Odkar je Elon Musk kupil Twitter, se zdi, da gredo stvari samo navzdol. Najbolj vplivno družbeno omrežje na svetu izgublja uporabnike, zaposlene, pogodbe z oglaševalskimi podjetji in ugled – ne nujno v tem vrstnem redu. Zgodba o Muskovemu prevzemu Twitterja je skoraj scenarij za epizodo Suits (slo. Nepremagljivi dvojec) in ima celo svoj članek na Wikipediji. Vendar druga plat vsake krize je priložnost, pravijo.
Priložnost za Twitterjeve tekmece, da prevzamejo del njegovih uporabnikov ali ga celo popolnoma nadomestijo. Med njimi so bolj in manj znana družbena omrežja s podobnimi sistemi prikazovanja novic, všečkov, deljenja objav, komentiranja in pošiljanja sporočil. Najbolj vidni sta decentralizirani Mastodon in »po okusu gen-Z« Hive Social, ki v zadnjih tednih beležita rekordno obiskanost in več kot pol milijona novih uporabnikov. Iz ozadja pa se prebija še eno omrežje, ki stavi na nekoliko drugačen princip delovanja in povezovanja ljudi. Imenuje se Post News.
Priznajmo si, da je ime Post News že kar preveč dolgočasno. A pove vse, za kar naj bi si to družbeno omrežje prizadevalo. Njihov moto se glasi: resnični ljudje, resnične novice, civilizirani pogovori.
Ustanovitelj Noam Bardin verjame, da so družbena omrežja časopisi prihodnosti. Tako je tudi Post News mišljen kot nova platforma za širjenje novic in znanja, svobodne in civilizirane izmenjave mnenj.
Bardin obljublja kraj, kjer bomo lahko dostopali do kvalitetnih novic brez članarine ali oglasov. Želi si ustvariti medij, ki bo uporabnikom prijazen, profitabilen za objavljajoče in blagodejen za družbo. Ironično, je svoje načrte objavil v twitu.
Post News napreduje počasi, a vztrajno
Post News je zaenkrat še v povojih oz. beta fazi. Manjkajo nekatere funkcije, ki jih danes jemljemo za samoumevne, kot sta privatni pogovori (DMs po angleško, ZS poslovenjeno) in dostop preko aplikacije. Čeprav si Post News ne moremo namestiti na svojem mobilniku pa že več kot 350.000 ljudi čaka v vrsti, da si bodo ustvarili profil.
Kot je razložil Bardin, nočejo prehitro sprejemati novih uporabnikov zaradi več razlogov. Najbolj očitna nevarnost je, da bi se stran zrušila zaradi preobremenitve. Drugič, prednost ima ustvarjanje in moderiranje civiliziranega digitalnega okolja, preprečevanje goljufij, zlorab in pojavljanja t. i. spam botov. Ker še nimajo dovolj napredne kode z računalniškim učenjem, morajo del teh stvari računalničarji opravljati ročno, kar pa je zamudno.
Vseeno si je Bardin zadal cilj, da bodo po enem letu lahko gostili 50 milijonov uporabnikov.
Za razliko od Twitterja, ki je uvedel mesečno plačilo za status legitimnega profila (angl. verified oz. blue check) odkar mu vlada Elon, bo Post News uporabnikom omogočal, da zakupijo vsak članek posebej. Tako ne bodo prisiljeni v mesečne naročnine na določene kanale, ustvarjalci pa bodo morali ves čas iskati boljše načine in pisati boljše članke. Morda se tam znajde tudi naš portal.
Novinar