Študentska organizacija Slovenije ugotavlja, da se je raven dialoga nekaterih zakonodajnih procesov spremenila iz soočanja argumentov v proces diskreditacije posameznih organizacij.
V obravnavi celovitih družbenih procesov in sprememb, ki jih ne prinaša samo predlog Zakona o malem delu, ampak sklop socialnih zakonov, ki se pripravljajo na podlagi zgrešenih izhodišč Slovenske izhodne strategije, študenti legitimno opozarjajo na neprimernost predlogov in nevarnosti, ki iz njih izhajajo.
Študentska organizacija Slovenije ni pričakovala od ministra za delo, družino in socialne zadeve dr. Ivana Svetlika, kot uveljavljenega profesorja, da se bo spustil na raven ocenjevanja interesov. Ves čas pa je ŠOS tisti, ki mora razpravo vračati nazaj na učinke predlaganega Zakona o malem delu za celotni slovenski trg dela in varnost zaposlenih ter brezposelnih. Ob tem ŠOS kot problematično ocenjuje tudi dejstvo, da je minister dr. Svetlik kot strokovnjak za trg dela postal nekdo, ki zapira dostop do strokovnega odziva na predlog ZMD, ki dejansko ureja trg dela za celotno Slovenijo. Na vsako zahtevo ŠOS po strokovni analizi vpeljave ZMD v Sloveniji Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve samo deli obljube, še toliko bolj pa je neregularno dejstvo, da predlog ZMD v svojem uvodu ne vsebuje temeljnih poglavij ciljev in učinkov, kar predstavlja osnovo vsakega predloga ZMD, to pa dodatno priča o nestrokovni pripravi zakona. Dejstvo, da se predlog ZMD postavlja na dnevni red Ekonomsko socialnega sveta, pa potrjuje, da gre za tematiko, ki ima resne implikacije na trg dela.
Minister dr. Svetlik poudarja, da je malo delo namenjeno osebam, ki že imajo določen primarni status, ob tem pa se ŠOS sprašuje, zakaj se takšno obliko dela vsiljuje brezposelnim. ŠOS že nekaj let deluje tudi na področju zaposlovanja mladih in pri tem ugotavlja, da bo malo delo mladim diplomantov in prvim iskalcem zaposlitve vsiljeno kot prekerno delo. Vzpostavlja se nova oblika čakalnice na zaposlitev za mlade, ki bo ob tem podaljševala dobo polodraslosti in odvisnosti od staršev. Ob tem pa se v trenutni zakonodaji pred očmi javnosti zakriva tudi uvedba koncepta aktivacije, ki bo vsem brezposelnim pogojeval dostop do socialnih transferov s sprejetjem vsakega »malega« dela. Napovedana predloga Zakona o socialno varstvenih prejemkih in Zakona o urejanju trga dela ter sedaj še možnost opravljanja malega dela na sistemiziranih delovnih mestih še povečuje zaskrbljenost ŠOS, da gre za poskuse uvajanja koncepta aktivacije za prekerne oblike dela.
ŠOS ugotavlja, da je šele umik iz dialoga glede »urejanja študentskega dela« zagotovil pospešeno delo priprave nove štipendijske zakonodaje. Dialog med ministrstvom in ŠOS na področju štipendij tako ostaja, zato ŠOS pozdravlja napredek pri pripravi štipendijske zakonodaje. Vendar pa na podlagi preteklih izkušenj ŠOS legitimno opozarja, da se bo napredek pri podeljevanju štipendij lahko ocenil šele ob podeljenih in ne le načrtovanih štipendijah.