Konec 19. in na začetku 20. stoletja so bila ležeča kolesa zelo popularna, danes pa zopet dobivajo pomen in enega od načinov, kako na malce drugačen način preživeti počitnice, ki pa niso omejene s hitrostjo.
Tricikel sodi med ležeča kolesa, kjer hitrost ni najvišja, temveč vam ponuja udobnost in sproščenost, ki jo ustvarja tretje kolo.
Udobno, rekreativno skozi naše deželo
Priznajte, da ko se vozimo z navadnim kolesom, nam uide marsikatera lepota narave, znamenitost, ipd. Hitrost, ki jo lahko dosežemo pri navadnem kolesu je višja od hitrosti, ki jo premore tricikel. Z njim bo vaša pot daljša, ker boste počasneje prečesali pot, a boste zato imeli čas za pogled okrog sebe, in nenazadnje tricikel je udoben, lahko se ustavite in spočijete, ne da bi iskali klopce.
Obstaja več vrst triciklov, ki se tudi cenovno precej razlikujejo, glede na konstrukcijo:
– tadpole ima eno zadnje (pogonsko) in dve prednji kolesi
– delta ima dve kolesi zadaj in za optimalen pogon potrebuje diferencial
Tudi ležeče kolo ima tako kot navadno kolo prestave. Ležeča kolesa so narejena po naročilu, zato lahko izbirate koliko prestav bo imelo vaše kolo. Vsa oprema na ležečih kolesih je enaka tisti na klasičnih.
Vzpon s triciklom
Ko si predstavljamo tricikel, imamo občutek, da v njem ležimo in zato si skoraj ne predstavljamo, kako z njim v hrib, vzpon? Ko srečamo kolesarja na ležem kolesu na vzponu, pomislimo, kako je to naporno, a temu ni tako. Vsekakor je drugače od navadnega kolesa, posebno na začetku, ker je že sam občutek ležečem kolesu drugačen od tistega na navadnem. Najbolj pomembno je to, da ste sproščeni, da ne vlečete za krmilo in se ne nagibate, naslonite se nazaj, sprostite se, roke zgolj položite na krmilo in se zapeljite proti vrhu.
Naj bo letošnje poletje drugačno od ostalih. Vzemite si čas in se popeljite po naši deželi s triciklom.
Mojca Buh