Kam greš pa ti?

Na ljubljanskih ulicah smo ustavljali študente. Zastavili smo jim najbolj pogosto prednovoletno vprašanje: KJE, KAKO IN S KOM ZA LETOŠNJI SILVESTRSKI VEČER? KOLIKO DENARJA BI PORABILI IN KOLIKO DNI UŽIVALI? Veliko jih še ne ve, kje in s kom bodo preživeli Novo leto, drugi imajo že vse zmenjeno, morda boste dobili kakšno idejo.


Tamara Černigoj, Ruski jezik, Filozofska fakulteta
Žal še vedno ne vem kje, kako in s kom bom preživela Novo leto. Obstaja tudi velika verjetnost, da bom najbolj noro noč preživela kar na delu. Nimam niti namena porabiti veliko denarja. V primeru, da bi kot študent imela več razpoložljivih sredstev, pa bi se po vsej verjetnosti odpravila v tujino, in sicer v bolj hladne predele sveta.

Eva Pečnik, Poljski in Slovaški jezik, Filozofska fakulteta
Novo leto bom preživela pri sestri, ki živi v Franciji s svojim fantom. Letos smo se odločili, da bomo v Franciji cel teden smučali in tako preživeli Silvestrsko noč na belih snežinah. Upam pa, da bom zapravila čim manj denarja. Nimam namena kupovati novoletnih oblekic in takih in drugačnih modnih dodatkov, mogoče raje kakšno toplo smučarsko kapo.

Luka Ličar, Angleški jezik, Filozofska fakulteta
Konec decembra gremo s prijatelji v Beograd, kjer bomo preživeli Novo leto. Potovali bomo v lastnem aranžmaju, kar pomeni bistveno cenejše prevozne stroške. Vse bo potekalo v režiji študentske variante, kar pomeni zelo poceni in z veliko zabave. Za samo Silvestrsko noč ne mislim kupovati nobenih novih oblačil, ker se mi videz ne zdi tako pomemben. Če bi imeli letošnje leto malce več denarja, pa bi se po vsej verjetnosti odpravili v kakšno večje mesto, Budimpešto na primer.

Borut Obrul, Fakulteta za strojništvo
Ravno pred kratkim smo se s kolegi pogovarjali, da bi praznovali Novo leto na Dunaju. Potovali naj bi z vlakom, celoten aranžma pa naj bi olajšal naše denarnice za 30.000 sit. Vključeno s hrano in pijačo seveda. Bivanja ne bomo plačali, ker smo se odločili, da bomo ves čas pokonci. Ko se vrnemo domov v Slovenijo, pa bomo dva dni spali v naših študentskih posteljah. Meni je zelo pomembno, da Silvestrovo preživim s prijatelji in ga skupaj zelo dobro zažuramo.

Štefan Vidonja, Germanistika, Filozofska fakulteta
Novo leto bom preživel v Ljubljani, najverjetneje na ulici. Upam, da bom porabil čim manj denarja. Velika verjetnost pa je, da bomo žurali več kot en dan. Zato se kar malce bojim, da bodo stroški večji, kot mislim.

Maja Gorjup, Fakulteta za arhitekturo
Za Novo leto naj bi šla v Kranjsko goro, in sicer za en teden. S prijatelji bi združili smučanje in žuranje. Maksimalno mislim za ta teden porabiti 15.000 sit, vključno s potjo, hrano, pijačo, smučarsko karto. Nimam pa namena kupovati za en dan oziroma za eno Silvestrsko noč novih bleščečih oblačil, posebne bleščeče kozmetike. Brez veze.

Peter Cesar, Fakulteta za arhitekturo
Prav na Silvestrski večer bomo s kolegi žurali v Sarajevu, potem pa gremo za en teden bordat na Jahorino. Za en poln teden bom dal 40.000 sit, vključeno s smučarsko karto, žuranjem, hrano in pijačo. Obveščen sem, da porcija čevapčičev stane 300 sit, tako da bom pojedel približno pet porcij na dan. Če pa bi bil milijonar, bi šel v Sarajevo za 14 dni!

Jani Turk, Akademija za glasbo
Žal še ne vem, kam grem za Novo leto, razmišljam pa o tujini. Ne bom rekel, da cena ni pomembna! Torej je tudi zato aktualen Beograd. Sicer še ne vem, koliko denarja bom zapravil, vem pa, da če bo potrebno dati malce več denarja, ga bom pač dal. Moramo se še enkrat resno pogovoriti s prijatelji in se skupaj odločiti, kam se bomo odpravili.

Maja Kolšek, Medicinska fakulteta, Medicina
Ravnokar nam je padlo vse v vodo!! Hoteli smo iti v kočo v Bohinju. Sedaj smo s prijatelji brez idej, nimamo pojma, kam naj bi šli. Naš namen je bil že od začetka porabiti čim manj budget-a, tudi koča v Bohinju je bila zelo ugodna. Malce prej smo razmišljali tudi o kakšnem smučanju, vendar nimamo na razpolago večje vsote denarja. Bomo videli. Upam, da vseeno nekam gremo in da ni že vse zasedeno.

Ivana Abramič, Medicinska fakulteta, Dentalna medicina
Letos bom Novo leto pričakala s partnerjem in prijatelji v Novi gorici na ulici. Če bom imela na razpolago nekaj več časa, si bom seveda kupila tudi nova silvestrska oblačila. Pripravljena pa sem zapraviti do 30.000 sit.

Diana Lukič, Etnologija in kulturna antropologija, Filozofska fakulteta
Za Novo leto grem v Bratislavo, kjer imam sošolko na mednarodni izmenjavi študentov. Na povabilo sva se pozitivno odzvali s kolegico. Torej potovati pričneva 29.12.2005, in sicer v lastni režiji, z vlakom. Za pot in žuriranje sem pripravljena zapraviti do 20.000 sit.

