Poletje se bliža z neustrašno hitrostjo in po glavi se nam že podijo misli o dopustu in počitnicah.
Če se odločamo za dopustovanje s pomočjo turistične agencije, nam le-te ponujajo kar veliko možnosti, pomembno pa je, da izberemo tisto, ki nam bo najbolj ustrezala in bo za nas najbolj ugodna. V grobem lahko rečemo, da nam turistične agencije ponujajo tri vrste ponudb: redne, first minute in last minute ponudbe. Ko nam denarnica ne dela problemov, lahko vedno izberemo redno ponudbo, ki ima največjo in mnogokrat najboljšo izbiro, če pa nam je cena pomembnejša, pa lahko izbiramo med first minute in last minute ponudbami. Veste, v čem je razlika?
Ponube v prvem hipu
Tt. i. first minute ponudbe, pomenijo, da jih moramo rezervirati veliko vnaprej, lahko tudi do enega leta prej, kar je marsikdaj težko načrtovati, imajo pa seveda prednost, saj so takšni dopusti precej cenejši, ker so praviloma tovrstne ponudbe tudi cenejše od last minute ponudb. Če se odločimo za takšno ponudbo, imamo tudi točno določen datum, kdaj se bomo odpravili na pot, počitnice pa so pred odhodom tudi že v celoti plačane. Ponudba je največkrat primerna za tiste dopustovalce, ki točno vejo, kam se želijo odpraviti, in si želijo že vnaprej zagotoviti točno določen datum. First minute ponudbe imajo v primerjavi z rednimi ponudbami dodatne popuste, pa tudi izbira je večja, tako da se lahko odločimo za ponudbo, ki nam bo najbolj ustrezala, da se nam ne bo potrebno ničemur prilagajati. Obenem pa se še izognemo morebitni gneči pri prijavah. Takšne ponudbe so za poletno sezono najbolj aktualne v zimskem času, saj običajno rezervacije potekajo najkasneje do konca januarja oz. februarja.
Počitnice v zadnjem hipu
Tj. last minute ponudba, pa rezerviramo dobesedno z zadnjem trenutku, teden ali dva pred odhodom. Takšne ponudbe vključujejo letalske karte kot tudi celotne počitniške pakete, gre pa za karte oz. turistične aranžmaje, ki so ostali neprodani, tako da je običajno na voljo le še nekaj prostih mest. Ponudba je primerna za tiste, ki se običajno odločajo z danes na jutri in so pripravljeni odpotovati v zadnjem hipu, zato čakajo na cenovno najugodnejšo ponudbo in nimajo posebnih zahtev o cilju in nastanitvi. Za »ziheraše« je ta ponuba še najmanj sprejemljiva, saj se lahko zgodi, da na koncu želene ponudbe oz. destinacije sploh ni več na voljo, ker je razprodana in so vsa mesta zapolnjena že z redno ponudbo.
Pri tovrstni ponudbi je potrebno biti precej pozoren, ne samo pri ceni, ampak tudi v sami ponubi, kakovosti hotela, kakovosti same ponudbe, oddaljenosti od morja, tudi ti faktorji ne smejo biti zanemarljivi, saj se potem vse prevečkrat zgodi, da ignoriranje tega vodi v nezadovoljstvo počitnikovalcev. V vsakem primeru pa moramo dobiti, kar je obljubljeno v ponudbi oz. napisano na potovalni pogodbi.
Sanda Gajsar