Kamor koli se obrnem, povsod napisi akcija, akcija. Stopim v trgovino, iščem, iščem, a nič ne najdem. Ali mi izdelek ne ustreza ali pa so police prazne, ker sem zamudila prvi dan akcij.
Trgovinska zbornica Slovenije nam je pojasnila, da je v skladu s Pravili Trgovinske zbornice Slovenije pri sezonskih razprodajah tekstilnega blaga in obutve, da se poletna razprodaja 2012 začne 9. julija 2012.
„Veliko je načinov, s katerimi skušajo trgovci povečati svojo prodajo. Med najenostavnejšimi in tudi najbolj pogostimi so različne akcije, znižanja cen in popusti. Namen takšnih akcij je spodbuditi potrošnike, da bi izdelek takoj kupili. Znižana cena namreč velja le v določenem časovnem obdobju, kar potrošnike dodatno spodbudi, da izdelek čim prej kupijo. To pa je tudi namen trgovcev,“ nam je pojasnila Jasmina Bevc Bahar, Zveza potrošnikov Slovenije.
„V skladu z 28. členom ZVPot-a mora podjetje, ki izvaja sezonsko razprodajo, le-to objaviti na krajevno običajen način. Objava o uvedbi razprodaje mora vsebovati podatke o vrsti blaga, odstotku znižanja in obdobju trajanja razprodaje. Blago, ki je na razprodaji, mora biti označeno s ceno pred znižanjem in z znižano ceno. Če je odstotek znižanja objavljen v razponu (od % do %), mora najvišji odstotek znižanja zajemati najmanj ¼ vrednosti blaga, ki je na razprodaji,“ so sporočili iz Trgovinske zbornice Slovenije.
Ne zaupajte akcijam na prvi pogled
„Potrošnikom svetujemo, da naj ne zaupajo akcijam na prvi pogled ter da naj primerjajo cene. V pregledu cen, ki smo jih izvedli na ZPS-ju, smo ugotovili, da skušajo trgovci z oznakami „prihranek 200 evrov“ ali „40 % ceneje“ prepričati potrošnike, da bodo z nakupom nekega izdelka prihranili. A pri primerjavi cen moramo biti pozorni na znižano ceno in konkurenčne cene, ki veljajo v času akcije. Trgovci (lahko) postavijo visoko redno ceno, s tem pa postane akcijska, zelo znižana cena, izjemno privlačna. Sami moramo torej poiskati ustrezne informacije, primerjati cene in izbrati najugodnejšega ponudnika. Pregled cen je tudi pokazal, da „akcija“ ne pomeni vedno najnižje cene na trgu, res pa je, da lahko najdemo izdelke, ki so bistveno cenejši kot pri konkurenčnih ponudnikih. Pomembno je, da znižanjem ne zaupamo slepo, temveč poskušamo najti želeni izdelek pri čim več ponudnikih, primerjamo cene in izberemo najugodnejšega,“ je povedala Jasmina Bevc Bahar, Zveza potrošnikov Slovenije.
Pri iskanju optimalne cene želenega izdelka uporabljate spletni brskalnik oz. spletne primerjalnike cen, ki vam bodo hitro prikazali in razvrstili izdelek z najnižjo ceno.
Mojca Buh