Druga študentska konferenca o odnosih z javnostmi, PR teater, ki je v organizaciji Študentske sekcije Slovenskega društva za odnose z javnostmi (ŠS PRSS) potekala 22. novembra, je bila tokrat v znamenju odnosov in njihove pomembne vlogi v PR-u.
Konference se je udeležilo nekaj več kot 130 ljudi, ki so zapolnili Krkino dvorano do zadnjega kotička.
Konferenca PR teater je obsegala sedem predavanj in okroglo mizo o aktualnih PR temah, komuniciranju in mreženju.
Tina Vidergar z agencije Publicis je predavala o tipičnem dnevu PR direktorice, ki pravzaprav ne obstaja. Pestrost dela v odnosih z javnostmi se kaže tako v raznolikih področjih dela (politika, javni sektor in gospodarstvo) kot tudi v dnevnem prebiranju ogromnega števila mailov, v raznih sestankih z vihranjem idej (brainstorming), v predstavitvah, sestankih z naročniki in organiziranju dogodkov. PR-ovec mora biti dobro organiziran, radoveden, predvsem pa pošten, saj PR temelji na zaupanju.
Žiga Vavpotič z Zavoda Ypsilon je v svojem predavanju poudaril pomembnost zgodb in mreženja. Podal je nekaj zanimivih nasvetov o tem, kako pristopiti do sogovornika in z njim skleniti sodelovanje, ter izpostavil samoiniciativnost mladih, ki si morajo predvsem upati in izkoristiti vsako priložnost, ki se ponudi. Prav tako morajo vedeti, kaj jih v življenju žene naprej in prek svojega aktivnega udejstvovanja temu slediti.
V nadaljevanju je Mitja Blagajac z agencije Spem predstavil zlata pravila strateškega komuniciranja, ki izražajo njegovo učinkovitost skozi jasno definiranje poslanstva entitete. Ta mora pripovedovati svojo zgodbo, vredno zaupanja, in z njo pridobiti pozornost ciljne publike. Blagajac je svoja spoznanja podprl tudi z raziskavo »Edelman Trust Barometer«, ki je pokazala, da na zaupanje potrošnikov najbolj vplivata transparentnost poslovanja podjetja in njegova poštena praksa.
Franci Zavrl z agencije Pristop je spregovoril o resnem položaju PR-a v Sloveniji in o njegovih profesionalnih etičnih izzivih. Povedal je, da odnosi z javnostmi pri nas izgubljajo verodostojnost predvsem zaradi komunikatorjev samih, ki v nekaterih primerih delujejo nepremišljeno in neetično. Vsak posameznik se mora pred dejanjem vprašati, ali je to zakonito in etično, ter razmisliti o posledicah, ki jih ta odločitev prinaša.
Naslednji predavatelj PR teatra, Tine Kračun z Inštituta za strateške rešitve, je predaval o lobiranju, zavezništvih in partnerstvih na mednarodnem tržišču. Najprej se je dotaknil teorije in razložil, kaj lobiranje sploh je ter kako poteka na različnih trgih. Za konec je predstavil še nekaj praktičnih primerov, ki so udeležencem pomagali razumeti, kako zelo pomembno je komuniciranje in ustvarjanje pozitivne publicitete v medijih.
Kamenko Kesar z Adreme je govoril o ustvarjanju dogodkov, vrednih spomina, in predstavil primer, ki se je osredotočal na udeležence ob desetletnici Eucerina. Podjetje je za goste dogodka namreč pripravilo prijetno presenečenje. Med prihodom na sprejem so vsakega posameznika brez njegove vednosti fotografirali in nato pripravili razstavo njihovih portretov. Vse skupaj je potekalo zelo hitro, saj so imeli fotografi na voljo le 75 minut za 180 portretov, ki so jih morali posneti, obdelati, natisniti in nato še razstaviti. Dogodek je požel uspeh predvsem zaradi inovativnosti in presenečenja.
Kot zadnji predavateljici sta nastopili Nina Tomažin in Alenka Vidic z agencije Propiar, ki sta predstavili management javne osebnosti na primeru Marte Gorjup Brejc, predsednice uprave Peka. Ta je s pomočjo korenitih sprememb v komuniciranju, z ustvarjanjem pozitivne publicitete in prenovo oz. pomladitvijo blagovne znamke pripeljala Peko do enega uspešnejših podjetij v Sloveniji.
PR teater je zaključila okrogla miza z naslovom »Kdo koga nateguje – mediji PR-ovce ali PR-ovci medije?« Uroš Hakl s Pristopa, ki je okroglo mizo moderiral, je Gorana Novkovića s časnika Žurnal24, Nino Tomažin (Propiar) in Aleksandra Salkiča s Petrola vseskozi »provokativno« vzpodbujal k razpravljanju o tem, kako poteka komunikacija med PR-ovci in novinarji ter kdo ima večje zasluge za nepopolne in nekredibilne informacije, ki prihajajo v javnost. Med zanimivo debato so povabljeni prišli do zaključka, da se rešitev skriva v medsebojnem sodelovanju, kredibilnosti in predvsem zaupanju.
Drugi PR teater, ki je potekal v znamenju odnosov, je bil zanimiv, informativen in provokativen. Glede na podano vsebino ter zadovoljstvo lepega števila udeležencev je bil tudi uspešen. Ugotovili smo, da na koncu res štejejo samo odnosi.
Maja Pirnovar
Študentska sekcija
Slovenskega društva za odnose z javnostmi
PReveri na www.mojPiaR.com!
Foto: Mediaspeed