Šanin Likar, Pravna fakulteta
Delam, delam! Za Novo leto delam, kelnarim. Torej jaz za Novo leto ne bom zapravljala, ampak bom malce zaslužila. Po Novem letu pa imam namen iti v London za en teden.

Veronika Špigel, Pravna fakulteta
Za Novo leto gremo s prijatelji in fantom na morje v Barbarigo. V Barbarigo gremo zato, ker imamo zelo, zelo ugodno možnost. Imeli bomo prijateljsko ozračje, zato tudi nakup silvestrskih oblek, čeveljcev in podobnih pripomočkov, hvala bogu, ne bo potreben.

Primož  Novak, Pravna fakulteta
Po vsej verjetnosti bom Novoletne praznike preživel v Ljubljani s prijatelji. Mislim, da bom za samo pričakovanje Novega leta zapravil okoli 5.000 sit. Nimam pa namena kupovati nobenih posebnih silvestrskih oblek in kravat. 

Erotična orgazmična darilca

Eno od daril, s katerim lahko sebe razveseliš za Božič ali Novo leto so KROGLICE SMART BALLS. Premazane so z lateksom, zato se zelo hitro potopijo v vagino. In nora doživetja se pričnejo. Z njimi lahko odideš na vožnjo z mestnim avtobusom. Avtobus med vožnjo oddaja tresljaje, na katere so kroglice izjemno občutljive. Delujejo zelo tiho. Kroglice ne uporabljaj med študiranjem za izpite, ker lahko zaradi njih diplomiraš iz orgazmičnih stanj. (5.900 sit)

Noro darilo je STEKLENI PENIS. Če imaš kopalno kad, potem uredi  kopalnico. Ne pozabi na svečke in povabi nekoga na skupno namakanje. Kupi nekaj čokoladno sladkega in imej pri sebi samo eno čokolatinko. Med namakanjem naj se topi v vajinih ustih. Ko se ti bo zdel pravi trenutek partnerja preseneti z darilom. Pa ne se ustrašit, da vaju bo streslo – saj veste voda in baterije. Ni panike, nima baterij! Pazi le, da ti ne pade iz rok, ker se lahko razbije. (6.390 sit)

Zanimivo erotično darilo so LISICE IZ PLIŠA. Partnerju lahko z njimi priklenešroke na hrbtu. S tem ga prisiliš, da je pasiven. Njegova edina naloga je bo uživanje. S prosojnim šalom mu zaveži oči. Tako te bo videl zamegljeno. Polivaj ga s pivom, maži s smetano ali jogurtom. Zraven uporabljaj poljube, ustnice, jeziček, dlani, lase. Poskusi uporabiti barve za slikanje (barve za bodypainting so zelo drage). Z njimi mu/ji riši po telesu nekaj časa s čopičem, nekaj časa s prstki. Nekje nežneje, drugje malce bolj grobo. Draži ga/jo z vsem mogočim in sicer toliko časa, da se mu/ji bo trgalo od strasti.  (3.900 sit)

Darilce v obliki bombe – SEX BOMB. Svetujem ti, da zelo dobro premisliš, komu boš podaril tole darilce. Sex bomb krogla vsebuje namreč mlečne čokoladke. Ne tistemu, ki je na shujševalni kuri. Ker v takem primeru ne bo eksplodirala Sex bomb, pač pa užaljen obdarjenec! Drugače pa imajo čokoladke prav poseben namen. Pusti obdarjencu čokoladke v popku, na prsih, ritki… Počakaj samo toliko časa, da se čokoladice stopijo. Potem pa v akcijo! Oralno zadovoljevanje čokoladnega telesa, še posebno intimnih delov, bo za oba najslajša izkušnja.

EROTIČNO MASAŽNO OLJE je eno od darilc, ki lahko spravlja ob pamet. Če znaš dobro masirati, bo tudi navadno masažno olje ali mleko za telo dovolj, ker lahko že s samo masažo narediš erotično vzdušje. Svetujem ti, da šele po 15 minutah masiranja pričneš z masažo na notranji strani nadlakti in nato na notranji strani stegen. V tej fazi je najbolj erotičen bežen dotik erogenih con. Dotik mora biti speljan tako, da masirani ne ve ali je bil nameren ali slučajen. Saj veste pravilo totalnega zrajcanja: Duhove buri tisto, na kar namigneš, skorajda narediš, pa vendarle ne narediš do konca. Ko pa začne dotični malo močneje dihati in to počne par minutk pa je igre garantirano dovolj. (od 2.500 sit)

Če si malo bolj odštekan lahko podarite ANALNI STIMULATOR. Večina ljudi zavrača analni sex zaradi morebitne bolečine. Vsepovsod je slišati kako boli in da se s časoma človek navadi na to bolečino. A resnica je popolnoma drugačna. Sram jih je, da bo na penisu ostalo nekaj blata. Drugi se prav zaradi tega vsakokrat klistirajo in prenašajo hude bolečine. Če bi bila jaz danka, bi absolutno protestirala, če bi me nekdo zalival pred vsakim užitkom. V primeru, da ostane na kateremkoli penisu nekaj blata, se greste preprosto umiti in nadaljujete.

Prenašalec 2 [Transporter 2]

Žanr: akcijski film
Režija: Louis Leterrier
Scenarij: Luc Besson, Robert Mark Kamen
Igrajo: Jason Statham, Alessandro Gassman, Amber Valletta, Kate Nauta, Matthew Modine, Jason Flemyng idr.
Na sporedu od: 8.12.2005
Dolžina: 87 min.

