Z novim letom je Slovenija odprla novo poglavje v svoji zgodovini. Kar šest mesecev bo predsedovala 27-im državam članicam Evropske unije, kar predstavlja za tako malo državo velik izziv. Večina ljudi na celotno predsedovanje gleda z vidika denarja, kako globoko bomo morali seči v državni žep, koliko prometnih zamaškov bo in, kako (ne)bodo politiki sodelovali med seboj.
Seveda je ob tem potrebno dodati še vse polemike o logotipu, sloganu in nerganju vseh Slovencev na vse, kar se bo dogajalo. Vedno znova se sprašujem, zakaj večina Slovencev ne more na tako velik izziv gledati z optimizmom in se vprašati, kaj dobrega bi nam samo predsedovanje morda lahko prineslo? Zapravljenih 62 milijonov evrov gotovo ne. Morda pa večjo prepoznavnost, hkrati pa je to velika priložnost za utrditev prepoznavnosti in ugleda Slovenije kot države, sposobne prevzeti svoj del odgovornosti za razvoj in stabilnost evropskega kontinenta in širše mednarodne skupnosti.
Komuniciranje z domačimi in tujimi mediji in drugimi relevantnimi javnostmi v času slovenskega predsedovanja in pred njim, bo pomembno prispevalo k javni podobi Slovenije, učinkovitosti in uspešnosti predsedovanja. Verjeli ali ne, slovenski vladi bodo pomagala tudi nekatera podjetja, ki so se odzvala javnemu vabilu k sodelovanju, in sicer s svojimi izdelki, storitvami, donacijami in popusti. Pri komuniciranju pa bi moral sodelovati prav vsak Slovenec. Ko te virtualni kolega vpraša, ali se izplača priti v Slovenijo, bi mu morali našteti najmanj 100 razlogov za. Prav tako se je gotovo vsakemu izmed vas že zgodilo, da vas je zmedeni turist spraševal o neki znamenitosti, pa se niste spomnili, kje bi bil Robov vodnjak, ali pa si niste upali skupini Belgijcev zapeti slovensko himno. Zakaj ne?
Uradni govorci in posamezna ministrstva ter projektne skupine bodo že poskrbeli za povečano pozornost domače in tuje javnosti za slovensko predsedovanje, povečano razumevanje evropskih tematik v Sloveniji ter naklonjenost in razumevanje za slovenska prizadevanja, predloge in dosežke v času predsedovanja pri tujih javnostih, vzpostavljeno pa je bilo tudi spletno mesto www.eu2008.si. Tu ni kaj dodati, vsak izmed nas pa lahko doda kamenček v tistem mozaiku, ki bo predstavljal Slovenijo kot turistično destinacijo, kot državo, ki je vredna ogleda in spoznavanja kulture, tradicije, ljudi in običajev. Dejstvo je, da se bo kulturni program izvajal v več kot štiridesetih državah po celem svetu, v katerih bo izvedenih več kot 180 kulturnih in promocijskih projektov. In medtem ko bodo slovenski glasbeniki igrali in peli za nas po vseh državah EU in izven, ko bodo gostovala gledališča, Slovenska filharmonija, razstave, folklora in vse ostale skupine drugod, lahko mi s tujimi javnostmi komuniciramo doma.
V času predsedovanja, ker je pač “fajn” v predsedujoči državi organizirati tudi kakšne dogodke, ki sploh niso povezani s predsedovanjem, se bo v letošnjem letu pri nas zvrstilo kar nekaj kongresov, srečanj, konferenc in podobnih aktivnosti mednarodnega značaja – tudi študentskih. Študentska sekcija Slovenskega društva za odnose z javnostmi v času predsedovanja ponovno pripravlja organizacijo mednarodnega dogodka. Tokrat med 25. in 29. februarjem 2008 pripravljamo za naše in mednarodne študente celotedenski dogodek PR Tour. Gre za srečanje študentov komunikologije in odnosov z javnostmi ter predstavitev dobre prakse odnosov z javnostmi v Sloveniji. Udeleženci se bodo srečali z odnosi z javnostmi v največjih slovenskih podjetjih, agencijah, kulturnih in neprofitnih organizacijah ter mestni hiši, odkrivali pa bodo tudi bisere Slovenije.
Vse vpletene v predsedovanje, od delegatov in novinarjev, bodo na poti domov spremljala protokolarna in promocijska darila. Kaj pa vse ostale – tuje študente, upokojence in druge tujce, ki jih boste srečali vi? Pustite jim vtis, da živimo v lepi državi, kjer so doma prijazni ljudje, dobra hrana in še boljša pijača. Le tako se bodo k nam še kdaj vrnili in komuniciranje se je izplačalo.
Mihaela Hočevar
študentska sekcija
Slovenskega društva za odnose z javnostmi
www.mojPiaR.net
PRidruži se nam!
Prav vsak [tudi če pavziraš ali ponavljaš letnik], ki ga zanima komuniciranje in se želi na tem področju izpopolniti, je dobrodošel, saj nove člane vpisujemo tekom celega leta. Predhodno znanje ni potrebno, ker boš najbolj pomembne stvari kmalu izvedel na PRedigrah in drugih srečanjih.
Več informacij najdeš na www.mojPiaR.net. PReveri!
Z januarjem nadaljujemo tudi z novimi PRedigrami – brezplačna predavanja vsake dva tedna! PRidi tudi ti!