S pojavom družabnih omrežij se začenja spreminjati struktura trga in s tem tudi način komuniciranja organizacij, ki se vse bolj zavedajo velikega pomena spletnega povezovanja potrošnikov za njihovo uspešno delovanje. Raziskave namreč kažejo, da 78 % ljudi verjame priporočilom drugih uporabnikov, tudi če so zapisana anonimno na spletu, medtem ko jih le 14 % zaupa oglasom. Prav tako pisci in redni bralci blogov ocenjujejo bloge kot bolj kredibilen vir informacij v primerjavi s tradicionalnimi mediji.
Tako je s pomočjo Facebooka prišlo do poplave manjših oblikovalcev unikatnega nakita in drugih modnih dodatkov, ki svoj uspeh gradijo ravno na omenjenih prednostih družabnih omrežij. Ta jim omogočajo brezplačen stik z velikim številom uporabnikov, s katerimi imajo možnost komunicirati osebno, neuradno in – kar je najpomembneje – dvosmerno. Tako smo potrošniki pripravljeni odšteti tudi kakšen evro več, če imamo občutek, da kupujemo osebno od »nekoga, kot sem jaz,« namesto od velikih korporacij.
Modni blogi
Modna industrija že uveljavljenih blagovnih znamk pa je zaplavala v drugo smer, v vode modnih blogov, za katere se zdi, da so postali nepogrešljiv modni dodatek vsakega ljubitelja mode. Tako je postala že skoraj stalnica, da priznane modne hiše pošiljajo svoje izdelke najbolj branim blogerjem, ti pa jim v zahvalo praviloma namenijo fotografijo samih sebe, odetih v zastonj pridobljeno kreacijo, in spremljajoč komentar z imenom tržne znamke.
Še en način komuniciranja modne industrije z javnostjo prek spleta je ta, da oblikovalci ali butiki povabijo blogerje, da se preizkusijo kot stilisti v urejanju njihovih kolekcij, ti pa z objavo fotografij zopet promovirajo tržno znamko. Nekateri blogi so celo v celoti sponzorirani s strani proizvajalcev ali trgovin; tak je na primer Eat, Sleep, Denim, ki ga podpira spletni butik Bop, LLC. Blogerji pa ne igrajo le vloge novodobnih novinarjev, temveč tudi sami predstavljajo tržno znamko. Tako sponzorirajo razne natečaje, akcije in podobno, kot je na primer nedolgo nazaj storila Jane Aldridge, ustvarjalka bloga Sea of Shoes, ko se je v dobrodelne namene povezala z modnima hišama Lanvin in H&M ter Unicefom.
Revije in ‘družabno nakupovanje’
In kako kažejo trendi odnosov z javnostmi v modni industriji? Prvič, blagovne znamke vedno pogosteje nastopajo tudi v vlogi založnika; ne izdajajo več le prospektov s fotografijami produktov, temveč izdajajo lastne revije s koristnimi nasveti in s članki o širših tematikah. Pri ohranjanju odnosov z blogerji je vse bolj pomembno zagotavljanje edinstvenih izkušenj s tržno znamko, ni dovolj le, da jih podjetje povabi k natečaju ali jim pošlje sporočilo za javnost.
Raste tudi pomen ‘družabnega nakupovanja’, saj stil sovrstnikov močno vpliva na naše nakupne preference, zato so spletne strani, kot je lookbook.nu, postale izjemno popularne. Tega trenda se je pravočasno zavedel American Apparel, ki je v promocijske namene ustvaril pravi »lookbook« s svojimi oblačili na resničnih uporabnikih. Zadnji izmed pomembnejših trendov pa je modni film, ki je idealen medij za ustvarjanje zgodbe, ki stoji za tržno znamko, kar je ena izmed glavnih nalog odnosov z javnostmi.
Povečana moč potrošnikov, povezanih preko družabnih omrežij, je tako vzpodbudila modno industrijo, da je začela redno spremljati, kaj se na spletu govori o njej. Je ena izmed tistih panog, ki so dovolj zgodaj opazile ta trend in se začele na pravi način prilagajati potrošnikom. Znamke, ki svojega komuniciranja ne spreminjajo v skladu s trendi, so namreč prej ko slej obsojene na propad.
Maja Burja,
Študentska sekcija Slovenskega društva za odnose z javnostmi
Vir 1: Socialnomics
Vir 2: http://www.glog.nl/wiki/upload/docs/thomas%20j%20johnson.pdf
Vir 3: http://www.prcouture.com/
Vir 4: http://seaofshoes.typepad.com/
www.mojPiaR.com
PRidruži se nam!
Prav vsak [tudi če pavziraš ali ponavljaš letnik], ki ga zanima komuniciranje in se želi na tem področju izpopolniti, je dobrodošel, saj nove člane vpisujemo tekom celega leta. Predhodno znanje ni potrebno, ker boš najbolj pomembne stvari kmalu izvedel na PRedigrah, PRaksah in drugih srečanjih.