Čivkati ali ne čivkati, to je danes vprašanje

Že vrabci na strehi čivkajo, da imajo konkurenco. Virtualno. Imenuje se Twitter.

Še eno družbeno omrežje, ki posrka svoje privržence v globine sveta, kjer domujejo tviti, ”#hastagi”, ”followerji”, ”RT-ji” in podobna bitja. Priznam, da do pred kratkim nisem vedela prav dosti o Twitterju. Že davno sem si ustvarila profil, a je ta ostal bolj ali manj pasiven. Nekako sem bila vedno bolj naklonjena Facebooku, zdel se mi je preprostejši za uporabo, med prijatelji bolj razširjen, skratka bolj ”domač”.

 

Vendar sem v zadnjem času med gledanjem TV večkrat naletela na praktično uporabo Twitterja. Celo na predvolilnih soočenjih smo se lahko iz srca nasmejali nekaterim izvirnim tvitom! In ja, radovednost lahko postane tudi lepa čednost, in sem se podala še na Twitter PRakso v organizaciji Študentske sekcije PRSS, da bi izvedela, kako to čudo deluje. 

 

Na kratko povedano: leta 2006 si je družbeno omrežje Twitter izmislil Jack Dorsey, glavna sestavina pa je tvit (ang. ”tweet”) – objava iz 140 znakov, ki jo lahko imenujemo kar internetni SMS. Zanimivo, da je v Sloveniji delež tviterašev precej nižji od Facebookovih uporabnikov. Mogoče v naši deželici veliko ljudi sploh ne ve, po čem se Twitter razlikuje od Facebooka, kako ga uporabljati in kakšen je njegov namen. Sama sem bila v podobni zagati. In sem ji prišla do dna.

 

Za začetek razlika s Facebookom. Našla sem preprosto, a učinkovito razlago. Predstavljaj si, da greš na poroko ali kakšen drug dogodek, kjer se ljudje dobro poznajo med seboj. Tu komunikacija poteka na način Facebooka: klepetaš s starimi prijatelji in znanci, počutiš se sproščeno, pogovori temeljijo na skupnih izkušnjah in povezavah. Ko pa se znajdeš na veliki zabavi ali družabnem dogodku, kjer večine ljudi ne poznaš, je komunikacija podobna tisti na Twitterju: želiš spoznati nove ljudi, se izpostaviti, narediti vtis, zgraditi nove vezi. Twitter je kot oder, kjer se pred večinoma neznanim občinstvom v soju žarometov nihče ne počuti popolnoma udobno in sproščeno.

 

Naslednji korak: kako ga uporabljati? Zelo preprosto. Ustvariš račun. Nastaviš svoj profil. Nato pa sledi: beri, piši. Skratka tvitaj.

 

Bolj se sprašujem in verjetno tudi marsikdo izmed vas, kakšen je sploh njegov namen. Zakaj v poplavi komunikacijskih sredstev potrebujem še Twitter? V prvi vrsti ponuja druženje: objavljanje in prebiranje o aktivnostih in razmišljanjih njegovih uporabnikov, izmenjavo zanimivih internetnih strani ali celo slik. To, kar bi nekateri imenovali potrata časa. Vendar pa lahko z njegovo pomočjo ustvarjamo tudi pomembne vrednote sodobnega sveta: mreženje, ustvarjanje osebne blagovne znamke, informiranje, interakcijo. Ne samo na osebni ravni, v korist je lahko tudi v poslovnem svetu. Trženje, promocija in PR na preprost, a učinkovit način.

 

Z objavo povezav do poslovnih internetnih strani lahko razširiš prepoznavnost, s posebnimi ponudbami in promocijo preko Twitterja pridobiš zanimanje, deliš nove informacije, s profilom na Twitterju strankam omogočiš tudi neposreden stik za komunikacijo s podjetjem.

 

Uporabniki Twitterja, ki sledijo posamezni blagovni znamki, so namreč njeni najbolj predani promotorji. Ti blagovno znamko delijo tudi z ostalimi uporabniki ali jo priporočijo bližnjim osebam. Ker se je uporaba Twitterja na splošno povečala, se je povečalo tudi število interakcij z blagovnimi znamkami. Marketing je namenjen vzpostavljanju odnosov in Twitter je zaradi interaktivnih vsebin primerna komunikacijska platforma za to. Vendar se moramo zavedati, da družbena omrežja (danes) še vseeno ne presegajo radia, televizije, tiskanih medijev in spletnih trgovin, ki ostajajo primarni vir obveščanja potrošnikov o novih izdelkih in storitvah.

 

Za piko na i še nekaj zanimivosti: najaktualnejši temi na Twitterju v letu 2011 sta bili odstop egiptovskega predsednika Hosnija Mubaraka in smrt Osame bin Ladna, največ sledilcev (skoraj 19 milijonov) na svetu ima Lady Gaga, tik za petami ji je Justin Bieber in ja, Twitter ne pozna meja (nadmorske višine pa tudi ne), saj je bil lani prvi tvit poslan tudi z Mount Everesta.

 

Čivkati ali ne, naj vsak presodi sam. A zame bo vedno veljalo: kavica ob dobri družbi in klepetu iz oči v oči še vedno najbolj prija.

 

Nina Lenko,

članica Študentske sekcije Slovenskega društva za odnose z javnostmi

 

Pridruži se nam v Študentski sekciji Slovenskega društva za odnose z javnostmi. Aktualna brezplačna izobraževanja PRedigre in naše projekte najdeš na www.mojpiar.com.

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.