Ljudje med seboj komuniciramo na različne načine. Eden izmed pomembnih od načinov komuniciranja je tudi telo in oblačilo, s katerim ga prekrivamo.
Oblačilo in odnos oblačilo – telo nam sporočata veliko informacij o tem, kdo je oseba, ki nosi oblačilo. Sporoča pa tudi, kdo ta oseba ni, ali kdo ta oseba želi biti. Zato so oblačila tudi pomemben posredovalec socialnega življenja. Govore nam o načinu življenja, razmišljanja in občutenja ljudi, ki jih nosijo. Stili oblačenja nam sporočajo socialni, profesionalni in ekonomski položaj, narodno poreklo, religije, politično prepričanje, itd.
»Obleka mi o človeku pove dosti. Če srečam na cesti moškega v obleki, kravati, pomislim najprej na to, da je to ali urejen moški, ali kakšen podjetnik, oziroma poslovnež. Enako velja tudi za žensko populacijo, čeprav je v zadnjem obdobju opaziti vedno več mladih deklet, ki so elegantno oblečene in niso nikakršne podjetnice, ampak so to študentke. Z obleko mi sporočajo, da želijo biti opazne in ugledne v družbi.« Metka Vozelj, šivilja
O modi v oblačenju lahko govorimo takrat, ko začne človek svojemu telesu dodajati različne elemente, ki nimajo le uporabne funkcije. S spreminjanjem in razvojem družbe postane moda oblačenja odsev njenega duha, idealov, kulture, religije, ekonomije, političnih prepričanj itd., kažejo pa se v odnosu med človeškim telesom in oblačili. Velikokrat slišimo po desetletjih poimenovanja mode.
VEDNO NOVE BARVE – KDO O TEM PRAVZAPRAV ODLOČA?
Najbolj pogosto vprašanje v svetu mode je, katera bo nova moderna barva? Nekoč je to bila črna, kaj pa to sezono? Odgovor na to vprašanje je barva, ki se tisto poletje vseskozi pojavlja na oblačilih, modnih dodatkih in notranji opremi. Ste se kdaj vprašali, kako jo določijo? Na svetu obstaja mreža raziskovalcev barv in napovedovalcev trendov, ki ugotavljajo, katera bo nova barva. Ti postavljajo trende v modi, prav tako pa v notranjem in industrijskem oblikovanju. Na primer v Ameriki družbi Color Association in Pantone ugotavljata paleto barv, ki naj bi bile bolj prisotne naslednji dve leti, tako da se podjetja, kot so Benjamin Moore paint, Ralph Lauren in Ford lahko bolje orientirajo. Glavni cilj jim je, da podjetja na trgu ne izvisijo zaradi napačno izbranega odtenka.