Na izbor poklica in študijske smeri vpliva veliko različnih dejavnikov. V poplavi programov je težko izbrati pravega.
Pomembno je, da razmislimo o tem, kako perspektiven je poklic, za katerega se izobražujemo. Zanimivo je tudi dejstvo, da za mnogo poklicev prihodnosti sploh ne obstaja formalna kvalifikacija.
Število študentov podiplomskih študijev narašča, največ zanimanja še zmeraj za družboslovje
Vse več študentov po diplomi nadaljuje študij na naslednji ravni. V študijskem letu 2009/10 je po podatkih Statističnega urada Republike Slovenije bilo vpisanih v magistrske študijske programe (2. bolonjske stopnje) 8.400 študentov ali 8,6 % vseh študentov, ki so vključeni v visokošolske programe. V prejšnji magistrski program pa 3.800 študentov. V istem šolskem letu je bilo vpisanih na doktorski študijski program (3. bolonjska stopnja) cca. 2.100 študentov, na prejšnji doktorski program pa 1.300 študentov.
V šolskem letu 2006/07 se je največ podiplomskih študentov izobraževalo v programih družboslovja, poslovnih ved in prava (več kot polovica vseh). Naslednja najštevilčnejša področja so tehnika, proizvodna in predelovalna tehnologija ter gradbeništvo, ki imajo kar petkrat manj študentov. Najmanj študentov podiplomskega študija pa je bilo vpisanih na področju kmetijstva, veterine, izobraževanja ter zdravstva in sociale.
Perspektivni in iskani poklici prihodnosti
Preden izberemo podiplomski študijski program je pomembno, da vemo, kateri so poklici prihodnosti, po katerih je in bo največ povpraševanja. Nič nam ne koristi »papir«, če je podobnih »profilov« na trgu dela že zdaj preveč. Zato podrobno preverite zaposlitvene trende prihodnosti in se odločite v skladu s tem in željami.
Študijski programi, katerih izobrazba beleži večje povpraševanje kot ponudbo na trgu dela so biologija, lesarstvo, elektrotehnika, računalništvo, informatika, telekomunikacije, farmacija, laboratorijska biomedicina, gradbeništvo, geodezija, geotehnologija, kemija in biokemija, matematika in fizika, strojništvo, medicina, dentalna medicina, zdravstvena nega, babištvo, delovna terapija, fizioterapija, radiologija, bibliotekarstvo, družbena informatika in pedagoški študijski programi.
Pomembna je tudi raznolikost. Zaposljivost se nam poveča, če obvladamo več prepletenih in povezanih področij.
Ksenija Gider