Že ob začetku srednje šole se seznanimo z maturo, z višjimi letniki pa pritisk še dodatno narašča. Matura je preizkušnja, ki čaka vsakega dijaka ne glede na srednjo šolo in do neke mere odloča o nadaljnji študijski poti, če se posameznik zanjo odloči. Ker matura nosi veliko težo (točke za vpis, izpiti v kratkem časovnem obdobju, pisni in ustni zagovori pred komisijo), pa se marsikomu zatresejo kolena. Pojavi se strah, da naši končni rezultati ne bodo zadosti, kar se pogosto enači z idejo, da sami nismo dovolj dobri bodisi za nadaljevanje študija na izbrani fakulteti bodisi za doseganje ciljev v življenju nasploh.
Od tu torej strah pred maturo, ker ne predstavlja le zaključka nekega obdobja, ampak je začetek novega, kar pa je lahko strašljivo. Poleg tega so tu še profesorji, ki nas znajo strašiti z maturo, kot da je ta nekaj, česar se moramo bati. Moramo pa si zapomniti, da si tudi oni le želijo, da bi izpit vzeli resno in seveda dosegli čim boljše rezultate.
Maturo torej moramo vzeti kot izziv. Konec koncev ne nosi celotne teže vpisnih možnosti – tu so še morebitni sprejemni izpiti in zaključne ocene prejšnjih letnikov. Rezultati v povprečju niso slabi, saj je matura sestavljena tako, da je odraz dela skozi leto in znanja, ki smo ga pridobili v vseh letih šolanja. Lahko je tudi neke vrste predpriprava na faks, saj je obseg snovi primerljiv tistemu za izpite in je res bolj test za nas same in nas mentalno pripravi na prihajajočo spremembo.
Strah pred maturo je torej popolnoma nepotreben. Predstavlja nam zaključek nekega obdobja našega življenja, zaradi vse nostalgije in občutka, da bo srednje šole kmalu konec, pa nas lahko zbliža s sošolci in tudi profesorji.
Za pogum smo zbrali tudi nekaj vtisov mladih, ki so maturo že pustili za seboj:
Hana, 21: »Nase sem začela gledat drugače, ker je to zaključek neke šole, ki sem si jo sama izbrala, in sem ponosna nase, da sem to izpeljala do konca.«
Pia, 19: »Z maturo so nas strašili od prvega dne prvega letnika. Vsak dan smo pri vsaki uri samo o tem poslušali. Na koncu ugotoviš, da to sploh ni nek big deal.«
Tinkara, 19: »Pole so lahko zahtevne glede na to, kaj naredimo v šoli (tisoč in ena stvar, ki jo prvič vidiš šele na teh polah), vendar se mi zdi, da se tipi nalog v večini ponavljajo. Reševanje starih pol je zato odlična priprava na maturo.«
Ana, 20: »Nekatere naloge bodo seveda zahtevne, ampak so pa ostale toliko lažje oziroma povprečno težke … Se mi zdi, da smo se vsi malo preveč sekirali za maturo. Ampak kdo ve, morda smo imeli ravno zaradi tega dobre rezultate.«
Klemen, 19: »Pri večini maturitetnih predmetov sem imel podobno (ali celo boljšo) oceno kot med šolskim letom. Če se torej trudiš sproti, pa naj se to še tako klišejsko sliši, se ti na koncu obrestuje, ker za maturo samo še ponoviš tisto, kar si enkrat že znal.