Ženski avatar spolno napaden v platformi navidezne resničnosti podjetja Meta

Ženska z VR očali
Foto: Maxim Hopman on Unsplash

Po poročanju BBC-ja je bil avatar 21-letne raziskovalke navideznih okolij spolno napaden v igri v navidezni resničnosti Meta Horizon Worlds. Raziskovalka dela za organizacijo, ki se bori za odgovornost korporacij SumOfUs.

V organizaciji so povedali, da so tudi virtualni napadi lahko zelo travmatični. Vicky Wyatt je za BBC dejala, da imajo take izkušnje prav tako resničen vpliv na uporabnike. Njihova raziskovalka je bila med napadom šokirana, hkrati pa si je govorila, da ne gre za njeno pravo telo, ampak za avatarja.

V igri je bila raziskovalka priča tudi homofobičnim žaljivkam in nasilju z virtualnim orožjem.

Kaj je metaverzum?

Metaverzum dejansko še ne obstaja, a ideja o njem obsega več kot le navidezno resničnost (VR), kot jo poznamo danes. Mnogi govorijo o njem kot o naslednji »veliki stvari«.

Metaverzum naj bi bil navidezen svet, kjer bi lahko počeli vse s svojimi 3D-avatarji. Ne bi bil namenjen le igranju iger ali gledanju, temveč bi omogočal praktično vse, kar omogoča »pravi« svet. V navideznem svetu bi lahko hodili v službo, na koncerte, v galerije ali pa se preprosto družili s prijatelji.

Meta-verzum?

Podjetje Meta (prej Facebook) je gradnjo metaverzuma postavil za eno svojih prednostnih nalog. Sicer trdijo, da metaverzuma ne bo moglo zgraditi eno samo podjetje in to čez noč, poleg tega naj bi ustvarjanje trajalo še 10-15 let.

Vendar pa Meta že veliko vlaga v navidezno resničnost prek slušalk Oculus, s katerimi lahko uporabniki prek aplikacij sodelujejo pri druženju in delu v navideznem svetu.

Že oktobra lani je podjetje napovedalo, da bodo za razvoj metaverzuma zaposlili 10.000 ljudi v Evropi.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Meta (@meta)

Meta ponavlja napake z ostalih spletnih platform

Tiste aplikacije, ki že omogočajo vstop v neko navidezno resničnost in se gradijo kot del metaverzuma, imajo veliko pomanjkljivosti, med njimi varnost.

Wyattova je BBC-ju dejala, da mora Meta ukrepati zdaj – naj ne brezglavo hitijo z gradnjo metaverzuma, temveč pogledajo, kakšna škoda se dogaja na njihovih zdajšnjih platformah. Po njenem mnenju morajo imeti pri gradnji metaverzuma boljši načrt, kako blažiti škode na spletu.

Meta ima v lasti med drugim Facebook, Instagram in WhatsApp.

Meta je sicer februarja reagirala na spletne napade. V Horizon Worlds so uvedli funkcijo Personal Boundary (osebna meja). Ta preprečuje, da bi avatarji oseb, ki niso na tvojem seznamu prijateljev, prišli v tvoj osebni prostor. Privzeta nastavitev osebne meje je približno 1,2 metra.

Neprimerna okolja za otroke

Nevarnost preti tudi otrokom. BBC-jeva raziskovalka je pod krinko 13-letnice uporabljala platformo VRChat, ki ni v lasti Mete, a se lahko uporablja z njihovimi VR očali.

Raziskovalka se je lahko z drugimi uporabniki dobila v vsakdanjih okoljih, kot je restavracija McDonald’s. Zaskrbljujoče pa je, da ob prijavi njena identiteta ni bila preverjena, kot 13-letnica se je lahko podala tudi v okolja, kot so striptiz klubi.

Priča je bila tudi spolnemu materialu, rasističnim žalitvam in grožnji posilstva. Društvo za preprečevanje krutosti do otrok iz Združenega Kraljestva (NSPCC) je na podlagi te raziskave dejalo, da so izboljšave spletne varnosti obvezne.

Njihov predstavnik je dejal, da so otroci izpostavljeni povsem neprimernim in neverjetno škodljivim izkušnjam. Postavlja se vprašanje, ali so se tehnološka podjetja sploh kaj naučila iz napak prve generacije družbenih medijev.

Mlad fant z VR očali
Foto: Jessica Lewis on Unsplash
Prejšnji članekV Sloveniji najdeno okostje iz prazgodovine
Naslednji članekPametne ure Huawei WATCH GT 3 Pro že na voljo v Sloveniji

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.