Frank Martin je najboljši v svojem poslu. Nekdanji operativec posebnih enot dela kot prevoznik. Prevaža dobrine – ljudi ali karkoli pač nanese. Zelo preprosto, on dostavi … in ne zastavlja vprašanj.
Frank se je s francoskega Mediterana preselil v Miami na Floridi, saj prijatelju na uslugo prevaža premožno družino Billings. Transporterja ne more presenetiti skoraj nič, vendar je mlademu Jacku Billingsu (sin premožnega visokega vladnega uradnika) to uspelo. Frank ni pričakoval, da se bo navezal na šestletnega Jacka, ki ga vozi v šolo in iz šole. A ko Jacka ugrabijo, mora uporabiti v bitkah preizkušene veščine, da bi našel dečka in preprečil ugrabiteljem izpeljati načrt, po katerem naj bi izpustili virus, ki bi ubil vsakogar, ki pride v stik z njim.
Ko je oktobra leta 2002 Twentieth Century Fox v kino poslal Prenašalca, je ta postal svetovna uspešnica. Njegov producent in koscenarist je bil uveljavljeni filmski ustvarjalec Luc Besson. Na DVD-ju je Prenašalec postal še večja uspešnica. Obenem se je z njim rodil novi hollywoodski akcijski zvezdnik, Jason Statham, Frank Martin pa je postal njegov prepoznavni lik.
Po svetovnem uspehu Prenašalca in vstajenju Stathama kot novega filmskega akcijskega zvezdnika nadaljevanje ni povsem nepričakovano. Luc Besson si je Prenašalca 2 zamislil kot filmski dogodek, ki bi presegel izvirnik tako po obsegu kot po čustvih. A novega filma ni bilo prav lahko spraviti skupaj. Statham je postal eden najbolj iskanih igralcev v Hollywoodu; režiser Louis Leterrier, ki je dokončal Unleashed z Jetom Lijem, Morganom Freemanom in Bobom Hoskinsom, producent pa je bil Besson, si je ogledoval nek drug projekt, koreograf borilnih veščin Cory Yuen (ki je režiral Prenašalca) pa je delal pri več filmih.
Na srečo so se urniki vseh ključnih igralcev nenadoma dovolj uskladili, da so jim omogočili sodelovanje pri Prenašalcu 2. Besson si ga je zamislil tako, da bo v njem več akcije, več dramatičnosti in da bodo liki bolj jasno izrisani – začenši s Prenašalcem samim. “Frank se je od prvega dela spremenil,” pravi Statham. “Za Franka je precej več na kocki, zlasti čustveno.”

Miran Varga

IMPROLIGA – način življenja

Vsako nedeljo zvečer se v Kudu France Prešeren v improvizacijski boj postavita dve skupini.  Skupine sestavljajo študentje različnih fakultet, katerim je skupna točka strast do igranja, asociativnega preigravanja danih trenutkov in zlitja improvizacije tudi v vsakdanje življenje.

V pogovoru z dvema od sedmih letošnjih impro skupin nisem ostala prikrajšana za plaz asociacij in humorja…
HUMOROIDI

Kako je nastala vaša skupina?
Klemen: Skupina je nastala na Gimnaziji Vič. Iz originalne zasedbe smo štirje. Po zaključku gimnazijskih let so se nam pridružili še ostali igralci.

Od kje vam ideja za ime skupine??
Klemen: Enkrat smo sedeli v nekem bifeju blizu šole, kjer smo se pogovarjali o imenu. Podajali smo si ključne besede in tema je prišla na besedo humor. Potem je eden od takratnih članov skupine, študent medicine, prišel na idejo hemeroidi in iz tega so nastali humoroidi…straniščni humor.

Kako potekajo priprave na igro? Imate mentorja oziroma vodjo?
Vsi v en glas: Klemen!!!
Klemen: Smo samouki. Začeli smo kot krožek, ki ga je vodil Sašo Pristavc. Ko pa smo šli na svoje, smo se sami organizirali. Našli smo nek prostor za vadbo in ko smo ugotovili naše slabosti ter dobre lastnosti, smo vedeli na čem je treba delati in odrasli kot skupina. Prevzeli smo odgovornost, da sami sebe vzgajamo.

Kje vadite?
Simon: V Tivoliju pod mostom, pri ribniku, pri Sari in Alji doma, na Gimnaziji Vič, v Kudu…
Klemen: Razmišljali smo, da bi se priključili kakšnemu društvu, ki nam bi omogočil prostor za vaje. To je največji problem pri improligi, da nimaš doma, razen če nisi v organizaciji.

Kakšne lastnosti mora imeti dober improvizator?
Maja: Neomejeno količino domišljije.
Neža: Mora biti odštekan.
Simon: Mora imeti lepe lase (temen dolgolasec).
Fish: Ne sme ga biti sram, da naredi totalno “budalo” iz sebe na odru.

Ali imate pripravljen kakšen dialog, če improvizacija ne uspe?
Klemen: Ne, ker to bi potem pomenilo pisanje prizorov, kar ne sodi v improvizacijo.
Simon: To je nekaj, kar ne smeš izvesti. Bistvo je, da v danem trenutku izdelaš karakter, s katerim nastopaš in reagiraš na odrsko dogajanje. Tisti prvi kamenček, ki ti ga publika vrže na oder, sproži plaz idej, iz katerih potem nastane igra.

