Kaj je dropshipping? Dropshipping je metoda prodaje, kjer trgovina izdelkov, ki jih prodaja, nima na zalogi, temveč izdelek kupi od dobavitelja in ta ga neposredno pošlje do stranke. Kot rezultat prodajalcu ni treba neposredno rokovati z izdelkom.
Dropshipping ni prevara, a prevaranti uporabljajo dropshipping
Trgovec, ki uporablja dropshipping, je le posrednik. Ko pri njem nekaj naročiš, ti drugo podjetje (veletrgovec, proizvajalec) pošlje izdelek. Trgovec tako vzame delež dobička in ni mu treba delati z zalogami. Ta metoda se že leta uporablja v legitimnih podjetjih, z njo je poslovanje lažje, saj skladiščenje in rokovanje z izdelki ni potrebno.
Problem se začne s spletnimi spletkami, ki obljubljajo hiter zaslužek. Pri tem potrebuješ le spletno stran in oglaševanje na socialnih omrežjih, brez zalog ali dejanskega ustvarjanja izdelka.
Za primer lahko vzamemo verižico, ki jo kitajsko podjetje prodaja za dva evra. S spletno stranjo in malo oglaševanja lahko ti te verižice prodajaš kot izjemno kakovostne in vzdržljive za dvajset evrov. Ko izdelek iz tvoje spletne strani nekdo naroči, ti kupiš verižico za dva evra, proizvajalec pa jo pošlje tvoji stranki. Na koncu si ti v profitu za osemnajst evrov.
Anatomija dropshippinga
Čeprav dropshipping operacije izginjajo tako hitro, kot se pojavljajo, je ta industrija leta 2018 zaslužila 102,2 milijard dolarjev. Do 2025 naj bi ta številka zrasla na 557,9 milijard. To seveda ne pomeni, da gre tu povsod za goljufijo, to nam le pokaže, kako velika je ta industrija.
Modni produkti predstavljajo trideset odstotkov prodaje, hrana in produkti za osebno nego nadaljnjih trideset odstotkov. Elektronika predstavlja dvaindvajset odstotkov, ostalo pa se deli med druge kategorije, kot so igrače, pohištvo in naprave.
Trgovci uporabljajo spletne strani, ki so poceni in predstavljajo hitro prodajo. Po navadi tudi slike, ki predstavljajo njihove izdelke, niso njihove. Za vzpostavljanje trgovine je izredno popularen Shopify, izdelke pa dobivajo iz AliExpressa. Ko imajo vzpostavljeno stran, sledi le še agresivno oglaševanje, predvsem na Facebooku in Instagramu.
Ta podjetja so uspešna zato, ker je za vzpostavljanje strani potrebno zelo malo dela, če pa dobijo negativne ocene, lahko zelo hitro naredijo novo spletno stran in prodajajo isti izdelek, dokler spet niso zasačeni.
Lahko z dropshippingom hitro obogatim?
Kratek odgovor je ne. Obljubljanje dela od doma in pasivnega prihodka je past, podobna piramidnim shemam. Ironično je, da veliko ljudi z dropshipping poslom začne zaradi spletnega oglaševanja. Ž samo ko odpreš YouTube, ti nekdo razlaga, kako je zaslužil sto tisoč evrov s kavča, seveda ti pa za to zaračuna. Stroški se hitro naberejo in če tvoja trgovina ne uspe, se hitro lahko znajdeš v minusu.
Pazi se!
Dropshipping torej ni goljufija, a pazi se goljufivih trgovcev, ki prodajajo navidezno kakovostne izdelke, ki so v resnici le šara s Kitajske. Da se temu izogneš, je potrebna pazljivost. Tveganje obstaja tako za stranko, kot za osebo, ki želi imeti dropshipping posel, oboji velikokrat izgubijo denar.
Zapomni si, če je nekaj predobro, da bi bilo res, po navadi je.
Novinar