Prometna industrija doživlja velike spremembe, skladen hitrosti sprememb je tudi razvoj panoge, ki ni le tehnološki, temveč jo tako kot tehnološki spreminjajo tudi družbeni dejavniki. Na eni izmed osrednjih globalnih konferenc na področju mobilnosti Intertraffic so postavljali nove smernice in predstavljali najnovejše rešitve na področju prometne infrastrukture, upravljanja prometa, pametne mobilnosti, varnosti v cestnem prometu in parkiranja.
Intertraffic Amsterdam, ki se zaključuje s 1. aprilom, je močno osredotočen na zmeraj večjo rabo digitalnih storitev in digitalizacijo kot tako, kjer je v ospredju ključnost izmenjave podatkov v realnem času. Ne glede na to, ali gre za izmenjavo podatkov, ki povezuje vse deležnike v mobilnem ekosistemu ali za povezovanje obcestnih naprav z vozili z namenom izboljšanja varnosti in prometnega toka, monitoring prometa ali za izvedbo brezhibnih potovalnih izkušenj, družba narekuje, da je izmenjava podatkov v realnem času aorta vsake storitve na področju mobilnosti. S tem podjetja v panogi pripomorejo tudi k trajnostnosti potovanj in upravljanja prometa, k bolj varnim cestam ter mestom bolj primernim za življenje.
Načrti optimizacije načrtovanja mest in parkirnega ekosistema skupine EasyPark
Da bi izmenjali strokovne uvide in prispevali k prihodnosti mobilnosti se je amsterdamskega sejma Intertraffic udeležila tudi skupina EasyPark, vodilno evropsko podjetje z mobilnimi storitvami za parkiranje, katere ključna vizija je prav urejati mesta, da so ta bolj primerna za življenje, kar poudarjajo tudi v svojem sloganu »making cities more liveable«. Med dogodkom je EasyPark razkril svoje prihodnje načrte optimizacije načrtovanja mest in parkirnega ekosistema, s čimer želijo voznikom olajšati iskanje prostih parkirnih mest s funkcijo Find & Park, ki prihaja tudi v Slovenijo, poenostaviti upravljanje parkiranja ter polnjenje električnih vozil. »V EasyParku si nenehno prizadevamo spodbujati tehnološki razvoj in prevzeti vodilno vlogo pri omogočanju mest, prijetnih za življenje. Svoja spoznanja smo želeli deliti na Intertrafficu, prav tako pa poiskati navdih pri kolegih iz industrije,« pravi Johan Birgersson, izvršni direktor skupine EasyPark. »Dejstvo, da lahko mesta in občine uporabijo naše ključne podatke za gradnjo mest prihodnosti, je prelomno in ustvarja velik občutek ponosa za naše delo. Gre za jasen nadaljnji korak v naši smeri, da naredimo mesta bolj primerna za življenje,« iz Amsterdama poroča Uroš Maklič, direktor EasyPark Slovenija. S prevzemom BMW-jevih in Daimlerjevih globalnih parkirnih storitev PARK NOW Group leta 2021 je švedsko tehnološko podjetje EasyPark Group utrdilo svoj položaj vodilne evropske aplikacije z različnimi storitvami za parkiranje. Skupina EasyPark zdaj pokriva več kot 3200 mest v več kot 25 državah po vsem svetu.
»Zmeraj več pozornosti bo treba nameniti prometu na pločniku«
Na EasyParkovi debati o modifikaciji pločnika so razglabljali, kako naj mesta varno upravljajo razširjeno uporabo dostavnih podjetij, skuterjev, pešcev, e-skirojev in drugih vozil udeleženih na pločniku.
Strokovnjaki mobilnosti in načrtovanja urbanih središč so se strinjali, da pločnik pridobiva vse pomembnejšo vlogo tudi za e-kolesa. O tem, kako razvoj in inovacije izpolnjujejo te zahteve, bo v bližnji prihodnosti še veliko govora, pravijo. »Spreminjanje mestnih prometnih površin ne vpliva le na ceste, temveč tudi na pločnike,« je povedal vodja distribucije poslovnega razvoja skupine EasyPark Martin Sandström. Ta je na Intertrafficu predstavil vpliv spreminjanja mestnih prometnih površin in pravi, da se je z enako mero kot zastojem v prometu treba posvečati tudi zastojem na mestnih pločnikih. Zmožnost upravljanja s prometom na pločnikih je enaka drugim zmožnostim upravljanja s parkirnimi mesti, zato bi tudi odgovornost morala biti dodeljena skladno – saj mestni pločniki postajajo zmeraj bolj polni, so se strinjali strokovnjaki mobilnosti na sejmu Intertraffic. »To je skladno tudi z najnovejšo evropsko raziskavo o načrtovanju trajnostne mobilnosti v mestih, ki jo financira Evropska unija,« je povedal Mauritz Börjeson, vodja distribucije poslovnega razvoja skupine EasyPark. Zanimiv podatek je ta, da je raziskava pokazala, da bi javnost bolje sprejemala souporabo vozil – ki je ključna za trajnostnost mobilnosti že zdaj, še bolj pa bo v prihodnosti – če bi prepovedali parkiranje vozil v souporabi na pločnikih. Kar nekaj izkušenj so nabrali v Parizu, ki bo to dejavnost reguliral strožje, medtem ko se je Madrid razglasil za evropskega pionirja e-skirojev: avtomobilom so zmanjšali površino vožnje, da so naredili prostor za električne skiroje. Kljub temu težave ostajajo. Lansko leto je mesto ponudnikom izposoje e-skirojev začasno odvzelo licence, saj se uporabniki niso držali prepovedi uporabe pločnikov in so povzročili številne nesreče. Sedaj je uporaba električnih skirojev v Madridu omejena na manjše ulice, kjer lahko vozijo z do 30 km/h in prepovedana na večjih. Rešitvam za izboljšanje prometa na pločnikih se strokovnjaki mobilnosti nameravajo posvetiti tudi na drugih srečanjih, kjer bo varnost udeležencev v prometu na prvem mestu.
Marketing