Koliko vašega osebnega karakterja se kaže skozi vlogo na odru?
Maja: Imam problem, ker imam močen karakter, se ta večkrat pokaže skozi vlogo. Neža: Vsi se trudimo, da damo svojo osebnost na stran, ampak en delček vseeno ostane. Delamo svoje različice, ki predstavljajo dobre karakterje. Delček sebe, ampak malo drugače.
Simon: Dostikrat so me doma zaklepali ven (smeh), zato mi ni težko sebe pustiti zunaj.
Fish: Ponavadi se spomniš kakšnega močnega karakterja in ga poskušaš posnemati.

Kako veliko vlogo ima publika pri vaši izbiri načina improvizacije? Ali te lahko tudi na neki način omejuje?
Klemen: Publika te porine s karakterjem, ki si ga zamisliš, v neko situacijo, iz katere tvoj lik reagira in nastane zgodba. Odigraš sebe v situaciji, kakor misliš, da bi v njej odreagiral. To gradi vse skupaj v igro, poleg konfliktov in drugih gledaliških elementov.
Maja: Predloga publike ne vzamemo kot omejitev, temveč kot inspiracijo.
Fish: Brez publike nas ni.

NOH?T
Kako je nastala vaša skupina?
Iztok: Izhajamo iz ŠILE na Gimnaziji Poljane. Takrat je bilo od 20 do 30 ljudi. Ostalo nas je pet.

Kako se kaže vaš osebni karakter skozi vlogo na odru?
Miha K.: Ne sme se, to je vsa “fora”.
Iztok: To bi moral oceniti nekdo, ki nas pozna, ker mi sami najbrž nismo kompatibilni za to.

Kakšne lastnosti mora imeti dober improvizator?
Iztok: To je skupinski šport, poleg tega pa mora imeti posameznik polno svojih idej. Mora znati poslušati druge in delovati kot del skupine. V skupini je bilo par dobrih improvizatorjev, ki pa niso znali biti del skupine. Potem to nastane bolj stand up komedy kot improliga.
Miha K.: Pomembno je zaupanje soigralcev.
Iztok: Sproščenost na odru, da se ne siliš v nekaj ter da počakaš, da ideja pride sama do tebe.

Kako močno vlogo ima publika?
Iztok: Če je dobra publika, se čuti energija. Čutiš jo v sebi kot vzpodbudo. Največja nagrada pa je, da spraviš gledalce v smeh.

Koliko odnesete od improvizacijskega igranja in kaj vam to predstavlja?Miha K.: Dvigne se ti samozavest in postaneš bolj odprt. Pa še punce te imajo za zvezde.
Iztok: Nekateri pravijo, da impro ni samo hobi, ampak postane način življenja. Postajaš bolj spontan in prevzameš ta način razmišljanja, kar se odraža tudi v družbenem življenju.
Miha K.: Najbolj je zabavno, ko gremo skupaj ven, ko ustvarimo sklop nadgrajujočih privatnih “for”, katerih potem okolica čisto nič ne razume. Na to moramo paziti, ko smo na odru.

Periklea

Erasmus študentje v Ljubljani

Sprehajaš se po Ljubljani, dohitiš skupino študentov, ki govori tebi nerazumljiv jezik. Začudeno se ozreš, vidiš nasmejane obraze, ki veselo čebljajo in se ne zmenijo za mimoidoče. Nasmejiš se še ti in odhitiš dalje, saj se ti mudi na kavo s prijatelji. Lokal, v katerem se dobite, je že nabito poln. Prisedete k skupini mladih ljudi, saj nobena miza ni več prosta. Tudi oni se pogovarjajo v tujem jeziku. Tokrat jih razumeš, saj govorijo angleško …

Takšno ali podobno zgodbo lahko pove marsikdo izmed ljubljanskih študentov, saj se vsako leto več tujcev začasno naseli v naši prestolnici. Kdo so? Zakaj prihajajo v Slovenijo? Kaj tu počnejo? Kaj jim ponuja Ljubljana in z njo domači študentje?

Večina tujcev, ki jih srečavaš na ljubljanski ulicah, je prišla v Slovenijo na začasni študij v okviru programa za akademske izmenjave Socrates-Erasmus, prihajajo iz različnih evropskih držav. Njihovi motivi za pot v Slovenijo so različni. Thilo iz Nemčije je prišel v Slovenijo, ker prej ni vedel veliko o tej deželi in je želel spoznati nekaj novega, njegovo rojakinjo Viktorijo je v Slovenijo pripeljala želja, da obišče domovino svojega očeta, Xavierja iz Francije pa so navdušili prijatelji, ki so preteklo študijsko leto preživeli v deželi na sončni strani Alp.
Seveda je eden glavnih namenov, s katerim študentje odidejo študirat v tujino, pridobivanje znanja in izkušenj na instituciji izven lastne domovine, vendar pa to ni edina stvar, ki jim zapolni vsakdan. Za družabni program Erasmus študentov v slovenski prestolnici skrbi Recepcija, ki že vrsto let deluje v okviru Mednarodne pisarne Študentske organizacije Univerze v Ljubljani. Ravno zaradi tega projekta tujci pogosto rečejo: “In Ljubljana we study … and we party!” In kaj jim Recepcija ponuja?
Tradicionalno druženje v enem izmed ljubljanskih lokalov na začetku vsakega tedna, kulturne dogodke, ki zajemajo oglede filmov, razstav in obiske kulturnih prireditev, športne aktivnosti – od pohoda na Šmarno goro do turnirja v nogometu -, zabave ter nepozabne izlete po Sloveniji in sosednjih državah. O izletih je Alicja iz Poljske povedala: “Tukaj najraje potujem. Videla sem že veliko prelepih krajev, ki jih priporočam vsem: Bled, Bohinj, Triglav in Mangart, Postojnska in Škocjanske jame, Logarska dolina in še mnogo drugih – seznam je res dolg, kar le potrjuje dejstvo, da ti v Sloveniji ne more biti dolgčas.”
In kaj jih čaka v prihajajočih zimskih mesecih? Seveda jim ne uidejo snežne radosti – od sankanja z enega izmed slovenskih vrhov do smučanja in drsanja. Poleg tega bodo hladne večere lahko preživeli v družbi dobre glasbe in nasmejanih obrazov v izbranih ljubljanskih nočnih klubih, se predajali užitkom ob pitju kuhanega vina med sprehodom ob Ljubljanici, preživeli praznovanje novega leta v koči na Boču, se pomerili v postavljanju snežnih gradov Kralja Matjaža, pokazali svoje ustvarjalne spretnosti pri izdelavi pustnih mask in še mnogo več.

