tudi sicer ne druži s sodelavci, pri delu prisega na sterilnost, je zelo natančna in se za vsako ceno drži pravil. Njen precej starejši šef Endre, ki boleha za lažjo telesno hibo, je prav tako samotarska duša, a spozna, da ga nova sodelavka nerazumno privlači. Še posebej ko nekega dne ugotovita, da imata vsako noč iste sanje …
»Toliko znakov obstaja, da si moramo življenje spremeniti v ožjem in širšem pogledu. Zasebno življenje je zelo povezano z družbenim ustrojem, kot da bi bila medsebojno odvisna. Ko razmišljamo o zasebnem življenju, moramo pomisliti tudi na družbeno organiziranost. Če živiš v okoliščinah, ki ne dopuščajo polnega življenja, nekako zboliš. Družba za to poskrbi. Morda obiščeš terapevta, ali začneš piti, ali pretepaš svoje bližnje, kar koli. To so znaki, da ni vse v redu! Moja protagonista se v svoji koži ne počutita dobro, zato se zapreta vase.« (Ildikó Enyedi)
————————————————————
Vse projekcije v Kosovelovi dvorani.
Posamezna projekcija 5’30, 5* €
4 = 3 komplet vstopnic za vse štiri filme: 15’90, 15* €.
Popust 4 = 3 se lahko uveljavlja v Informacijskem središču Cankarjevega doma