Je politika res kurba?

Politično komuniciranje lahko razumemo kot najočitnejši del političnega marketinga. V osnovi ga delimo na plačane in neplačane oblike, čeprav so tudi slednje pogosto finančno motivirane.

Pri prvih govorimo o promoviranju idej določene politične opcije s pomočjo klasičnih tehnik ekonomskega programa kot so TV spoti, jumbo plakati itd. Za druge pa je značilno prefinjeno infiltriranje želenih sporočil v širši spekter medijsko-družbenih vsebin. Tukaj govorimo o predvolilnih soočenjih, intervjujih s kandidati, predstavitvah njihovega zasebnega življenja, poročanju o obiskih lokalnih prireditev, donacijah neprofitnim društvom, lobiranju, sklepanju strateških partnerstev itd.

Pomembno je razumeti, da pojem političnega komuniciranja ni omejen zgolj na medijski vidik predstavljanja posameznih politik in njenih paradnih konjev ter da se ne izvaja le v času predvolilnih kampanj. Strokovnjaki za odnose z javnostmi skrbijo za celostno podobo svojih klientov in njihovega predstavljanja v javnosti pred, med in po volitvah. Gotovo si že slišal znani rek, ki pravi, da se nova politična kampanja začne prvi dan po izvolitvi. In res je tako. Oblikovanje javne podobe kateregakoli funkcionarja je dolgotrajen komunikacijsko-upravljalski proces, ki se ne udejanja samo z velikimi dogodki, ampak tudi z množico na videz nepomembnih dejanj, kot so npr. obisk občinske slovesnosti, prerez traku ob otvoritvi novega gasilskega doma itd.

Če ste spremljali predsedniško kampanjo Lojzeta Peterleta, gotovo veste o čem govorim. Svoj politično-družbeni ugled gradi že desetletja, tako da je njegovo kandidaturo nemogoče omejiti na nekaj TV spotov in plakatov v mesecu pred predsedniškimi volitvami. V zadnjem letu je g. Lojze obiskal vse slovenske občine, se udeležil številnih, za večino politikov, “nepomembnih” dogodkov, se srečal s svojimi ideološkimi nasprotniki, se ves čas predstavljal kot eden izmed nas, ki nimamo velike politične moči, ter si tako pridobil veliko naklonjenost ruralnega in tudi mestnega prebivalstva. V bistvu so ga njegovi svetovalci za komuniciranje želeli predstaviti kot nekonfliktnega ljudskega človeka, ki zagovarja temeljne družinske vrednote, a pri tem ni konzervativen. Precej gotovo pa je, da gospod Peterle v primeru izvolitve ne bo ravnal popolnoma v skladu s prepričanji, ki jih poudarja v predvolilnih nastopih in se bo z bolj pluralističnih političnih vrednot sredine zopet začel vračati k desnemu bregu.
Enako velja za ostale predsedniške kandidate – njihovo trenutno javno podobo svetovalci za odnose z javnostmi poskušajo oblikovati in vzdrževati s pomočjo različnih komunikacijskih orodij. Tako se trenutni javni jaz kandidatov vsaj v določenih vidikih razlikuje od tistega, ki ga bodo uprizarjali v primeru izvolitve.

Gospoda Peterle in Pahor med vsemi našimi politiki ponujata najboljša študijska primera učinkovitega upravljanja z mnenjem volilne množice. Ogromno politikov in njihovih svetovalcev bi težko priznalo (vsaj najširši javnosti), da je njihovo delo skoncentrirano okoli ustvarjanja širši množici všečne javne podobe, uspešnega manevriranja med potencialnimi škandali, trgovanja z informacijami itd. Sama ideja o nehigieničnosti političnega poklica in z njim povezane komunikacije je – kljub volivčevi redni konzumaciji njene kritike – zanj težko sprejemljiva. To bi lahko bil tudi razlog, zakaj kljub poznavanju dejstva, da večina uradno izvoljenih ljudskih predstavnikov svojo moč prej pretvori v lastne koristi in šele nato v dobro ljudstva, še vedno hodimo na volitve. Najverjetneje v nas še vedno tli upanje, da bo na naslednjih volitvah drugače. Boljše.

In to je zlato seme, ki političnim svetovalcem, med njimi tudi strokovnjakom za politično komuniciranje, omogoča kreativno in iznajdljivo oblikovanje identitet svojih klientov. O njihovi resničnosti in odgovoru na vprašanje v naslovu pa lahko presodite sami.


Jernej Pristov
predsednik študentske sekcije
Slovenskega društva za odnose z javnostmi
www.mojPiaR.net

PRidruži se nam!
Prav vsak [tudi če pavziraš ali ponavljaš letnik], ki ga zanima komuniciranje in se želi na tem področju izpopolniti, je dobrodošel, saj nove člane vpisujemo tekom celega leta. Predhodno znanje ni potrebno, ker boš najbolj pomembne stvari kmalu izvedel na PRedigrah in drugih srečanjih.
Več informacij najdeš na www.mojPiaR.net.

Napoved dogodkov:
16. 10. ob 15.30: Okrogla miza SS PRSS v sklopu Študentske arene, kjer nam bodo priznani slovenski mojstri piara razkrili skrivnosti svojega uspeha;
17.-19. 10.: 11. SKOJ [Slovenska konferenca o odnosih z javnostmi]; za člane SS PRSS še cenejše kotizacije, več na www.skoj.si;
Oktobra se pričnejo tudi nove Predigre – brezplačna predavanja!

 

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.