Xbox 360 – prava revolucija?

Minila so tri leta, odkar se je Microsoft odločil zaplavati v igričarske vode s splavitvijo igralne konzole Xbox. Naslednja igričarska stopnica je seveda njegov naslednik – konzola Xbox 360, ki je prodajne police trgovin ugledala ravno v času novoletne nakupovalne mrzlice. Žal omenjeni podatek velja le za čezlužje, saj je zaradi (pre)velikega povpraševanja omenjeni igralni pripomoček na stari celini, še posebej pa v Kokoški, pravzaprav nemogoče dobiti.

Velikan iz Redmonda (op. Microsoft) je v nov izdelek vložil izjemno veliko truda, saj je strojček nabildan z najsodobnejšo tehnologijo, ki ga bo skušala med zvezdami obdržati karseda dolgo. Po zagotovilih proizvajalca naj bi bila nova konzola kar 70-krat zmogljivejša od predhodnika! Že sam procesor (mimogrede: je posebej optimiziran za poganjanje iger) v Xboxu 360 daleč prekaša njegove brate v osebnih računalnikih, saj premore troje jeder, ki tiktakajo pri taktu 3,2 GHz in lahko v sekundi obdelajo impresivnih 21,6 GB podatkov. Skorajda fenomenalna računska moč je dober obet za vse igričarje, saj si sedaj lahko poleg izjemne grafike (zanjo skrbi sodoben grafični pogon ATI Xenos, ki že presega zahteve še neobjavljene grafične knjižice DirectX 10) obetamo tudi višji nivo umetne inteligence.

Zmogljivostim primerno so možje pri Microsoftu postavili tudi ceno, saj v ZDA zanjo zahtevajo dobrih 400 dolarjev, kar lahko prevedemo v domačo valuto in spoznamo, da bo nalepka s ceno nosila najmanj šestmestno številko. Vsem, ki se ob tem podatku zgražate, naj povem, da Microsoft konzolo prodaja pod svojimi lastnimi proizvodnimi stroški (le-ti so višji za dobro četrtino), zaslužek pa si obetajo predvsem od prodaje iger. Tudi te ne bodo prav poceni, saj bo za posamezen naslov v povprečju potrebno odšteti 50 ameriških zelencev.

K sreči ima Xbox 360 poleg igričarskih zmogljivosti še veliko drugih argumentov za nakup. Med vsemi novimi multimedijskimi funkcijami velja najbolj izpostaviti popolno podporo videu ter avdiu visokih ločljivosti, kar bo to konzolo naredilo za nespornega vladarja marsikatere dnevne sobe. HD je pač nova magična kratica in ako posedujete LCD televizor, plazmatski zaslon ali HD projektor, že veste o čem govorim. Xbox 360 namreč prinaša HD kvaliteto tudi v svet iger in videa. Prehod s klasične PAL ločljivosti (720*576 točk) na 720p HD ločljivost (1.280*720 točk) je namreč na zaslonih z metrsko diagonalo videti kot povsem drug svet. Svoje doda še vgrajen DVD predvajalnik s Progressive scan funkcijo. Ker je Xbox 360 pravi superračunalnik v malem, je seveda opremljen tudi z USB vmesniki, na katere lahko priklopimo kamero ali digitalni fotoaparat in že na zaslonu uživamo ob naših stvaritvah. Konzolo lahko tudi omrežimo – tako žično kot tudi brezžično (za slednje je potreben nakup posebnega razširitvenega modula). Med dodatno opremo seveda najdemo še cel kup uporabnih stvari, prednjačijo seveda razni igralni ploščki in daljinski upravljalnik.

Kaj reči za konec? Xbox 360 je trenutno daleč najboljša igralna konzola na tržišču in zagretim igričarjem zanjo ne bo pretežko odšteti sto tisočakov – nenazadnje bi za podobno zmogljiv PC odšteli vsaj trikrat več denarja.

Miran Varga

Oglasi naši vsakdanji

Kdo ne pozna oglasov in vseh oglasnih prostorov, ki nam jih vsiljujejo podjetja, da predstavijo svoje nove proizvode, nove ideje in napeljejo kupca, da že podzavestno razmišlja o njih. S poplavo informacij in kupovanjem oglasnega prostora je moč vsiliti posamezniku v spomin, še najbolj neumne in neizvirne ideje. Z denarjem je mogoče vse. Zato pa obstaja razlika med oglaševanjem in odnosi z javnostmi. Prvi gradi svojo prepoznavnost s pomočjo kupčka šumečih dinarčkov, drugi pa temelji na dobrih odnosih ter na konsistentnih in verodostojnih informacijah, brez zavajanja javnosti. No, pa si oglejmo dva primera oglasov – eden je družbeno koristen in drugi etično sporen.

