V torek je v prostorih Gospodarske zbornice Slovenije potekala slavnostna podelitev nagrad Netko, ki jih je že petnajstič zapored podelilo Združenje za informatiko in telekomunikacije pri GZS v sodelovanju s Centrom za varnejši internet SAFE.SI. Slovenski spletni oskarji za najboljše spletne in digitalne projekte leta 2013 so bili podeljeni v 6 kategorijah, prav tako pa sta bili podeljeni tudi dve posebni nagradi – nagrada glas ljudstva, ki je pripadla spletnemu portalu Bolha.com, ter nagrada za agencijo leta, ki je že drugo leto zapored pripadla agenciji ENKI d.o.o.
Strokovne nagrade Netko so usmerjene k spodbujanju uporabe spleta kot komunikacijsko-poslovnega orodja ter dvigu kakovosti in inovativnosti tako spletnih kot mobilnih rešitev. Izmed vseh 107 prijav, ki so letos prispele na razpis za nagrade, je strokovna žirija uveljavljenih strokovnjakov ter predstavnikov digitalne stroke najboljše spletne projekte izbrala v 6 kategorijah.
Nagrado Netko je v kategoriji Predstavitve podjetij in korporativno komuniciranje prejela spletna stran Živeti s pristaniščem Luke Koper, ki jo je zasnovalo podjetje Emigma. Strokovno žirijo so v tej kategoriji sestavljali Bojana Leskovar (Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport), Duška Mervar (Renderspace) in Živa Jalovec (Alivea), ki so spletno stran ocenili kot »dragocen in izvedbeno sodoben primer obveščanja javnosti o ključnih okoljskih vplivih Luke Koper.«
V kategoriji Digitalni nastop državne in javne uprave je nagrado prejela Mestna knjižnica Ljubljana, v izvedbi podjetja Spletodrom, Elvis Sedić s.p. Žirija je spletno stran ocenila kot »zahteven in redek klasičen informativni portal, ki uspešno združuje obilico informacij in jih brez glamurja posreduje jasno ločenim ciljnim skupinam.« Žirijo so sestavljali Aleš Dobnikar (Ministrstvo za zunanje zadeve), Peter Sterle (Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport) in Domen Savič (e-Demokracija).
Med Mediji in informativnimi projekti je zmago slavila spletna stran Gorenjski glas, ki so jo ocenjevali Sandra Bašić (FHŠ Koper), Simon Ručigaj (FrodX) in Joh Dokler (Sedem čez devet) ter o njej povedali, da predstavlja »pomembno pridobitev slovenskega spletnega prostora, ki močno dviguje povprečje in kaže smer ostalim regionalnim medijem.«
V kar dveh kategorijah – Produkti in blagovne znamke ter Digitalne storitve in aplikacije – je nagrado prejela spletna stran Zaobljuba.si, podjetja Intuit, ki jo je zasnovala agencija ENKI. Žirija, ki je ocenjevala produkte in blagovne znamke – Vito Verlič (Futura), Roni Kordiš (Had) in Tadej Zajšek (Sonce.net) – je o spletni strani zapisala, da na najbolj neposreden način sporoča svojo vsebino, poslovni model in spletno produkcijo. Žirija, ki je ocenjevala dela v kategoriji Digitalne storitve in aplikacije (Jurij Vižintin – Zemanta, Tadej Maligoj – Studio Maligoj in Mitja Mavsar – D-Labs) pa je zapisala, da jih je prepričalo njeno poglobljeno razumevanje in rangiranje uporabniških potreb v kombinaciji s sodobno izvedbo, ki presega ozko podjetniški ali strogo programerski pristop k spletnim storitvam.
Za Najbolj prijazno spletno vsebino za otroke je bila nagrajena spletna vadnica Moja matematika, delo podjetja Spletne založbe Zvonka Kos s.p. Saša Eržen (scenaristka in pisateljica), Marko Puschner (Preslica) ter Ajda Petek (SAFE.SI) so v njej prepoznali »nadgradnjo tiskanih različic, ki bogato izkorišča interaktivni in kreativni potencial spleta. Je uporabna in ima pregledno navigacijsko strukturo, otrokom pa približa matematiko na igriv in všečen način ter jih motivira z elementom tekmovalnosti.«
Najbolj priljubljeno spletno stran so imeli možnost izbrati tudi spletni uporabniki. Tako je največ glasov in nagrado Glas ljudstva prejela spletna stran bolha.com s 27.561 glasovi. Nagrado za Agencijo leta pa je požela agencija ENKI z največ zbranimi točkami v skupnem seštevku. Več informacij o nagradah Netko 2013 najdete na www.netko.si.