Skupina sedmih študentk socialne pedagogike Pedagoške fakultete v Ljubljani je v okviru projekta »Vrednotništvo« opozarjala na neracionalno potrošnjo. Zdi se jim, da potrošništva in nakupovanja ne moremo več enačiti, saj je potrošništvo veliko več od nakupovanja; je eno izmed glavnih vodil kapitalizma, ki vlada v današnjem času. Narekuje nam, da bomo z nakupovanjem in obdarovanjem dosegli kakovostnejše odnose ter izboljšali občutek lastne vrednosti.
Na različnih lokacijah (nakupovalni središči Supernova Rudnik in City Park BTC ter staro mestno jedro prestolnice) so izvedle akcijo z naslovom »Šoping? Ne, hvala« ter se (kot živi zid) v času praznične nakupovalne mrzlice sprehodile po Ljubljani in mimoidočim razdeljevale kartice s sporočilom projekta. Zgovoren je napis na hrbtni strani njihove kartice »Letos od mene ne dobiš novoletnega darila … Raje ti podarim čas, ki bi ga zapravil za nakupovanje. Kdaj se dobiva?«. S tem so želele ljudi spodbuditi k razmišljanju, ali določene stvari res potrebujejo in kako bo to izboljšalo kakovost njihovega življenja. Zaradi pestre izbire lahko nekateri doživijo vznemirjenje in evforijo, medtem ko druge spremljajo neprijetni občutki, kot sta negotovost in stres. Lahko bi rekli, da smo postali ujetniki lastne svobode izbir in odločanja. Ob vsem tem pogosto pozabimo, kaj je zares pomembno. Včasih je dovolj že, da podarimo delček sebe ali svojega časa.
Odzivi ljudi na srečanje z živim zidom na ulici so bili veliko bolj pozitivni kot v nakupovalnih središčih, saj so sami pristopali k njim in s svojimi komentarji ter vedenjem podprli idejo akcije. Nekateri izmed njih so se z njimi fotografirali, poklepetali in želeli izvedeti več o projektu in akciji.
Ob tej priložnosti se študentke zahvaljujejo Focus-u, društvu za sonaraven razvoj, za tisk kartic in vso podporo pri projektu, vsem prostovoljnim fotografom, Grafičnim odtisom za tisk majic ter mentorjema na fakulteti.
Če tudi vas zanima, na kakšen način so akcijo izvedle, lahko obiščete njihov facebook profil Šoping? Ne, hvala, svoje odzive pa jim lahko pošljete tudi na e-mail naslov vrednotnistvo@gmail.com.