Vsak dan slišimo za nove tehnološke napredke in vedno več stvari lahko napravimo preko interneta ali telefona. Vedno več ljudi, med njimi tudi študentov, se odloča za počitnice kar preko spletnih strani turističnih agencij.
Tržni inšpektorat RS je ugotovil, da mnoge turistične agencije zavajajo potrošnike z vabljivimi cenami, vendar v drobnem tisku naštevajo številna obvezna doplačila, kar pa pomeni, da gre pri tem za kršitve številnih členov Zakona o varstvu potrošnikov, zato previdno. Ni nujno, da bomo dobili takšne počitnice, kot nam jih v katalogu oziroma ponudbi ponujajo turistične agencije.
Mag. Mateja Videčnik iz Zveze potrošnikov Slovenije nam je povedala, da je najpogostejši vzrok za pritožbe neustrezna namestitev in oskrba, zlasti ko gre za aranžmaje višje in visoke kategorije v Tuniziji, Egiptu in Turčiji, pri čemer pa se večina organizatorjev potovanj pred pritožbami svojih strank »zavaruje« s pavšalnimi pojasnili o nacionalni kategorizaciji objektov. Turistične agencije, ki organizirajo potovanja v države, poznajo razmere, vendar so tiho. Ali je to pošteno do nas potrošnikov oziroma počitnikarjev? Vsekakor ne. »Turistična agencija mora kot organizator turističnega aranžmaja svojemu gostu posredovati resnične informacije o storitvi, ki jo ponuja. To ji jasno nalaga tudi Zakon o varstvu potrošnikov v členu 57 b.« Mi pa se potem odločamo na podlagi informacij, ki jih dobimo od agencije, saj v večini primerov krajev, kjer bi želeli počitnikovati, ne poznamo.
Preden odpotujete, se odločite in izberite zaupanja vredno turistično agencijo (vaše dosedanje izkušnje ali izkušnje prijateljev, ki jim zaupate). Ko prebirate kataloge oziroma ko vam ponudniki razlagajo o lokaciji, ponudbi, si preberite oziroma se pozanimajte o splošnih informacijah in pogojih.
Zakon o varstvu potrošnikov za pogodbe o turističnih agencijah oziroma aražmajih je objavljen na spletni strani Zveze potrošnikov Slovenije, www.zps.si, zavihek »Pravice« – »Zakonodaja«. Tu boste dobili podrobne informacije o tem, katere informacije mora vsebovati katalog ali prospekt; »kakšne so obveznosti organizatorja potovanja, še preden sklene pogodbo s potrošnikom; kaj mora biti zapisano v potrdilu o potovanju (voucher) ali v pogodbi; kdaj sme organizator izjemoma zvišati ceno aranžmaja; kdaj lahko organizator odstopi od pogodbe; kdaj sme spremeniti program potovanja; kako lahko potrošnik odstopi od pogodbe; kako potrošnik uveljavlja svoje pravice, če so storitve opravljene nekakovostno ali nepopolno.«
Mojca Buh