Nekdo me preseneti …
Avtorica: Tanja Rojc

Veseli december, sprehajam se po zasneženih ulicah Ljubljane. Iz vseh strani me napadajo veliki plakati, oglaševanje na vsakem koraku. Vsakdo ponuja novo stvar, nakičeno z rdečo pentljo in po ugodni ceni. Niti se ne zmenim več za vse slogane, ki kar bolščijo in kričijo. Stojim na prehodu za pešce in v mojo odmaknjenost se priplazi, čisto potiho. Na semaforju skoraj neopazno v višini mojih oči, me predrami sporočilo na letaku: “Na tem mestu je Robi Z. dojel, da življenje ni samo rdeča in zelena.” Prostovoljstvo.org.

Še vedno se besede preigravajo v moji glavi. Zaželim si tople kave na nabrežju stare Ljubljane. Mmm, dišeča in topla. Pod skodelico pa me čaka presenečenje, oranžni papir mi pritegne pozornost. Besede se zasidrajo v moj spomin. “Dobra kava olepša trenutke, dober prostovoljec olepša dan.” Prostovoljstvo.org. Glej ga, zlomka – v ponedeljek, 5. decembra, je bil svetovni dan prostovoljstva.

Informacije, besede na papirju in letakih, me spodbudijo, da zadevo malo bolj raziščem. Prostovoljstvo.org je spletni portal, ki združuje več kot 200 prostovoljskih organizacij. “Aktivnosti za širjenje prostovoljstva v Sloveniji” je program, ki želi združiti prostovoljske organizacije v Sloveniji in prostovoljce, spodbuditi sodelovanje in izmenjavo dobrih praks, znanj, mnenj in izkušenj. Tako program predstavljajo širši javnosti s pomočjo promocijskega materiala (kljukice, majice, plakati, žoge …), radijskih in televizijskih oglasov in s prisotnostjo na različnih prireditvah, kot je npr. Študentska arena. Obenem pa tudi sami organizirajo festival prostovoljstva, ki je vsako leto aprila po vsej Sloveniji.

Lani so s pomočjo gverilskih akcij lepljenja nalepk potiho smuknili v naše zavesti. Kdo še ni srečal nalepke na stopnicah ali na klopci v parku, ki pravi, “Tukaj je večkrat posedal Mitja V. Zdaj ne več. Pomaga drugim.”? Ali tiste, zraven bančnega avtomata, ki pravi, da je Vesna spoznala, da denar ni vse. Nalepke, ki se vizualno spojijo s svojo okolico, postanejo njen naraven element in niso nadležne. Hkrati opozarjajo na idejo ter tako spodbudijo naše misli, da začnemo razmišljati.
Tudi radijski in televizijski oglasi so prav simpatični. Poigravajo se z osebnimi vrednotami, z odločitvami, s tvojimi mislimi. Je tvoje življenje pusto? Nekaj manjka? Pridruži se, bodi prostovoljec.

Vse to spodbudi moja razmišljanja in ugotovim, da je moje življenje polno. Zadnja tri leta sem prostovoljka, pa se do lani tega nisem niti zavedala. In zdaj so tiste urice, ki jih posvetim prostovoljnemu delu, tako nekaj posebnega. Od nabiranja izkušenj, spoznavanja novih ljudi, pletenja globokih prijateljstev in seveda osebno zadovoljstvo, ko počneš nekaj v čemer zares uživaš.

Znam brati oglase …
Avtorica: Mateja Rozman

Oglasi, oglasi, oglasi. Listamo po časopisu in tam so oglasi. Vklopimo radio in televizijo, in glej jih – oglasi. Hodimo ob cesti in spet smo obdani z oglasi. Nekateri so celo osvetljeni, da jih slučajno ne bi spregledali, ko pade noč. Dejstvo je, da živimo v času oglasov, ki pa so postali že zelo agresivni.

Nekateri so zgolj lepi. Drugi le obveščajo o lastnostih izdelka ali storitve. Velika večina pa govori o presežnikih in povzdiguje izdelek ali storitev nad oblake (najbolj belo perilo, sijoča belina zob, vitka postava brez diete …).

Pred kratkim je bilo v večih slovenskih revijah in prilogah opaziti zelooo dolgo oglasno sporočilo. Z naslovom “Margarita Drozg: Izgubila sem 30 kg brez diete”. Živimo v družbi, ki ima raje vitkost in tisti, ki radi jemo in uživamo v okusih, se že veselimo imeti vitko postavo brez diete. Zato večina ljudi zlahka “nasede” takim in podobnim oglasnim sporočilom. Ker je laže. In potem … razočaranje! Že zdrava pamet nam pravi, da to ni mogoče. Kako lahko shujšam brez diete, brez da se odrečem vsem dobrotam: čokoladi, sladkarijam, okusnemu krompirčku? A če tako piše v časopisu, bo že res. In veliko je takih, ki verjamejo.
V Sloveniji na področju oglaševanja obstaja samoregulacija. To pomeni, da mora vsak naročnik upoštevati in presoditi o moralnosti in etičnosti oglasnega sporočila. Kljub temu pa obstaja tudi Oglaševalsko razsodišče, ki deluje znotraj Slovenske oglaševalske zbornice. Bistvo razsodišča je, da razsoja le o prijavljenih primerih. Se pravi, da lahko in bi moral vsak posameznik ali organizacija prijaviti Oglaševalskemu razsodišču oglasna sporočila, ki se mu zdijo sporna in kršijo Slovenski oglaševalski kodeks. V kolikor razsodišče ugotovi, da oglasno sporočilo krši ta pravila, naročniku oziroma izdelovalcu oglasa priporoča, da ga umaknejo iz medijev. In večina naročnikov k sreči še upošteva njihovo odločitev.

