Vsak maturant se po mučnih letih srednješolskega “špartanskega” sistema (v primerjavi s študentskim) radostno veseli lagodnega študentskega življenja brez pravih obveznosti. Nujnosti opraviš v enem mesecu, v skrajnem primeru se rok podaljša na dva meseca. Preostali čas porabiš za zabavo, kofetkanje s prijatelji ali si omisliš služenje “evrčkov” za potovanje, o katerem sanjariš že dlje časa. Prav luštno študentsko življenje uživaš in vmes upihneš svečko ali dve, preden ugotoviš, da nisi prav nič naredil za brezskrbno prihodnost.
Prva ugotovitev je, da kljub diplomi v roki čakalna vrsta za službo ni nič manjša. Druga pa, da nisi na stopnički višje, tudi če našteješ vse teoretike ekonomije po abecednem vrstnem redu, hkrati pa ne veš, kako se napiše sporočilo za javnost. Skratka, manjka ti prakse, ki je na faksu večinoma ne dobiš. “Ah, pa saj imamo bolonjski sistem …” Ne upaj preveč. Vzorec izobraževanja je enak že desetletja in ti ne more ponuditi vsega v paketu. Reši te le samoiniciativa.
Imaš dve možnosti. Prva (težje dosegljiva, če nisi ravno “sinko” direktorja kakšnega večjega podjetja) – že kot študent poiščeš delovno mesto, kjer se vidiš v prihodnosti oz. za katerega se izobražuješ. Druga možnost pa je ta, da se včlaniš v eno od aktivnih študentskih društev.
Eno takih je Študentska sekcija Slovenskega društva za odnose z javnostmi. Vodimo jo študentje, zato lahko vsak študent najde nekaj zase. Za tiste z malo časa in velikim zanimanjem za področje komuniciranja so organizirana predavanja, imenovana PRedigre, ki se vrstijo vsakih 14 dni, na katerih strokovnjaki s področja komuniciranja predstavijo realne probleme in rešitve iz prakse. Gostje s praktičnimi primeri vedno navdušijo in po takšnih predavanjih študentje dobimo zagon. Želimo si tudi sami aktivno sodelovati in reševati resnične primere iz komuniciranja. Zato aktivni člani na PRkofetkanju, ob kavi/čaju/pivu “brainstormamo” in na sproščen način poskušamo rešiti komunikacijske zagate.
Vendar ne ostanemo malenkostni, lotimo se tudi večjih projektov. Zavedamo se pomembnosti poznanstev, dobrih odnosov in zabave vseh razsežnosti, zato organiziramo motivacijske vikende, kjer se povežemo z drugimi sorodnimi študentskimi društvi. Za mednarodno izmenjavo izkušenj pa poskrbijo kongresi zveze Prime. Hkrati s tem, da spoznaš lepote vse Evrope in imaš zagotovljen kavč v Barceloni pri Carlosu, v Kölnu pri Helgi …, ti kongres da veliko znanja in praktičnih izkušenj. Naučiš se organizacije, timskega dela in, kar je najpomembnejše, spoznaš veliko ljudi in pridobiš neprecenljivo znanje. S takšnimi izkušnjami in referencami nisi le na vrhu prednostne lestvice, ampak lahko celo izbiraš med agencijami in podjetji (in to še preden diplomiraš).
Vse pa vedno začinimo z obilo zabave, zato nam ni nikoli dolgčas. PRepričaj se in obišči spletno stran – www.mojPiaR.net.
Dragana Lugojnič
studentska sekcija
Slovenskega društva za odnose z javnostmi
www.mojPiaR.net