Kreativni PReblisk na Balkan

Poletnega oddiha, potovanj, sonca, zabave, poležavanja v senci in vsaj kratkega brezdelja se večina izmed nas veseli skozi vse leto.

Med napornimi predavanji, dolgimi urami učenja in zahtevnimi izpiti nam misli uhajajo na sproščujoče počitniške trenutke in preprosto uživanje, a kaj, ko se ti poletni dnevi med kopico dela zdijo tako zelo oddaljeni?

V Študentski sekciji Slovenskega društva za odnose z javnostmi (ŠS PRSS) smo se ravno zato odločili, da si letos privoščimo kratek oddih še pred pričetkom poletnega izpitnega obdobja. In ker nam je poleg ljubezni do počitnic skupna tudi navdušenost nad marketinškimi vsebinami, smo se odločili združiti odklop in kreativna izkustva. Padla je ideja o PReblisku, »strokovno-zabavni ekskurziji« izven slovenskih meja, ki bi poleg dobre družbe nudila nadgrajevanje PR in širših marketinških znanj v najbolj eminentnih tržno-komunikacijskih agencijah. Od 19. do 20. maja smo tako člani društva v družbi prijateljev pod sponzorstvom Študentske organizacije FDV (ŠO FDV) doživeli prvi, tokrat balkansko obarvan PReblisk južnih »party« prestolnic, Beograda in Zagreba.

Pomaranče New Momenta
Zgodnji jutranji odhod nam je zbistril glave in po nekajurni vožnji smo v popoldanskem času prispeli v Beograd. Najprej smo obiskali tamkajšnjo agencijo New Moment, ki si je svoj sloves v trdem oglaševalskem rivalstvu pridobila že v času Jugoslavije, predvsem po zaslugi njenega že pokojnega ustanovitelja, »kreativnega kralja Balkana«, Dragana Sakana. Ob gostoljubnem sprejemu smo vzdihovali nad čudovitim ambientom agencije in skrivnim vrtičkom za sproščanje, v katerem smo si že lahko predstavljali brainstormanje za zajtrk, malico, kosilo in sladico. Celotna agencija je namreč izdelana na ideji restavracije, na promocijskih materialih so zaposleni predstavljeni s kuharskimi pripomočki, medtem ko nudijo meni, poln slastnih idej. Obrazložili so nam ozadja njihovih najnovejših stvaritev za Unicef v sodelovanju s Pampersom, Venusom, Lenorjem in zanimivo umestitev podjetja U.S. Steel v srbsko okolje. Kako z ničnim proračunom in enodnevnim rokom izvedbe ustvariš povpraševanje po anticelulitnem izdelku? Preprosto, na centralni tržnici preko noči vse pomaranče polepiš s promocijskimi nalepkami izdelka in sprožiš manijo. Pojasnili so, da je za uspešnost kampanje nujna številčnost komunikacijskih kanalov, dobro idejo pa mediji vselej pograbijo.

Raznolikost McCann Erickson
Polni novih znanj smo ob spremstvu žgočega sonca odpeketali proti naši naslednji beograjski destinaciji, agenciji McCann Erickson, podružnici istoimenske svetovne mreže oglaševalskih agencij, ki z vsakim dejanjem upravičuje svojo slavo. Po prijaznem sprejemu so nam predstavili svoja dela, izmed katerih so najbolj izstopale kampanje za pivo Lav, lokalni MTV Cribs in bolj socialno-ozaveščevalno naravnan poskus zmanjšanja števila samomorilcev. Na videz nenavadna kombinacija, ampak ravno to dokazuje njihovo raznolikost. Sredi Beograda jim je uspelo postaviti orjaško pivsko steklenico Lav, jo odeti s pregrinjalom in šele po nekajdnevni množični radovednosti razkriti »spomenik« vseh žejnih. S tem so sprožili pravi veseljaški shod, hkrati pa zagotovili neverjetno publiciteto in prodajo. Za lokalni MTV Cribs so se podali k romski družini, kjer so iz enega tamkajšnjih prebivalcev in njegove »posesti« ustvarili zvezdo. Resne teme samomorilstva so se lotili z idejo laserja, ki je na pogosto točko samomorilcev, reko pod Čopićevim mostom, projiciral napis »Niste sami« s telefonsko številko za pomoč v stiski. Pretresljivo, a genialno in učinkovito.
Sledila je namestitev v hostlu, kjer so se pričele priprave na nepozabno balkansko noč. Napotili smo se proti Skadarliji, eni najbolj znanih beograjskih uličic, kjer smo v pristnem balkanskem vzdušju uživali v druženju in srbskih dobrotah. Nekoliko težji smo se podali na spoznavanje mestnih znamenitosti in raziskovanje nočnega življenja. Neverjetna energija mesta nas je presenečala na vsakem koraku, zato ne čudi dejstvo, da so najbolj znani žurerski prostori – splavi – vselej polno zasedeni do jutra. Naši največji strokovnjaki so noč preživeli brez spanja, čeprav smo zjutraj že zgodaj odpotovali proti naši naslednji postojanki, Zagrebu.

Zagrebška kreativna nebesa
Na tamkajšnji agenciji Bruketa & Žinić smo doživeli pravcata kreativna nebesa. Hitrostno smo vsrkavali oblikovalske ideje, zapise, fotografije, predmete in bili očarani nad namiznim nogometom, fliperjem in dovoljenem vstopu štirinožnim pasjim prijateljem. Zagotovo ena boljših možnih kombinacij zabave in dela. Po pozdravu samih direktorjev agencije, Davorja Brukete in Nikole Žinića, so nam predstavili svoja najatraktivnejša dela. Mednje spadajo predsedniška kampanja hrvaškega predsednika Iva Josipovića, oglasi nove Kraševe čokolade Čoksa in seveda t. i. Pevec, ki zaradi veselja nad stanovanjskim posojilom prepeva v najbolj ekstremnih situacijah. Navdušeni nad kreativnostjo, sproščenostjo, gostoljubnostjo in nazadnje, nad novimi poznanstvi, smo pozno popoldne krenili proti domačim logom.

Na pot ponovno novembra!
Ekskurzija je torej bila odličen primer pridobivanja novih znanj in idej, druženja in zabave. Če si podobnega sprostitveno-navdihujočega paketa zaželiš tudi ti, ti lahko prišepnem, da nov PReblisk pripravljamo že v novembru! Več o tem pa najdeš na mojpiar.com.
Kaja Kuštrin,
Študentska sekcija Slovenskega društva za odnose z javnostmi

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.