Nekaterim pa se to ne zdi potrebno. Kot v našem primeru. Margarita nas še vedno prepričuje o svojem uspešnem postopku izgube kilogramov, čeprav je Oglaševalsko razsodišče ugotovilo, da krši dva člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa – poštenost in resničnost. In verjamem, da se še vedno najde kdo, ki verjame (oz. si želi verjeti) v tekst, ki je napisan na kar štirih straneh. Zakaj pa ne bi? Saj je napisano kot resen članek. Jaz znam brati oglase. Pa ti?

Na www.mojPiaR.net najdeš aktualne informacije o PRedigrah – brezplačnih delavnicah in predavanjih Študentske sekcije Slovenskega društva za odnose z javnostmi, ki so ob torkih ob 18. uri na Ekonomski fakulteti. Enkrat mesečno organiziramo tudi PR kofije, neformalen klepet o PR, marketingu in managementu, ter brezplačne ustvarjalne delavnice. Prisrčno vabljeni!

»Prisila k sreči«

Ne vem dobro, kako opisati ta problem. Sama sebi se zdim smešna, če ne celo neumna. Skrbijo me prihajajoči prazniki. V bistvu me v obup spravlja že vse to predpraznično vzdušje, masovno veselje, srečni in zadovoljni obrazi, evforija in vse ostalo kar gre skupaj s tem. Zdi se mi, da je vsako leto bolj zgodaj. In tako tone moje razpoloženje zmeraj globlje in globlje. Jaz pa sem kot iz drugega planeta, kot da sem drugače programirana. V bistvu točno nasprotno. Tako je večji del novembra in ves december zame eno samo umikanje, beg. Upira se mi “sodelovanje” v tej potrošniški mrzlici – nesrečna sem, če se podredim in sodelujem, ker doživljam to, kot da delam proti sebi in nesrečna sem, če tega ne naredim, ker se počutim osamljeno in odtujeno. Kot študentka s kronično luknjo v denarnici pravzaprav niti ne morem konkurirati ostalim kupcem. Srednje ali drugačne poti ne najdem. In letos se mi ponavlja isto. Napeta, razdražljiva in otožna sem že skoraj cel mesec, odkar sem opazila snežene lučke na osrednjem nakupovalnem centru v Ljubljani. Vsi veseli ljudje, ki že nabirajo “darila” ali se na to pripravljajo, me sprašujejo, kje bom preživela praznike, kaj nakupujem, jaz pa čutim, da ne morem izraziti svojega pravega stališča do tega, ker … ne vem dobro zakaj. Kot bi bila izdajalka. Tako bi najraje prespala vso to obdobje, potem pa se pretvarjala, da se ni zgodilo. Vendar tega ne morem narediti. Kaj bi lahko naredila v okviru resničnih možnosti pa ne vem?

Dolores


Hvala za nedvomno aktualno vprašanje oziroma pogled, ki ga je zelo težko izraziti v pričo drugih ljudi. Gotovo pa v svojem razmišljanju nisi osamljena. Najbrž si večina ljudi, ki podobno razmišlja, prav tako ne upa izraziti svojih tovrstnih stališč, iz podobnih, če ne celo istih razlogov. Prazniki, kot sta Novo leto in Božič, tako rekoč velevata in zapovedujeta določeno razpoloženje (veselje, zadovoljstvo) ter usmerjata naše ravnanje (obdarovanje), kot da se vsi ljudje v določenem trenutku počutimo popolnoma enako in si želimo deliti to radost. Tako razmišljanje je umetno, saj je iluzorno pričakovati, da bomo vsi čutili in se vedli enako. Zato gotovo drži, da je veliko ljudi nesrečnih in nezadovoljnih v obdobju praznikov. Pomembno je izpostaviti še nekaj drugega. Tisti slednji se raje umaknejo in ne priznajo, da ne delijo masovne radosti. Več pozornosti pritegnejo tisti, ki, kot praviš, sodelujejo, so aktivni, sprašujejo in prenašajo “nalezljivo” veselo razpoloženje. Taki izstopajo in zdi se, da jih je povsod polno. Najbrž je kar večina ljudi dokaj ravnodušnih do tega pretirano veselega obdobja in bi čisto dobro živeli tudi brez prihajajočih praznikov, zato jih vzamejo bodisi kot nujno zlo bodisi pa najdejo v njih kaj pozitivnega zase. Navsezadnje je to priložnost ali izgovor, da se spomnimo ljudi, za katere med letom nismo našli časa, danih nam je nekaj prostih dni, ki jih lahko izkoristimo pač za stvari, ki jih radi počnemo, ali kaj podobnega, karkoli ti odgovarja in v čemur se najdeš, ali za kar v zaposlenem študentskem urniku ne najdeš časa.

Zato, ko te navda slabo razpoloženje, je pomembno, da se mu ne predaš, temu pesimističnemu razmišljanju o praznikih in njihovih slabih straneh. Veliko ljudem pomaga to, da se v tistem trenutku zaposlijo z neko dejavnostjo in nato več ne mislijo na slabo voljo. Poskusi takrat poiskati ali priklicati družbo in se pogovarjati o čem tretjem ali se kako drugače zaposliti, da ti bo lažje. Gotovo se boš še sama domislila kakega načina.

Realnost, ki ostaja, je ta, da takšni in drugačni prazniki bodo, pa če nam je to prav ali ne. Vsekakor ni najbolje razmišljati o njih kot o masovni zaroti, namenjeni zgolj potrošniški mrzlici in pridobivanju materialnih dobrin, čeprav se lahko velikokrat zdi, da so prav to. Prazniki so takšni le na prvi pogled. Sama veš, da stvari običajno niso tisto, kar se zdijo in brskanje pod površje razblini marsikatero zmotno prepričanje, ki ga prinese tisto, kar se zdi očitno. Za začetek se lahko vprašaš: “Zakaj smo si ljudje omislili praznike?”

