Če se ti pogosto dogaja, da imaš na koncu meseca prazen bančni račun in se temu želiš izogniti, je najbolje, da si ustvariš budžet.
Izračunaj mesečni dohodek
Vzemi si čas in razmisli, od kje vse dobivaš denar. Mogoče imaš štipendijo, delaš, dobivaš žepnino? Ni važno, za kaj gre, ali kakšna je višina, zapiši si.
Izračunaj stroške (obvezni in zabava)
Sedaj gre za težji del, ko moraš dejansko ugotoviti, za kaj zapravljaš. Zapiši si vse stroške, ki jih imaš iz meseca v mesec. Razdeli jih v dve kategoriji:
Obvezni stroški: najemnina, hrana, položnice, bencin, avtobusna karta …
Stroški zabave: zabave, pijača, nakupi, koncerti, kave …
Vse to bi ti moralo dati sliko tega, kam tvoj denar gre. To te bo mogoče šokiralo, saj se pogosto ne zavedamo, koliko denarja zares porabimo.
Postavi si cilje
Če delaš budžet, to pomeni, da nekaj hočeš doseči. Mogoče skušaš priti čez mesec, načrtuješ potovanje ali pa veš, da te čaka popravilo avtomobila. Spet ni važno, za kaj gre, a važno je, da imaš cilje. K njim boš strmel in se tako motiviral, da ne zapravljaš denarja za stvari, ki jih ne potrebuješ.
Ustvari budžet
Ta bo spet odvisen od tvojih ciljev in navad. Preglej, za kaj zapravljaš, poišči škodljive trende in jih zamenjaj z budžetu prijaznimi alternativami. Mogoče za razne kave zapraviš čisto preveč denarja? Določi, koliko ga boš namenil za kave in prijateljem predlagaj alternative kavarnam, kot so dobivanje doma, sprehodi, hoja v hribe …
Za varčevanje je pomembno načelo, da dobiš več denarja, kot ga zapraviš. To najverjetneje pomeni, da se boš nekaterim stvarem moral odreči. Pomembno je, da se ne odrečeš vsemu, kar te osrečuje, pač pa najdeš ravnovesje.
Budžetu sledi
Veš, koliko imaš prihodka, za kaj zapravljaš, postavljene imaš cilje in ustvarjen budžet, ki ti pove, koliko denarja lahko zapraviš za določene stvari, da boš cilj dosegel. Zadnji korak je, da se tega držiš. Ja, sliši se preprosto, a hitro se zgodi, da te zamika in tistih 20 evrov namenjenih za kavo se spremeni v 40.
Da se boš budžeta res držal, lahko uporabiš mobilne aplikacije, Excel ali pa poseben zvezek. Važno je, da mu slediš, se držiš omejitev in si oprostiš, če občasno ne dosežeš začrtanega zneska.
Novinar