John Carmack, velikan tehnološke industrije, znan po svojem delu na področju virtualne resničnosti in klasičnih iger, kot sta Doom in Quake, odstopa z mesta svetovalnega tehničnega direktorja v podjetju Meta.
John Carmack je bil del Mete od 2014
Carmack se je podjetju Oculus prvotno pridružil kot tehnični direktor leta 2013, ko je pomagal pri promociji prvotnih prototipov Oculus Rift. V podjetje Meta pa ga je potegnilo, ko je podjetje (takrat Facebook) leta 2014 prevzelo Oculus. Leta 2019 je prevzel manjšo vlogo v podjetju in se umaknil s položaja tehničnega direktorja Oculusa ter se preselil v novo vlogo svetovalnega tehničnega direktorja.
Takrat je dejal, da se bo začel ukvarjati z umetno splošno inteligenco – letos avgusta pa smo izvedeli, da to delo ne bo potekalo za podjetje Meta, temveč za njegovo novo zagonsko podjetje Keen Technologies. Carmack je približno 20 odstotkov svojega časa posvečal podjetju Meta, je avgusta zapisal na Twitterju.
Na podlagi Carmackove odkrite interne objave o odhodu za zaposlene v podjetju Meta, ki jo je delil na svoji osebni strani na Facebooku, se zdi, da je nezadovoljen s tem, kako trenutno potekajo stvari v podjetju Meta. Menda je dejal, da so bile stvari zanj »boj« in čeprav »imam tu glas na najvišji ravni« in da »se zdi, da bi moral biti sposoben premakniti stvari«, je razmišljal, da »očitno nisem dovolj prepričljiv«.
Carmack je o Questu 2 zapisal: »Zgradili smo nekaj, kar je zelo blizu pravega.« Povedal je tudi, da se je »naveličal boja« z Meta, ki v svojem oddelku Reality Labs zapravlja milijarde za izdelavo stvari, kot so slušalke VR in programska oprema za svojo vizijo metaverse. Carmack naj bi pisal tudi interne prispevke, v katerih je kritiziral odločanje izvršnega direktorja Meta Marka Zuckerberga in tehničnega direktorja Meta Andrewa Boswortha.
Bosworth se je Carmacku zahvalil, da je »nemogoče preceniti vpliv, ki si ga imel na naše delo in industrijo kot celoto. Tvoja tehnična spretnost je splošno znana, vendar si bomo najbolj zapomnili tvojo vztrajno osredotočenost na ustvarjanje vrednosti za ljudi«.
@ID_AA_Carmack, it is impossible to overstate the impact you’ve had on our work and the industry as a whole. Your technical prowess is widely known, but it is your relentless focus on creating value for people that we will remember most. Thank you and see you in VR.
— Boz (@boztank) December 17, 2022
Nezadovoljstvo s početjem Mete
To ni prvič, da Carmack ni bil zadovoljen s prednostnimi nalogami podjetja Meta na področju VR. Podjetje je prav tako uničilo njegova prizadevanja za mobilno napravo Samsung Gear VR – »zamudili smo priložnost,« je dejal takrat – in nizkocenovni Oculus Go, ki sta bila oba njegova projekta.
Oktobra letos je v svojem nenapisanem govoru na konferenci Meta Connect izredno odkrito spregovoril tudi o svojih frustracijah, ko je dejal, da je »veliko stvari, ki me motijo« na področju navidezne resničnosti. Poudaril je, da uporabniki težko hitro posodabljajo slušalke, in zdel se je zelo skeptičen glede napredka pri Horizon Worlds kot družabni platformi ter glede odločitve Mete, da zviša cene za Quest 2 in uvede Quest Pro, ki stane 1500 dolarjev. »Vedno sem bil jasen, da se zavzemam za to, da so cenovno učinkovite slušalke za množični trg najpomembnejša stvar za nas in za sprejetje VR,« je dejal.
Carmack ima bogato zgodovino
Carmack je leta 1991 soustanovil tudi podjetje id Software, znano po igrah, kot so Doom, Quake, Wolfenstein 3D in Commander Keen. Studio je leta 2009 kupil lastnik Bethesde, podjetje ZeniMax Media. ZeniMax in id sta leta 2014 tožila Oculus in Luckeyja zaradi domnevne prilastitve poslovnih skrivnosti, v tožbi pa je bila pogosto omenjena Carmackova vloga pri pomoči Oculusu, ko je bil še zaposlen pri ZeniMaxu. Stranki sta se poravnali leta 2018.
Carmack se bo zdaj osredotočil na podjetje Keen Technologies.
Novinar