Dan boja proti AIDSu

Bil je pravi zimski večer. Cela gruča entuziastičnih prostovoljcev, polnih elana se je zbrala pred Prešernovim spomenikom v Ljubljani. Iz kombija, od strehe do koles okrašenega z rdečimi motivi, so nosili vsak svoj paket vsem dobro prepoznavnih velikih rdečih pentelj, ki simbolizirajo boj proti kugi dvajsetega stoletja – AIDS-u. Niso potrebovali dolgo, da so se odpravili vsak svojo pot, vsak na svojo tajno nalogo polepšati belo Ljubljano. In končni rezultat? LJUBLJANA SE JE ZBUDILA V RDEČE JUTRO!!!
 
Pravo zimsko jutro na 1. decembra, kolena so se tresla, iz ust se je poganjal gost bel zrak, Slovenija se je počasi prebujala iz sna v belo obarvano okolico, prostovoljci Projekta Virus pa so že vestno stali na svojih stojnicah in čakali znanja in nagrad željne mimoidoče. Vsi oviti v prepoznavne rdeče šale so cel dan delili kondome med ljudi ter jih hkrati izpraševali kaj vedo o problematiki povezani z virusom HIV in AIDS-om. Odzivi so bili odlični, mimoidoči zadovoljni, prostovoljci pa so z zmagovitim izrazom na obrazu opazovali sadove svojega dela.

Ko je padel mrak in se je dan prevesil v pozno popoldne se je iz parka Zvezda zaslišal glas pesmi. Začel se je Dobrodelni koncert ob Dnevu boja proti AIDS-u! Že med uvodnim nastopom skupine Day Out se je prizorišče dodobra napolnilo, ter se prek nastopov skupin Tide, Kocka, Mi Familia, Gušti in Polona in Zaklonišče prepeva zatrpalo do zadnjega kotička. Med nastopi posameznih skupin pa je povezovalka programa, Mojca Mavec, z zanimivimi podatki predstavila namen celodnevnega početja.  Na koncu so bili vsi srečni in zadovoljni, glasbeniki so se počutili odlično, množica je norela, prostovoljci so se po napornem dnevu sprostili, organizatorji pa bili ponosni na opravljeno delo.
Po končanem koncertu so se vsi delujoči v okviru projekta odpravili na nepozaben žur, ki je trajal se dolgo v drugi december…      

Zbrali smo se, da v en glas opozorimoDA SE NE STRINJAMO!!!

Demonstracij se je udeležilo 5.000 študentov in dijakov. Vseh udeležencev je bilo 40.000, iz vseh generacij. Kljub snežnemu metežu, premočenih čevljih, smo vztrajali do konca. ŠOS pa pripravlja nove akcije, s katerimi bo opozoril na nesmiselnost predlaganih vladnih reform na področju izobraževanja.

Največje zborovanje v samostojni Sloveniji doslej je potekalo pod geslom “Za socialno Slovenijo”. Prvič so se v nasprotovanju vladnim politikam združili dijaki, študenti, delavci, kulturniki, zaposleni v javnem sektorju, upokojenci in številni drugi nasprotniki reform.

Miha Ulčar, predsednik Študentske organizacije Slovenije, ki je požel največji aplavz, je s svojim prodornim glasom in desnico, dvignjeno v nebo, ki je dodatno poudarila vsako njegovo besedo, glasno povedal: “Študentje zahtevamo:
– brezplačno visoko šolstvo!
– zagotovitev osnovnih pravic socialno najšibkejšim!
– ohranitev študentskih pravic!
– spoštovanje za upokojence!
– zagotovitev osnovnih delavskih pravic!
– možnost nadaljevanja šolanja za vse slovenske dijakinje in dijake!
– socialni dialog!
– družbeni konsenz glede reform!
– Največji aplavz je požel predsednik Študentske organizacije Slovenije Miha Ulčar, ki je v svojem govoru izpostavil najpomembnejše razloge, zaradi katerih so se študenti in dijaki pridružili demonstracijam

Zdi se, da od lanske uvedbe večjega davka na študentsko delo, podražitve nepremičnin, do katerih mladi brez podpore staršev tako ali tako ne morejo priti, pomanjkanja postelj v študentskih domovih; reforme, ki jih še želi uvesti vlada, potisnejo v ozadje še tiste problematike, ki še niso rešene in s takšnim načinom niti ne bodo. Zameglile jih bodo nove napovedane reforme, ki jih bodo pravtako kot dohodninsko uvajali postopoma. In napovedali nove, da se bomo ukvarjali s prihajajočimi in ne tekočimi problematikami.

A si želimo kakovostne jumbo plakate ali si želimo kakovostne programe na univerzah?
Ne moremo prezreti osebnih interesov kreatorjev vladnih politik, ki so hkrati ustanovitelji in lastniki svojih zasebnih šol. To načelo bo pripeljalo do tega, da bodo univerze svoj denar namenjale v marketing za pridobitev novih študentov in ne v kakovost svojih programov.

 

piksel
Nastavitve piškotkov
Logo revija Študent

Spletišče s piškotkom dodeli obiskovalcu serijsko oznako, da ga prepozna ob ponovnem obisku.

Nujni piškotki

Piškotki, nujno potrebni za delovanje strani, zagotavljanje varnosti in prenos podatkov.

Analitični piškotki

Piškotki anonimizirane Googlove analitike nam omogočijo merjenje rasti ogledov.